ארקדי דוכין, תערובת אסקוט, אנוק, עבודות עפר, ירדנה ארזי ועוד (25.1-31.1).

יום רביעי, 23 בינואר 2013

ארקדי דוכין, תערובת אסקוט, אנוק, עבודות עפר, ירדנה ארזי ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (25.1-31.1).

מאת: עמית מורלי

השבוע, בעודי בוהה בפתקי ההצבעה האפרוריים, נזכרתי בדילמה המיזנתרופית. המיזנתרופ (בתרגום מיוונית: "שונא הבריות" או "שונא האדם") הוא זה אשר העולם האנושי מגעיל אותו כל כך, עד שהוא בוחר להתנתק ממנו כמעט באופן מוחלט. המיזנתרופ מתרחק מן הבריות באופן מוקצן, אך עדיין מסוגל להוסיף ולהתרועע עם טיפוסים אינדיבידואליים. אלא שהתנהגות זו יש בה טעם לפגם, כך נטען, משום שעל האדם להתמודד מול הקשיים שמציב מולו העולם ולא להתחמק מהם. 



הצייר הפלמי פיטר ברויגל (Bruegel) היטיב לתאר זאת ביצירתו "המיזנתרופ". במרכז הציור (שצויר בשנת 1568) נראה המיזנתרופ העוטה ברדס שחור כמנותק לחלוטין מסביבתו, ומהלך כעיוור בינות למוקשי-התיל שמציב בפניו העולם. בזמן שהוא נשדד בידי דמות שראשה נתון בתוך כדור זכוכית (סמל היוהרה), נראה ברקע הציור רועה-העיזים הפשוט כסמל החיוניות, וכניגוד העממי והמועיל למיזנתרופ המתנשא והמנותק.




בתחתית הציור מופיעה בלטינית הכתובת "Om dat de werelt is soe ongetru / Daer om gha ic in den ru": "בגלל שהעולם בוגדני, פונה אני אל ההתאבלות". הציור הופיע על עטיפת הסינגל "מילים זולות" שהוציאה להקת הקליק בשנת 1998,  שיר מטלטל שכלל סימפול לעגני של אחד הפוליטיקאים הבכירים בישראל כשהוא נואם להמון: "אנחנו זה אתם, אתם זה אנחנו!". אז יצאנו להצביע, וחזרנו הביתה בשלום .

להקת הדת'-מטאל "שונא אדם" (Sonne Adam), שהוחתמה בשנה שעברה בלייבל הנחשב "Century Media Records" תופיע בדאבל פיצ'ר מטאליסטי יחד עם להקת דוקטלון ("Dukatalon") באוזן בר ביום שישי (25.1). על שנאת-אדם התעכבנו מספיק בפתיחה, אז הנה קטע מחוספס ומיוזע של דוקטלון ששמו "מקוננת", שצולם במקלט (לאנשים או למכוניות, מה שזה לא יהיה).




אנוק פדובה, או בקיצור אנוק (הישראלית, לא ההולנדית), היא זמרת חדשה שמעיפה את האוזניים כבר בשמיעה הראשונה. לאחר ששיחררה לא מזמן אלבום ראשון ומבטיח בשם "עוקץ, מחשוף ומילים מביכות", תגיע אנוק בשבת (26.1) להופעה באוזן בר. מתוך האלבום מופיע כאן קליפ מושקע לשיר המצוין "למד אותי". חכו בסבלנות עד שהמתופף יוריד סוף סוף את הקפוצ'ון שלו.




לארקדי דוכין יש את אחת הקריירות האמנותיות המגוונות בארץ, החל מחברותו בהרכבי שוליים (עם מיכה שטרית), דרך האלבומים הנפלאים של "החברים של נטאשה" ועד לביסוס מעמדו כיוצר ומעבד מן השורה הראשונה. בין האמנים הרבים איתם עבד דוכין ניתן למנות את ליליה, תמר גלעדי, ערן צור, מאיר בנאי, אריק סיני וכמובן אריק איינשטיין. ביום ראשון (27.1) יגיע דוכין לג'מס בר פקטורי בפתח-תקווה עם להקתו, ויבצע שירים נבחרים מכל התקופות.




ביום שלישי (29.1) תופיע בצוותא בתל-אביב הזמרת דורית ראובני. במופע המושקע, הנערך לרגל צאת אלבום האוסף המשולש "אדם צובר זכרונות", תבצע ראובני ממיטב שיריה מתקופתה כסולנית להקת פיקוד מרכז ועד לאלבומה האחרון "לדינו". את ראובני ילווה הרכב של שמונה נגנים, לא פחות, בניהולו המוזיקלי של גלעד שפירא.


"עבודות עפר", הלא הם אסף חזן ויונתן תורג'מן, יופיעו ביום רביעי (30.1) בתיאטרון תמונע בתל-אביב לכבוד צאת אלבומם השני. האלבום הראשון (והממכר, צריך להודות) אשר יצא בשנת 2009 לא זכה להצלחה, על אף התחכום המוזיקלי והמילולי שבו, ועל אף העושר בנגינה ובסגנון. את הצמד ילוו אדם שפלן (שהפיק את אלבום הבכורה של "עבודות עפר") בבס, וברק קרם בתופים. מתוך האלבום הראשון מצורף כאן השיר הכובש "מוזיקה מודרנית".




ירדנה ארזי, אחד האייקונים הבלתי-מעורערים של שנות ה-80', תופיע ביום חמישי (31.1) בזאפה בהרצליה יחד עם הרכב של חמישה נגנים ובהפקתו המוזיקלית של אורי זך. ארזי, שהחלה דרכה בלהקת הנחל ומאוחר יותר בשלישייה "שוקולד מנטה מסטיק", תבצע במופע שירים מכל התקופות ובהם "שהשמש תעבור עליי", "לא נעצור", "יש ונדמה" ו"אתה לי ארץ".

נסיים את הטור עם האיחוד המרגש והמפתיע של "תערובת אסקוט" (אסף אמדורסקי, עמיר ג'נגו רוסיאנו וירמי קפלן), שיעלו ביום חמישי (31.1) ברדינג 3 בתל-אביב מופע מחווה לאלבום הפנומנלי של אהוד בנאי והפליטים. בשנים האחרונות נפגשה השלישייה בצמתים שונים, לרבות מופע איחוד חד-פעמי ומתוקשר, כך שניתן בהחלט לצפות גם לכמה שירים מאלבום הבכורה שלהם שיצא בשנת 1991. שיהיה שבוע מצוין, למיזנתרופים ולפילנתרופים.




  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ארקדי דוכין, תערובת אסקוט, אנוק, עבודות עפר, ירדנה ארזי ועוד (25.1-31.1). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ארקדי דוכין, תערובת אסקוט, אנוק, עבודות עפר, ירדנה ארזי ועוד (25.1-31.1). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top