בפעם הראשונה לאחר 20 שנה: סימפוניית האלף של מאהלר בישראל

יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

בפעם הראשונה לאחר 20 שנה: סימפוניית האלף של מאהלר בישראל
התזמורת הסימפונית ראשון לציון תקיים לראשונה מזה 20 שנה את היצירה המפורסמת של מאהלר "סימפוניית האלף" בביצועם של 300 זמרים ונגנים ובניצוחו של נועם שריף בתל אביב ובראשון לציון בחודש דצמבר 2014. כל הפרטים, בכתבה הבאה.


התזמורת הסימפונית ראשון לציון תקיים קונצרט גאלה, בתאריכים ה-10, ה-11, ה-13 וה-14 בדצמבר בתל אביב ובראשון לציון ותבצע את הסימפוניה השמינית של מאהלר בניצוחו של נעם שריף. הסימפוניה חסרת תקדים מבחינת גודל ההרכב שנכתבה לו, ממדי התזמורת, המקהלה וקבוצת הסולנים, עד שהודבק לה הכינוי "סימפוניית האלף". הסימפוניה היא ביטוי אופטימי לרוחו של האדם ולגאולה שבאהבה. יש שהשוו אותה בשל כך לסימפוניה התשיעית של בטהובן.

לרכישת כרטיסים לקונצרט "סימפוניית האלף"במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב ובהיכל מאיר ניצן בראשון לציון בדצמבר לחצו כאן

על הבמה יהיו כ-300 זמרים ונגנים, ביניהם מקהלת ילדים ומקהלה כפולה מזגרב, קרואטיה, אליה יצטרפו זמרים ישראלים נוספים. בנוסף, הקונצרט ילווה ביום עיון על מאהלר בהובלתו של נורמן לברכט, ובקונצרט מיוחד מיצירות מלחינים שיצרו בתקופתו של מאהלר.

מאהלר עצמו העיד על היצירה: "זו סימפוניה חדשה לחלוטין, יצירה שבהשוואה אליה כל יצירותיי האחרות תראינה כפתיחים או כמבואות. מעולם לא כתבתי דבר שכזה; סימפוניה זו שונה לחלוטין בתוכנה ובסגנונה מכל היצירות שקדמו לה. היא בפירוש היצירה הגדולה ביותר שלי".

הסימפוניה, שחלקה השני מבוסס על תמונת הסיום של פאוסט, היתה היצירה האחרונה של מאהלר שבוצעה בחייו. היא זכתה להצלחה מיידית בקרב מבקרי המוסיקה והקהל גם יחד. על ייחודה של הסימפוניה אמר מאהלר: "עד היום השתמשתי במלים ובקולות בדרך שהיא בעיקרה מסבירה, כקיצור דרך ליצירת אווירה. כאן לעומת זאת הקולות משמשים גם ככלי נגינה. מוזר שהרעיון הזה מעולם לא עלה על דעתו של מלחין אחר – למעשה החידוש הזה הוא מעין 'ביצת קולומבוס', סימפוניה בטוהרתה, שבה ניתן לכלי המוסיקלי היפה בעולם, הקול האנושי, מקום. ולא רק ככלי אחד בעל צליל משלו, אחד מני רבים.

כרטיסים לסימפוניית האלף של מאהלר בדצמבר 2014


קונצרט הגאלה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון יתקיים בתאריכים 10-14 בדצמבר 2014 במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב ובהיכל מאיר ניצן בראשון לציון. מחירי הכרטיסים נעים בין 265 ל-695 ש"ח. מכירת הכרטיסים לכל קונצרטים מתבצעת באמצעות משרד בכרטיסים "בראבו" בעמוד הבא.

כרטיסים ליום עיון "למה מאהלר?" לקראת הקונצרט


יום עיון מיוחד שייקרא "למה מאהלר" יתקיים ב-9 בדצמבר 2014 ובו ייקחו חלק נורמן לברכט, פרופ' נעם שריף, פרופ' גדעון לבינסון ופרופ' עודד זהבי. מחיר הכרטיסים ליום העיון הוא 140 ש"ח וניתן לרכוש את הכרטיסים באמצעות העמוד הבא.

קרדיט צילום (תמונה למעלה): PETAR VUČETIĆ

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: בפעם הראשונה לאחר 20 שנה: סימפוניית האלף של מאהלר בישראל Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: בפעם הראשונה לאחר 20 שנה: סימפוניית האלף של מאהלר בישראל Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top