אח יקר - הקאמרי

יום שלישי, 30 ביוני 2015

 
"אח יקר" העולה בתיאטרון הקאמרי היא דרמה מרגשת, החושפת טראומת מלחמה אצל משפחה ישראלית שבנה נפל במלחמת יום הכיפורים. ההצגה חושפת את הצדדים האפלים של אותה מלחמה והילת הניצחון ומעניקה לצופים הצגה מרתקת ומעניינת.

המחזה חובר בידי המחזאי והבמאי גדי ענבר והוא מבוסס על אובדן אחיו במלחמה. הבמאי עודד קוטלר הצליח בזכות להקת השחקנים המוכשרת להעלות הצגה קולחת, החושפת את כל מה שניסו להסתיר ולטייח תוך הטלת צל מעיק על הבבואה הנשקפת לפני אותה משפחה ישראלית טיפוסית.

העלילה עוסקת באורי המגיע ארצה מארה"ב,לאזכרה של אחיו הבכור שנפל באותה מלחמה. במהלך פגישה עם האחראי להנצחת החיילים – מגיע אליו יומן מלחמה שכתב אחיו, עופר, והוסתר עד אז . זאת, כדי לטייח את האמת על נסיבות נפילתו. אורי יוצא לחשיפת העובדות ותוך כך נאבק באביו, יהושע, שמעדיף את ההילה הצבאית ולא את האמת.

רמי ברוך מגלם את יהושע, אב המשפחה ומשחקו מרגש מאוד, נוקב , מקצועי ונהדר.אסתי קוסוביצקי מגלמת את אשתו ואם המשפחה והיא משחקת באורח מעולה, אמין ומעורר אהדה רבה. אסתי היא שחקנית מצוינת. גדי יגיל גונב את ההצגה בדמותו של האחראי להנצחת החייל, תפקיד שהוצנח אליו כדי לשמור על כך שלא יגלה מחדלי עבר. גדי משחק באורח נפלא, משחקו שזור בניחוחות קומיים וגם מרגש מאוד.

דיויד בילנקה הוא הארוס של אחות החייל וגם הקצין האחראי בתקרית שבה הותקף הטנק שבו היה עופר המנוח. משחקו הוא טוב מאוד. כנרת לימוני מגלמת את האחות של החייל ומשחקה משובח. אודי רוטשילד משחק את אורי, האח שיוצא לגלות את האמת ולו במחיר סערה משפחתית וציבורית. אורי הוא שחקן רב כישרון, מקסים ונפלא במשחקו.

כמו כן נוטלים חלק כחיילים, על רקע התפאורה העליונה של הבמה, רביב מדר, אסף פרי ואבי גולומב. במבי פרידמן עיצב את התפאורה הנאה והקומפקטית ואת התאורה הראויה. אפי שושני עיצב את המוזיקה היפה והנוגה. דניאלה מור עיצבה את התלבושות הנאות והיפות.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: ז'ראר אלון


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אח יקר - הקאמרי Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אח יקר - הקאמרי Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top