טיטוס אנדרוניקוס של שייקספיר: הצגה חדשה בתיאטרון העברי ערבי ביפו

יום רביעי, 22 בינואר 2014
המחזה "טיטוס אנדרוניקוס" ( Titus Andronicus) מאת וויליאם שייקספיר ובבימויו של חן שפירא יעלה לראשונה בהפקה ישראלית ובבכורה ארצית ב15 בפברואר בתיאטרון העברי ערבי בתל-אביב יפו. את התפקיד הראשי, טיטוס, יגלם השחקן דן תורג'מן לצד קאסט המונה עשרה שחקנים (עודד מנסטר, נילי צרויה  ועוד..) המגלמים כ-17 דמויות.

"טיטוס אנדרוניקוס" הוא הטרגדיה הראשונה שכתב וויליאם שייקספיר. המחזה נכתב כנראה בשנת 1592 והוא נכתב כטרגדיית נקם המציגה מעגל מעשי נקם אכזרי.  המחזה מביא את סיפורו של טיטוס, מפקד צבא רומא, החוזר ממלחמה ארוכה בגותים.  טיטוס חוזר כמנצח ואיתו חמישה שבויים: טאמורה, מלכת הגותים, שלושת בניה ואהובה כהה העור.  במקביל, בנו הבכור של קיסר רומא מוכתר לקיסר החדש ולוקח לרעייתו דווקא את טאמורה, מלכת הגותים.  טיטוס מוציא להורג את בנה הבכור של המלכה ומעשה זה מתניע, כאמור, רצף של מעשי נקם אכזריים ואלימים מאוד עד החורבן הבלתי נמנע: לביניה, בתו של טיטוס, נחטפת בידי בניה של טאמורה אשר אונסים אותה וכורתים את ידיה ולשונה, שני בניו האחרים של טיטוס (קווינטוס ומרטיוס) מואשמים ברצח שלא ביצעו.  טיטוס כורת את ידו השמאלית ושולח אותה לקיסר ככופר בעבור בניו, אך מקבל בחזרה רק את ראשיהם הכרותים.  בסצינה האחרונה של המחזה, טיטוס חוטף את בניה של טאמורה, שוחט אותם ומכין מהם פשטידות המוגשות לאימם לארוחת ערב... (לא לחינם היה מי שהשווה את המחזה לסרטיו של קוונטין טרנטינו).

בימיו של שייקספיר המחזה זכה להצלחה אדירה והיה להיט גדול בקרב הקהל האליזבתני צמא הדם אך עם זאת, לאחר מותו ועד תחילת המאה ה-20, המחזה זכה להתעלמות גורפת כמעט לחלוטין. החל מתחילת המאה הקודמת תיאטרונים ברחבי העולם חזרו למחזה והחלו לשוב ולהפיקו. המחזה קיבל תהודה רבה יותר כאשר בשנת 1999 הפך לסרט בבימויה של ג'ולי טיימור ובכיכובם של אנתוני הופקינס וג'סיקה לאנג. בשנה האחרונה רצה הפקה של טיטוס אנדרוניקוס ב Royal Shakespeare Company  בסטרטפורד ובשנה הבאה תעלה הפקה של המחזה בתאטרון הגלוב בלונדון.  מדובר במחזה מורכב מאוד לבימוי והפקה בשל ריבוי הדמויות שבו ובשל מעשי הרצח הרבים (והיצירתיים) היוצרים מורכבות טכנית לא פשוטה להתמודדות.


ההפקה הנוכחית הינה ההפקה הראשונה אי פעם של המחזה בישראל. התרגום, על ידי גלעד רוזנברג, יצא לאור בשנת 2009 במסגרת הסדרה לתרגומי מופת בעריכתו של פרופ' אברהם עוז.  כמו כן, ההפקה הינה הפקה עצמאית.


משתתפים:

מחזה: וויליאם שייקספיר, תרגום ועיבוד: גלעד רוזנברג, בימוי ועיבוד: חן שפירא, עיצוב תפאורה, תלבושות ואביזרים: לוסיאנה פילמר, עיצוב תאורה: עמיחי אלהרר, מוסיקה: נדב ויקינסקי

שחקנים: דן תורג'מן, נילי צרויה, עודד מנסטר, דניאל נתלי קינד, עידן סמדג'ה, אלחי לויט, אמיר ירושלמי, לי שבתאי, ינון ספיר וארז טודרס

כרטיסים להצגה "טיטוס אנדרוניקוס"

הצגת בכורה של ההצגה תתקיים ב-15 בפברואר, מוצ"ש בשעה: 20:30 בתיאטרון העברי ערבי בתל אביב- יפו. מחיר כרטיס: 75 ₪ . טל' להזמנת כרטיסים: 03-5185563

תאריכים קרובים נוספים בהם תתקיים ההצגה בתיאטרון העברי ערבי ביפו:
16 בפברואר, ראשון בשעה: 20:30
01 במרץ, מוצ"ש בשעה: 20:30
24 במרץ, שני בשעה: 20:30

תמונות: אדר יראון

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: טיטוס אנדרוניקוס של שייקספיר: הצגה חדשה בתיאטרון העברי ערבי ביפו Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: טיטוס אנדרוניקוס של שייקספיר: הצגה חדשה בתיאטרון העברי ערבי ביפו Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top