המופע "גוף. מקום. מחול." מגיע לבאר שבע ולתל אביב

יום שלישי, 8 במאי 2018

לאחר סיבוב הופעות מוצלח של "גוף. מחול. מקום." ב"מפעל" בירושלים, המופע יוצא לראשונה מירושלים ומגיע ב-24 במאי 2018 למרכז רוטשילד בתל אביב וב-17 ביוני 2018 למוזיאון הנגב בבאר שבע. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

לאחר סיבוב הופעות מוצלח של "גוף. מחול. מקום." ב"מפעל" בירושלים, המופע יוצא לראשונה מירושלים ומגיע ב-24 במאי 2018 למרכז רוטשילד בתל אביב וב-17 ביוני 2018 למוזיאון הנגב בבאר שבע. כל הפרטים, בכתבה הבאה.
״גוף, מחול, מקום״, מופע פוגש עיר הוא מופע שוטטות קסום המחבר גוף רוקד, ושר אל מקום ועיר. במסגרת הפרויקט הכוראוגרפים הירושלמים: אלעד שכטר, סופי קרנץ, תמי יצחקי, אינליל, מיה יוגל, ומרים אנגל הוזמנו ליצור יצירות מקור בהשראת העיר ירושלים וקהילותיה. ירושלים שבה שוכנים זה בצד זה הישן והחדש, האמונה  והכפירה, היופי והכיעור, הרוע והחמלה, הקדושה והטומאה.  מופע פוגש עיר - בהשתתפות 16 רקדנים

Holy DOLLY יצירתה של מיה יוגל בודקת דרך לדבר, לבחון ולהדהד את מורכבותה של העיר ירושלים על הקולות השונים הנשמעים בה לחמש רקדניות לבושות בקרינולינות. שלושה ריקודים לעונות מעבר מאת אלעד שכטר הם שלושה ריקודי סולו המתרחשים בתוך מרחב אינטימי – טקסי תפילה פרטים, אישיים - המוקדשים להמשכיות ולבקשה של כל אדם לקיום צנוע. שֶׁחֻבְּרָה־לָּהּ מאת תמי יצחקי דואט ״ דו –קיום״, שיחה משונה של תנועות ומילים, רעיונות וגופים - אבסורדית, מסובכת, משעשעת ומטרידה ועם זאת אופטימית ללא תקנה. רושמת/מוחקת מאת מרים אנגל טריו כפול שיוצא מתוך קיר בו שלוש נשים רושמות, מוחקות, רוקמות, פורמות, זיכרונות של אהבה בעיר שחוקקת הכל על אבניה.

״שולחן רוסי״ יצירה ל-8 רקדנים סביב שולחן. התכתבות עם יצירתו האייקונית של קורט יוס – ״השולחן הירוק״. השולחן כמרחב פוליטי סביבו מתרחש משחק ״רולטה שולחן״ וצוחק מי שצוחק אחרון. הכוראוגרף אינליל, יצר מקום/מקור שיח בין ״המקור״ למקום. בין הפולקלור שצמח, התפתח ופרח במקום מסוים לבין השפה של מקום אחר. שיח בין שפה אתנית להומוגניה שלטת במרחב שאמור להיות רב תרבותי. הדי אן איי של המוסיקה והתנועה האתנית נשמר, השפה המוסיקלית והתנועתית שודרגה ומה שנוצר זה ביטוי מחולי לזהות המקורית במרחב החדש שלה.  סופיה קרנץ יצרה תרגיל במיפוי שבו היא מייצרת מיפוי מרתק של ירושלים. מפה קולקטיבית שהיא מסלול יומי  של כל אחת מהפרפומריות אשר מדגישה גם את המקומות שבהן אף פעם לא עברה דרכן.

הפרויקט הינו ביוזמת והובלת המחלקה למחול, אגף תרבות ואמנויות עיריית ירושלים, בניהולה האמנותי של פרופ' נטע פולברמכר - האקדמיה למחול ולמוסיקה הפקולטה למחול ובתמיכתן של עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והאקדמיה למוסיקה ולמחול.

הפרויקט מגשר בין הסטודנטים המצטיינים בפקולטה למחול באקדמיה למוסיקה ולמחול ובין קהילת הכוריאוגרפים הירושלמית ומפגיש ביניהם בתהליך מקצועי ואינטנסיבי של יצירה, והפקה. תהליך שיוצר גשר אורגני בין ההוויה והגישה הסטודנטיאלית ועולם המחול המקצועי על כל רבדיו. מטרתו של הפרויקט היא הגדלת והעצמת קהילת הכוריאוגרפים הלומדים, מתגוררים ופועלים בירושלים ע"י עידוד יוזמות, הפריה, הכשרה, הכרות ופיתוח מקורות פרנסה של קהילה זו וחשיפתם בפני עמיתיהם בעיר ומחוצה לה תוך הנגשתו של מחול מודרני לקהל בדרכים לא שגרתיות.

״גוף, מחול, מקום״, מופע פוגש עיר הוא פרויקט של המחלקה למחול עיריית ירושלים, פרוייקט שמטרתו לחבר את הפקולטה למחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול עם כוראוגרפים ירושלמים הפועלים ויוצרים בעיר. מטרת התוכנית היא להפוך את ירושלים למרכז שוקק של עשייה ויצירה בתחום המחול, ובו זמנית לייצר אופק תעסוקתי/אמנותי לבוגרי הפקולטה למחול בירושלים לאחר סיום לימודיהם. הלכה למעשה התוכנית מגשרת בין הסטודנטים המצטיינים בפקולטה למחול באקדמיה למוסיקה ולמחול ובין קהילת הכוריאוגרפים הירושלמית והלהקות המחול המקצועיות הפועלות בה בתהליך יצירה, הפקה והיכרות עם היוצרים ועם העיר על רבדיה השונים.

יוזמה והפקה: המחלקה למחול עיריית ירושלים , ניהול אמנותי: נטע פולברמכר האקדמיה למחול ולמוסיקה הפקולטה למחול, כוריאוגרפים : אלעד שכטר, סופי קרנץ, אינליל, תמי יצחקי, מיה יוגל, מרים אנגל ונטע פולברמכר, דרמטורגיה: דפנה קרון, ביצוע: אנסמבל המחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
מפיק: חגי הירשמן

גוף מחול מקום -  מופע פוגש עיר, אירוע שוטטות ומחול  תאריכים ושעות מופע:

יום חמישי 24 במאי בשעה 20:30
מרכז רוטשילד, שדרות רוטשילד 104, תל אביב
יום ראשון 17 ביוני בשעה 20:30 במוזיאון הנגב, באר שבע

מספר המקומות מוגבל. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר האקדמיה ובאתר מרכז רוטשילד. הזמנת כרטיסים ופרטים נוספים בדף האירוע באתר האקדמיה למחול ולמוסיקה.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: המופע "גוף. מקום. מחול." מגיע לבאר שבע ולתל אביב Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: המופע "גוף. מקום. מחול." מגיע לבאר שבע ולתל אביב Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top