מאיר בנאי, שעלת נפוצה, אילן וירצברג, טל פוגל ועוד (11.1-17.1)

יום רביעי, 9 בינואר 2013
מאיר בנאי, שעלת נפוצה, אילן וירצברג, טל פוגל ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (11.1-17.1).

מאת: עמית מורלי

אחת לכמה זמן, בדרך כלל מול שידת התקליטים, קורה שהבנאדם נתקף געגוע בלתי נשלט למוזיקה שהייתה פה לפני עשרים שנה, אולי קצת יותר. הייתי מסכים אם האמירה שכל אחד נגוע בסנטימנט הנוסטלגי שגורם לו לחשוב שרק הוא גדל על השירים הכי טובים, אלמלא היו העובדות כל-כך חד-משמעיות. אחת הסיבות המרכזיות לזכרונות המתוקים האלו, הוא דווקא אילן וירצברג. לאדם הממוצע מתרוממת כרגע גבה, אבל הצליל המוכר הזה- שצבע את מצעדי הפזמונים של 1988-1990 בגיטרות פינק-פלוידיות מחניפות בתוך עיבודי מיינסטרים, הוא יצירת אמנות של איש אחד.

אילן וירצברג החל לעבוד עם נורית גלרון כבר בסוף שנות השבעים, ומשם המשיך עם הקליק, שמוליק קראוס, גלי עטרי, דורית ראובני, טובה גרטנר, ראובן לביא, אבי טולדנו ועוד המון אמנים מוכרים ומוכרים פחות. נוסף על הלחנים, העיבודים וההפקות המוזיקליות, הוציא וירצברג לא מעט אלבומי סולו, ובהם "משני צידי הכדור", "מה שנשאר" ו"באת כמו עשן". מעבר לדיסקוגרפיה המרשימה, ההישג הגדול של וירצברג הוא היכולת לעצב צליל ייחודי, ששלט במיינסטרים הישראלי במשך כמה שנים טובות. הישג אחר הוא היכולת להכניס את הרוק, כפורמט, ללב ליבו של הקונצנזוס.

בצהרי יום שישי (11.1) יתקיים בזאפה תל-אביב מופע לרגל יום ההולדת ה-30 לאלבום המופתי של אילן וירצברג ושמעון גלבץ, "בציר טוב". האלבום, שהולחן כולו למילותיה של המשוררת יונה וולך, מוכר בעיקר בזכות הלהיטים "שיר קדמשנתי (סקס אחר)" ו"לא יכולתי לעשות כלום". עם זאת, כל מי ששמע את האלבום לראשונה לא יכול היה שלא להתאהב ממבט ראשון בקטעים החולמניים "פתיחה" ו"כשבאתי לקחת אותה מהעננים". במופע המיוחד יבצע וירצברג (ללא גלבץ) את כל שירי האלבום וכן שירים נוספים, בליווי סופרגרופ משמעותי: ירמי קפלן, ערן צור (שביצע שירים מתוך "בציר טוב" באלבומו "אתה חברה שלי"), דנה עדיני ודניאל סלומון.




בשבת (12.1) תופיע פזית נוני ב"תרבותא" ביקנעם. נוני, שחקנית המוכרת בעיקר מהפקות תיאטרון וטלוויזיה לילדים, הוציאה לפני כשנה את האלבום "לתחנה הבאה". הרכב הליווי כולל את שמוליק ברדוש ודן ברגר בגיטרות, מוריס חסון בבס וניב אפלבוים בתופים.




ברביעי (16.1) תופיע באוגנדה להקת הפאנק-רוק "שעלת נפוצה" (גבריאל ברויד- שירה, גיל ברויד- גיטרה, עודד שנהב- בס, רן אלטמירנו- תופים), בערב משותף עם Haxen. מתוך הארכיב המחוספס של "שעלת נפוצה" ברשת, מצורף כאן השיר "כריסטינה" מתוך הופעה שהתקיימה באותה האוגנדה ממש לפני כשנתיים. להאזנה יש להקיש אחת.




באותו הערב (16.1) תופיע זמרת הפלמנקו יעל הורביץ בצוללת הצהובה בירושלים. הורוביץ, ששהתה בספרד כשבע שנים, הוציאה לאחרונה אלבום בכורה בשם "Latido". באלבום, המושר כולו בספרדית (לצד שיר אחד בצרפתית), מופיעות בין היתר גם גרסאות כיסוי בפלמנקו לשירים "סיגליות", "שחרחורת" ו"את לי לילה", המופיע כאן.





טל פוגל, זמרת מבטיחה מבאר-שבע העובדת בימי אלו על אלבום בכורה (בהפקתו של אמיר גרומן), תופיע אף היא ביום רביעי (16.1) ב"עשן הזמן" בבאר-שבע. השיר המצורף כאן, "1:2", מעניק יותר מרמז ברור על החומרים המצוינים שלה.




קוואמי, עורך מוזיקלי שהפך לאושיית היפ-הופ ישראלי ולמוח שמאחורי תחנת הרדיו האינטרנטית "הקצה", יגיע בחמישי (17.1) לאוזן-בר בתל-אביב יחד עם "החלבות" להופעת חירום לרגל הבחירות הממשמשות ובאות. מתוך האלבום "מלחמת פופ" של קוואמי והחלבות (2007) מופיע כאן הקטע "מאבד את הקצה"- סקירה טקסטואלית-היסטורית עשירה ומרתקת אודות הרוק הישראלי בשנות ה-80' ו-90'.




נסיים עם מאיר בנאי, אחד מענקי המוזיקה הישראלית, שיופיע בחמישי (17.1) בזאפה בהרצליה. במופע המושקע, "מקום בעולם" שמו, יבצע בנאי שירים מתוך הרפרטואר הרחב שלו ("אהבה קצרה", "גשם", "אצלך בעולם", "וביניהם") בעיבודי מיתר ובליווי שבעה נגנים (קונטרבס, סלייד גיטר, כלי הקשה, כינורות, ויולה וצ'לו). להתראות בשבוע הבא, והאזנה נעימה.



בתמונה: פזית נוני
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מאיר בנאי, שעלת נפוצה, אילן וירצברג, טל פוגל ועוד (11.1-17.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מאיר בנאי, שעלת נפוצה, אילן וירצברג, טל פוגל ועוד (11.1-17.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top