מלון מריגולד האקזוטי השני - ביקורת

יום שישי, 13 במרץ 2015

"מלון מריגולד האקזוטי השני" הוא סרט גרוע מאוד, לא בשל האכזבה וללא השוואה לסרט הראשון: הוא צפוי, חוזר על עצמו, בקושי מצחיק ומשעמם אלא אם ממש מרתק בעיניכם לראות הודים רוקדים בחתונה הודית מלאה אנשים שאתם לא מכירים.

מאת: יונתן דורון

 
"מלון מריגולד האקזוטי" הראשון היה סרט טוב מאוד, מעניין, מצחיק, מרגש, כמו שסרט צריך להיות ואחד הטובים ב-2011. בניגוד לסרטים של פעולה, קומדיה, מדע בדיוני ואימה, נדיר שעושים סרט המשך לסרט דרמה. שמחתי לשמוע שעושים לסרט הבריטי החביב סרט המשך. ואז ראיתי את הסרט, לצערי.

"מלון מריגולד האקזוטי השני" (2015) הוא סרט גרוע מאוד, לא בשל האכזבה וללא השוואה לסרט הראשון: הוא צפוי, חוזר על עצמו, בקושי מצחיק, משעמם (אלא אם ממש מרתק בעיניכם לראות הודים רוקדים בחתונה הודית מלאה אנשים שאתם לא מכירים).

החוליה החלשה ביותר ב"מלון מריגולד האקזוטי" הראשון היו בעיקר הקטעים שעסקו בסוני (דב פאטל, "נער החידות ממומביי"), ורוב הסרט החדש עוסק בו ובארוסתו ובחתונתם הקרובה. הוא מתנהל במלוא המרץ (בניגוד הגמור לקצב האטי של הסרט עצמו) בין הדיירים הבריטים שהגיעו להתגורר באופן קבוע במלון לעת זקנתם בסרט הראשון. הפעם הם הרבה יותר שחקני משנה; ובעוד בסרט הראשון לכל אחד מהם היתה סיבה לעבור להודו ועלילה ברורה ומעניינת, הפעם בקושי יש להם מה לעשות והבקושי-סיפורים שלהם דלים וחוזרים על עצמם עד הסוף שמסרב להגיע. הניסיון הקלוש ליצור דרמה בדמותו לבואם של ריצ'רד גיר ובתו של דאגלס (ביל נהיי) קלושים ועלובים.

מאגי סמית' חסרת קו העלילה באופן פושע (חסרים עניינים בהודו שהיא יכולה למצוא בהם עניין?) מקבלת כמה שורות טובות שהיא יודעת להגיד בצורה ידועה כה מושלמת כפי שעשתה (בעיקר) בעונות הראשונות של "אחוזת דאונטון" וב"גוספורד  פארק".

ג'ודי דנץ' וביל נהיי ממשיכים את קו העלילה שלהם: זוג מבוגר שמאוהב אחד בשני אך לא מצליח להודות זאת זה בפני זה. מאדג' (סיליה אימרי), המופקרת ומשוחררת הלשון בחבורה, כביכול מאוהבת בין שני גברים מקוריים אבל אנחנו לא ממש זוכים להכיר אותם או להבין מה מושך בהם, והדבר בעיקר מפתיע כשמדובר בסרט בן שעתיים. ויש עוד זוג חדש שאנחנו לא יודעים עליהם מספיק וגם הם לא מספקים דרמה או הומור סבירים לסיפור המקורי שכתבו אול  פרקר והבמאי ג'ון מאדן. אבל הכול טובע בסיפורו של סוני ואיזשהו קשקוש עם חבר של ארוסתו ורצונו להרחיב את העסק המצליח של המלון.

את הסרט הראשון כתב אול פרקר על פי ספר, והפעם המחסור במקור ספרותי ניכר מאוד. סמית', דנץ' ונהיי כנראה הסתפקו באפשרות של חופשה בהודו עם תשלום שכר יאה לאור ההצלחה של הסרט הראשון. הסרט הראשון הרוויח מעל 130 מיליון דולר ברחבי העולם, וקשה להאמין שסרט ההמשך הלא-ראוי הזה יתקרב למחצית מהסכום הזה.

"מלון מריגולד האקזוטי השני" רק עושה שם רע לסרט הראשון ועדיף לראות שוב את הסרט מ-2011 במקום לשבת ולסבול בסרט ההמשך המטופש הזה.


פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA 

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מלון מריגולד האקזוטי השני - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מלון מריגולד האקזוטי השני - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top