פונץ', לילי פרנקו, שלום חנוך, אסף אמדורסקי ורע מוכיח (28.12-3.1)

יום חמישי, 27 בדצמבר 2012
פונץ', לילי פרנקו, שלום חנוך, אסף אמדורסקי ורע מוכיח. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (28.12-3.1).

מאת: עמית מורלי

סילבסטר הראשון, בישוף רומא שחי במאה ה-4, לא יכול היה לחלום על תאריך טוב יותר למות בו מאשר ה-31 בדצמבר. אמנם הוא פיספס כניסה לשנה נוספת, אבל ההיסטוריה הוכיחה שאף אחד לא זוכר את הבישופים שמתו ב-1 בינואר. גם אצלנו, מדן ועד אילת, יחגגו ערב שכולו תאריך במסיבות תקלוט, בהפקות עם קונספט מיוחד, ובהופעות חיות.

עוד קודם לכן, ביום שישי (28.12), יופיע דני ליטני בקפה ביאליק בתל-אביב עם שירים מכל התקופות. ליטני, שהסיבה לשם משפחתו הנדיר היא למעשה עברות השם ליטובסקי, החל דרכו דווקא כניצב בהצגות תיאטרון. אחר כך הגיעו השירים שכתב לזמרת צילה דגן, המופעים המשותפים עם יהונתן גפן ואלבום הבכורה "יחס חם". בשנות ה-90' חוותה הקריירה של ליטני עדנה מחודשת עם הוצאת האלבומים "תקופת החיץ" המצוין (1992) ו"מין אאוט" (1994), אך בעיקר בזכות גרסאות כיסוי שביצע לשירים של אחרים. מתוך האלבום "תקופת החיץ" מובא כאן שירו של דוד אבידן "הרי את מותרת לכל אדם", שהולחן בידי ליטני.




בשבת (29.12) יתקיים מופע כפול באוזן בר בתל-אביב, בהשתתפות הלהקות "לילי פרנקו" (עירא נוסבאום, שירה וגיטרות, דרור תשובה- שירה ובס, עומרי גונדור- תופים) ו"תעני אסתר" (שי רוט- שירה, ליאור פרלשטיין- גיטרות, דיוויד מזרחי- גיטרות, עומר בסן- בס, אורי זליג- תופים). שתי הלהקות נמצאות בשלב שלאחר הוצאת האלבום הראשון, ומבלי שהצליחו להתרומם מעל לרף סצינת האינדי המקומית. מתוך אלבום הבכורה של "לילי פרנקו", הנה השיר "חשמל בחלל".




רע מוכיח, הילד הרע באמת של הרוק הישראלי, יופיע עם אנסמבל הג'אז "אורקסטרע" (אסף  תלמודי, תום מוכיח, פושטק, אורי פרוסט, דניאל שריד ורועי חרמון) בלבונטין 7 בתל אביב ביום ראשון (30.12). מאחורי מוכיח עשייה רבה, הן כחבר בכמה מן ההרכבים המרכזיים שפרצו בשנות ה-90' (זקני צפת, רעש, הזבובים) והן כמפיק מוזיקלי (ברי סחרוף, יהלי סובול). הכיוון המוזיקלי של האנסמבל הוא לאו דווקא ג'אזיסטי במובן הפשוט של המילה אלא יותר במשמעות עצם האילתור, עם לא מעט רוק אינסטרומנטאלי מלוכלך.

שלום חנוך, הרוקר הבלתי-נלאה, יופיע עם המופע "חיות לילה" בבארבי תל-אביב ביום שני (31.12). את חנוך ילווה הרכב משובח הכולל את רוני פיטרסון בגיטרות, משה לוי בקלידים, אשר פדי בתופים וזיו הרפז בבס. צפוי קונצרט של ממש, בווליום גבוה ועם סוללת להיטי רוק בלתי-נגמרת ("סוף עונת התפוזים", מחכים למשיח", "ככה וככה", ועוד להיטים רבים וטובים).




באותו ערב (31.12) יתקיימו מופעים מיוחדים רבים לכבוד פתיחת השנה האזרחית החדשה, ונציין שניים מהם. באוגנדה בירושלים יתקיים פסטיבל אינדי מאתגר עם ועדת חריגים, לילי פרנקו (שהוזכרו כאן למעלה), Modern Tapes, רייסקינדר ודי.ג'יי חריפתין. בקונטיינר בנמל יפו יארח חיים לרוז את אסף אמדורסקי ואת קותי, לערב של גרוב והפתעות עם כניסה חופשית.

אחרי שינוח קצת ממאורעות הסילבסטר, יעלה אסף אמדורסקי ביום רביעי (2.1) לבמת הבארבי בתל-אביב למופע מיוחד במסגרת סדרת המופעים "צד א' מארח". הפעם יתמקד המופע בעלילות הפרק שיוקדש בסדרת המופת "האלבומים" (ערוץ 8) לאלבום הבכורה של אמדורסקי שיצא בשנת 1994. במופע תתארח קרני פוסטל, שהייתה שותפה לשירים ולעיבודים באלבום הבכורה. עוד יתארחו ג'נגו וירמי קפלן, חבריו של אמדורסקי להרכב "תערובת אסקוט". צפוי ערב נוסטלגי וחד-פעמי.




אסף שריג, המוכר בעיקר כגיטריסט "איפה הילד" (וסולן במספר שירים מצוינים של איפה הילד, בהם "מסיבת התה של עליזה" ו"נכנס בך השד") וכמנהיג ההרכב "Walkie Talkies", עושה גם פרויקטים שאפשר בהחלט לקרוא להם מחתרתיים (החל בהרכבים Cortex וזק"א, וכלה באלבומו האחרון "Fat Elvis"). ביום חמישי (3.1) יופיע שריג בצוזאמן בתל-אביב, עם רצועות מתוך הפרויקטים העצמאיים שלו.

נסיים עם להקת פונץ', שתשיק ביום חמישי (3.1) את אלבום האולפן החמישי שלה, "רמז לעתיד", במופע חגיגי בתיאטרון תמונע בתל-אביב. פונץ', שפרצה בתחילת שנות ה-90' עם שני אלבומי מופת ("פונץ'" ו"הצוללת"), עברה מאז תהפוכות רבות ושינויים משמעותיים בהרכב. גם הסגנון הרוקיסטי התמתן מעט בעידן המאוחר, ובאלבומים "דנה ראתה עב"מ" ו"פינוקיו" כבר ניכרה טביעת האצבע הברורה והמלודית של יוסי בבליקי, סולן ההרכב. לכבוד המאורע נצלול במכונת זמן היישר לתוכנית המיתולוגית "להיט בראש", וללהיט הראשון של פונץ'- "נדמה שישוב". שנה אזרחית טובה לכולנו.



  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פונץ', לילי פרנקו, שלום חנוך, אסף אמדורסקי ורע מוכיח (28.12-3.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פונץ', לילי פרנקו, שלום חנוך, אסף אמדורסקי ורע מוכיח (28.12-3.1) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top