"קשת שחורה" - מיצב אומנותי של השחקן ליאור כלפון

יום חמישי, 10 במאי 2018

השחקן, הבימאי והכוריאוגרף ליאור כלפון, מציג לראשונה את המיצב האומנותי "Black Rainbow" /"קשת שחורה" שיוצג במגדלי מידטאון בתל אביב בחלל פתוח על פני 1,500 מ"ר, ל-48 שעות בלבד.

"קשת שחורה" - מיצב אומנותי של השחקן ליאור כלפון
מיצב אומנותי חדש בשם "קשת שחורה" שיצר השחקן הידוע ליאור כלפון יוצג במגדלי מידטאון בתל אביב ל-24 שעות בלבד ב-7 ביוני 2018. המיצב משלב אור, סאונד, וידיאו, ו-30 עבודות גדולות ממדים המורכבות ממספר רב של קאנבסים ומקיימות דו שיח ויזואלי שנע בין ציור לפיסול.

עבודותיו של ליאור כלפון במיצב "קשת שחורה" יוצגו בחלל חשוך עם תאורה אולטרה סגולה המביאה לידי ביטוי את המימד הנוסף של העבודות המצוירות בצבעים זרחניים מיוחדים. המיצב יוצג בחלל פתוח על פני 1,500 מ"ר, בקומה ה- 34 במגדלי מידטאון תל אביב בחסות חברת "קנדה ישראל"

המיצב הוא אירוע אמנותי המיועד ל"ילד שלך ולילד שבך" כמו כל יצירות הבמה שלי", אומר ליאור, "היצירה שלי עוסקת במרחב, בזמן ובמפגש אינטראקטיבי המעביר חוויה רגשית הנוגעת במגוון מדיות אמנותיות ובחומרים שונים." "קשת שחורה", הינה סדרת עבודות המפרקות ומחברות את המרקם העדין שקיים בדיאלוג שבין ציור לפיסול שבין פשוט למורכב תוך שהוא חוקר את המבנה הסיפורי של האובייקט כל פעם מחדש.

"ליאור הוא אנטומיסט", אומרת אוצרת התערוכה קטי בר, "הוא הפך עם השנים למומחה לאנטומיה של התרבות והאמנות באופן יצירתי, דבר הבא לידי ביטוי במגוון עבודותיו האחרונות כגון: "התאטרון השחור", ו"הווקה פיפל", עבודות  שיצרו שפה בימתית חדשה.  המיצב הוא עולם מדיה חדש שבו ליאור חוקר ומפרק את המהות, התוכן והצורה ויוצר משהו אחר. עבודות הבמה של ליאור מביאות את מכלול יצירתו אל הקנבס ואל המרחב החזותי בו הקהל מהווה חלק בלתי נפרד מהיצירה כמו ביצירות הבימתיות שלו".

הרב תחומיות של ליאור מעשירה את יצירותיו בעולמות קסומים, מנוגדים וחדשניים" מוסיפה בר, "במיזם זה , ליאור משכלל את כל העולמות המוכרים אל עולמות האמנות החזותית במרחב הציבורי".

ליאור כלפון התחיל את דרכו בסדרת המערכונים המצליחה "הקומדי סטור", וכיום מוכר כמעט בכל בית בישראל כשחקן והקומיקאי מאחורי דמותו של "איצקו" מהסדרה האהובה "רמזור". הקים בפראג את "התיאטרון השחור - WOW" , מופע בימתי תלת-מימדי הראשון מסוגו בעולם ועמד כבמאי וכיוצר מאחורי מופעים כגון GLOW , וה"ווקה פיפל" - אחד המופעים הישראלים המצליחים בעולם עם למעלה מ 50 מיליון צפיות ביוטיוב ומופעים ב-35 מדינות. המופע אף זכה בפרס ה"לורטל"- "הטוני" של אוף ברודווי בניו יורק.

לפני כ-3 שנים לקח ליאור פסק זמן מאומנות הבמה והטלוויזיה אחרי 30 שנות עשייה והשתלב כמנטור קריאטיב וכיזם ומייסד סטרטאפים. השנה האחרונה הייתה המורכבת בחייו. בעקבות משבר שחווה בסטרטאפ שהקים, העלה ליאור הרצאה בשם "למצוא את ביצת הזהב שלך" בה הוא מספר על רכבת ההרים של חייו בדרך להגשמת החלומות הגדולים בעולם.

במהלך העבודה על ההרצאה הוא הגיע לתובנה משמעותית על יצירתו וחזר אל תשוקתו הגדולה- הציור ואל הילד, הצייר שבו וכיום רוב זמנו מוקדש לאומנות הפלסטית ולהרצאות. הוא חי עם משפחתו בבנימינה ויוצר בסטודיו שלו באור עקיבא.

"קשת שחורה"
יום רביעי ה-6.6 למוזמנים בלבד
יום חמישי ה-7.6 בין השעות 20:00-24:00.

פתוח לקהל הרחב בהזמנת און ליין בלבד בכתובת: https://bit.ly/2wtK8PO

מחיר כניסה לתערוכה : 20 ש"ח. כל ההכנסות מכרטיסי הכניסה תרומה לעמותת MAKE-A-WISH ISRAEL  מגדלי מידטאון (קומה 34), דרך מנחם בגין 144, תל אביב

צילום: לאון סוקלוצקי

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "קשת שחורה" - מיצב אומנותי של השחקן ליאור כלפון Rating: 5 Reviewed By: אני
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "קשת שחורה" - מיצב אומנותי של השחקן ליאור כלפון Rating: 5 Reviewed By: אני
Scroll to Top