שלמה ארצי במצדה, ירמי קפלן במופע שיוקלט לאלבום חי, משינה באמפי הר הצופים, ועוד (31.5-6.6)

יום רביעי, 29 במאי 2013


עברי לידר, שלמה ארצי במצדה, משינה באמפי הר הצופים, אלישע בנאי, ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (31.5-6.6).


מאת: עמית מורלי

אוריפידס, המחזאי הטראגי שחי באתונה במאה ה-5 לפסה"נ, היה זה אשר המציא את האפילוג- הקטע האחרון והחותם של הדרמה היוונית. הרעיון שעמד מאחורי פרק הסיום בתקופה היוונית ולאחריה, השונה מעט מן האפילוג של ימינו, כונה בשם "דאוס אקס מכינה" (deus ex machina) - "האל מתוך המכונה". העלילה הדרמטית המורכבת והמפותלת נפתרה על הצד הטוב ביותר ובפשטות, באמצעות ליהוק דמותו של האל התורן שסידר בלי בעיות את כל העניינים. עד כאן הפרולוג לאפילוג, ונחזור אליו בהמשך.

עברי לידר, מן היוצרים הבולטים בארץ, יופיע ביום שישי הקרוב (31.5) באולם המופעים בעין-החורש במסגרת סיבוב ההופעות לאלבום הסולו השישי שלו, "מישהו פעם". במופע, בו תלווה אותו להקתו הקבועה, יבצע לידר מלהיטיו הרבים ("תמיד אהבה", "הכוס הכחולה", "האנשים החדשים", "חולצת פסים", "זה לא אותו דבר", "מרי לנצח" ועוד), לצד שירי אלבומו האחרון.




ירמי קפלן, המופרע הנצחי, החליט לעשות מעשה ויקליט את הופעותיו הקרובות עבור דיסק הופעה חדש. ההופעה הקרובה תתקיים במוצ"ש (1.6) בזאפה הרצליה, ובה יבצע קפלן מיטב משיריו, בהם "מודדת", "קולה וברה", "הדפוק הזה", "ראשון שבת" ועוד. את קפלן ילוו רן שמעוני (תופים), עופר קורן (בס), ניר גבע (גיטרות) ואלעד אדר (קלידים).




עוד אירוע שיתקיים במוצ"ש (1.6) הוא הופעתו של שלמה ארצי במצדה, לראשונה זה עשרים שנה, במסגרת "פרויקט מצדה 2013". במופע, שיועלה במסגרת סיבוב ההופעות "אושר אקספרס", יארח ארצי את אברהם טל ודודו טסה (ששיתפו פעולה עם ארצי באלבום "אושר אקספרס") כמו גם את הזמרת הצעירה והמבטיחה אסתר רדא.




ביום שלישי (4.6) יעלה אהוד בנאי בצוותא תל-אביב את המופע המדובר "באופק אחר", בו יבצע גרסאות אינטימיות לשיריו המוכרים יותר והמוכרים פחות. את בנאי ילוו עמי רייס (פסנתר ועיבודים) ורביעיית כלי-מיתר, במינימליזם שיאפשר את החייאתם של רבים משיריו הסמויים, דוגמת "נגעת בצמרות העצים" (מתוך האלבום "קרוב") ו"בוא הביתה" (מתוך האלבום "עוד מעט").




אלישע בנאי, אחד שעוד יגיע רחוק, יופיע בחמישי (6.6) באוזן-בר בתל-אביב עם להקתו "ארבעים השודדים". לאחר שהוציאו אלבום בכורה בועט ונפלא בהפקתו המשובחת של אייל אבן-צור, לאחר שחרשו את הארץ בהופעות מעל כל במה אפשרית וחודשים ספורים לפני הוצאת האלבום השני, יבצעו חברי ההרכב את הרוק הקומוניקטיבי והמצוין שלהם במגרש הביתי. מתוך אלבום הבכורה הנה אחד השירים הבולטים מתוכו, "כמו כולם".




נסיים את הסקירה השבועית מעל פסגת הר הצופים. מעט הרחק מאלישע הבן, ובאותו ערב חמישי (6.6), יפתחו יובל בנאי וחברי להקת משינה את סיבוב ההופעות "קיץ חשמלי" במסגרת ליין הופעות חדש שיוזם ה"זאפה" באמפי הר-הצופים בירושלים. במופע, בו יתארחו יעל דקלבאום ופיטר רוט (שאגב יפיק מוסיקלית את האלבום השני של אלישע בנאי וארבעים השודדים), תבצע משינה את כל השירים הגדולים שאף פעם לא נמאס לשמוע. תמיד קשה לבחור, אבל נסיים את הסקירה השבועית עם קליפ הטראש המיתולוגי ללהיט "את באה לבקר".



עד כאן הטור האחרון של "הופעות מומלצות", שרץ בקביעות בחצי השנה האחרונה מבלי להתעייף. בסופו של דבר תמיד נזכור שגם כשהעסק מסתיים, מגיע "דאוס אקס מכינה" ודורך על הדיסטורשן. צאו לשמוע מוזיקה, ותחזרו שמחים.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: שלמה ארצי במצדה, ירמי קפלן במופע שיוקלט לאלבום חי, משינה באמפי הר הצופים, ועוד (31.5-6.6) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: שלמה ארצי במצדה, ירמי קפלן במופע שיוקלט לאלבום חי, משינה באמפי הר הצופים, ועוד (31.5-6.6) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top