המנצח דוד גריילסאמר ינצח בקונצרט הרביעי של אנסמבל סולני ת"א

יום שלישי, 7 בינואר 2014
אנסמבל סולני תל אביב יקיים ב25 וב26 בינואר את הקונצרט הרביעי שלו לעונת הקונצרטים 2013-2014. על הקונצרט ינצח וינגן בפסנתר דוד גריילסאמר.

האנסמבל ינגן בקונצרט שתיים מיצירותיו של מוצרט, סימפוניה מס' 29 וקונצ'רטו לפסנתר מס' 17, מבחר קטעים מאופרות של ז'אן פיליפ ראמו ויצירה ישראלית אשר תעלה בבכורה עולמית, "ארבעה זמנים" מאת המלחין נמרוד סהר.

"ארבעה זמנים"  Quatre temp: שמה של היצירה, בצרפתית, רומז לכפל משמעות: מילולית - "ארבעה זמנים", ומוזיקלית - המשקל "ארבעה רבעים". הזיכרון הוא ליצירתו התזמורתית של המלחין האיטלקי ג'אצ'ינטו שלסי, Quattro pezzi su una nota sola משנת 1959. כל אחד מארבעת פרקי יצירתו של שלסי מושתת על צליל אחד ויחיד, והיא נדמית  כמו זיכרונו של שלסי את צורת ה"סימפוניה הקלאסית"; יצירתו היא מעין אבסטרציה של הצורה הסימפונית בת ארבעת הפרקים.

היצירה, Quatre temps משנת 2013 היא זכרון של היצירה של שלסי - אבסטרקציה של אבסטרקציה של סימפוניה. היא כתובה כולה בפרק אחד, כנדחסת לרגע בודד קצר למדי, כמעט כולו כתוב ב"ארבעה רבעים" והוא בן ארבעה חלקים, והזכרון על הצליל היחיד של שלסי מורכב כאן יותר מ"צליל אחד". זהו זיכרון ל"סימפוניה" כפי שהוגדרה ע"י הפיתגוראים בעת העתיקה, כאן בניסוחו של קלאונידס: "סימפוניה היא מיזוג של שני צלילים, גבוה ונמוך...". בראשית היתה הסימפוניה מרווח בין שני צלילים, לא צורה בת ארבעה פרקים.

תוכנית הקונצרט:

ראמו: מבחר קטעים מאופרות
מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר מס' 17
נמרוד סהר: "ארבעה זמנים" לתזמורת קאמרית. בכורה עולמית!!!
מוצרט: סימפוניה מס' 29

כרטיסים לקונצרט

חיפה 25/01 יום ש' 20:30 מרכז רפפורט - אולם רפפורט מפת הגעה רכישת כרטיסים
תל אביב-יפו 26/01 יום א' 20:30 הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה - שטריקר מפת הגעה רכישת כרטיסים

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: המנצח דוד גריילסאמר ינצח בקונצרט הרביעי של אנסמבל סולני ת"א Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: המנצח דוד גריילסאמר ינצח בקונצרט הרביעי של אנסמבל סולני ת"א Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top