"בעקבות ממפיס" - תערוכה חדשה בחולון

יום שני, 28 באוקטובר 2013
תערוכה חדשה של היוצרת הרב תחומית, יפה מאיר, המציגה מגוון רחב של עבודות צבעוניות בהשראת "ממפיס" תתקיים בבית מאירוב בחולון החל מחודש הבא ותציג עד חודש ינואר 2014.

מאת: ששת

"בעקבות ממפיס", הינה תערוכה חדשה וייחודית אשר תוצג בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון בין התאריכים 23/11/13 ועד 18/1/14. אוצר התערוכה הינו אריה ברקוביץ.

היוצרת הרב תחומית, יפה מאיר, המשלבת בין אמנות עיצוב וקראפט, תציג מגוון רחב של עבודות השואבות את השפעתן מקבוצת "ממפיס" אשר פעלה באיטליה בתחילת שנות ה 80 ומטרתה הייתה ליצור עיצוב רדיקלי וגישה חדשה לעיצוב. המכנה המשותף לעבודותיה של מאיר הוא צבעוניות עזה ושימוש בחומרים מזדמנים המיוחסים בדרך כלל לעולם הנשי דוגמת כפתורים, רוכסנים ספוגיות ניקוי ועוד.

קבוצת " ממפיס" שפעלה באיטליה בשנות ה-80 וחבריה היו בעיקר אדריכלים ומעצבים, ביקשה להחזיר את האמנות לעולם העיצוב ולהעניק יותר צבע וצורה למוצרי הצריכה על מנת להעשיר את חיינו בערכים מוספים ולא רק מחשבה שימושית. חברי "ממפיס" יצאו נגד העיצוב המודרניסטי שהתאפיין במינימליזם קר, חסר הומור ונגד המוצרים שנראו בעיניהם חסרי ייחוד ואופי. הם עשו זאת על ידי שילוב חומרים מפתיעים, צורות יוצאות דופן וצבעים חזקים במיוחד, בכל מוצרי הצריכה בעיצובי פנים ובאדריכלות. את הרעיונות לעיצובים החדשניים שאבו חברי הקבוצה מסגנונות הארט –דקו, הפופ ארט והקיטש של שנות החמישים.

יפה מאיר, הפכה את ביתה הפרטי בעקבות ממפיס, ליצירת אמנות צבעונית .זוהי דירה יוצאת דופן וייחודית שמהווה עבור האמנית מפעל חיים.

כל החדרים צבועים בצבעים עזים ואף רהיט לא מסתיים בקווים ישרים. לצד כל אלה היא משלבת פסלים וציורים העשויים חומרים פשוטים וזמינים מעולם המיוחס לנשים. באובססיה בלתי נדלית היא מחברת אין סוף חומרים אותם היא מוצאת דוגמת רצועות לינולאום, בדים שונים, ניירות, שטיחים וכדומה. חומרים אלה מניעים את היוצרת לעשייה אמנותית  אישית ומיוחדת שבאה לידי ביטוי  בפסלים דקורטיביים ואובייקטים שימושיים .

התערוכה במשכן מאירוב, תציג את מכלול עבודתה הייחודית ששואבת את ההשראה ממפיס ומעדכנת אותם לרוח הזמן הנוכחית.

פורסם באתר "הקדירה של ששת"

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "בעקבות ממפיס" - תערוכה חדשה בחולון Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "בעקבות ממפיס" - תערוכה חדשה בחולון Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top