womenXwomen - תערוכת צילום חדשה

יום שני, 11 בפברואר 2013
תערוכת צילום חדשה של הצלמת מלכה ענבל, מציגה עבודות של שש צלמות בינלאומיות מרחבי העולם. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

מזה 4 שנים מטפחת הצלמת הישראלית מלכה ענבל תערוכות בינלאומיות של קבוצת הנשים  womenXwomen  ובה 6 אמניות צילום בנות ששה לאומים משש מדינות. 

בצד ארבע צלמות מאירופה (איטליה, צרפת, ספרד, והולנד-ברית המועצות לשעבר), משתתפת ענבל והצלמת ממוצא ערבי ראניה עקל.  כל אחת מהצלמות בוחנת ומתבוננת בנושא הנשיות בצורה שונה, שהיא תוצר עולמה התרבותי וחוויותיה האישיות. והתוצאה היא רב-שיח מגוון, פסיפס חזותי מעניין של התבוננות אישית בנשיות. התערוכה אינה מנסה לתת תשובות או שיפוטיות אלא תהיות והתבוננות.

קבוצת הנשים נפגשה לראשונה בפסטיבל הצילום בארל בשנת 2008 ומאז מציגה באופן קבוע.
זוהי התערוכה השנייה של הקבוצה בישראל (הציגו במכון המים בגבעתיים ב- 2011. כמו כן הציגה בפאריז בגלריה של החברתית LA MEMOIA DE'L AVENIR שמנהלת מרגלית ברייר, בסיציליה RAGUSA  בבעלות הצלם ז'וספה לאון ובאוגוסט תציג תערוכה באיטליה.

מלכה ענבל מציגה מסדרת התמונות "בין לבן לאפורים" בסגנונה הייחודי. בסדרה זו אוריינטציה נשית, מעברים בין פנימה והחוצה, בין האישי לבין הקולקטיבי. היא בנויה שכבות היוצרות כעין מראה אך לוכדת באי וודאות, מצבים מחיי היום יום.

דמויות וצללים, קיימים ודמיוניים, מתמזגים בגוון הלבן,מופיעים ומייד נעלמים כאשליה בעיניו של הצופה.
מלכה בשליטתה המופלאה באפקטים של תאורה, יוצרת במיומנות רבה גוונים עשירים מאד המשתנים בין לבן לאפור בהיר וזאת ניתן לראות בתצלום המובא לעיל.

ראניה עקל ילידת 1976 בכפר קרע ישראל. ההשכלה שלה בתחום האמנות ובתחום זה היא מדריכה כבר שנים רבות. ראניה הציגה כבר תערוכות רבות ברחבי הארץ וכן בפריס, בגרמניה וונציה ומכסיקו, במצרים ובמרוקו. ראניה עקל משלבת בעבודותיה לא מעט חיות. גוף עבודותיה המרכזי עוסק בדבורים בביתן ה-כוורת- ובאותו הקשר במעמד האישה. ראניה היא גם כוורנית לעת מצוא ומכירה היטב את אורך החיים שמנהלות הדבורים. ה"נשים" עושות הכל. מטפלות בילדים יוצאות לאסוף אבקה, מייצרות דבש ואף מצננות באמצעות כנפיהן את הכוורת. כמצע על חשיבותה של האישה, בחרה בחלות הדבש, שעליהן היא כותבת בטכניקה מיוחדת. יש לציין שהדבורים מסמלות במיתולוגיה היוונית ובתרבויות נוספות את העוקץ והמתיקות שבאהבה. הכאב לצד העונג.

לוצ'יה גאנייבה ילידת רוסיה, בוגרת בהצטיינות של האקדמיה לצילום באמסטרדאם, מאי 2007, השתתפה בתערוכות צילום רבות וזכתה בפרסים. תצלומיה מתפרסמים במספר מגאזינים בינלאומיים. במסגרת עבודתה היא מטפלת בבעיות חברתיות באמצעות צילום אנשים וסביבתם בדרך תעודית, אך גם אמנותית בו זמנית. סדרת תמונות צולמו במפעל טקסטיל צפונית מזרחית למוסקבה בעיר בשם " העיר של הכלות", כי האוכלוסיה מונה כמעט רק נשים, העובדות בענף הטקסטיל. כבר בתקופת שילטון הצארים, הייתה העיירה מרכז טכסטיל ברוסיה.

קלייר ז'וברט ילידת 1965 פריס. קלייר מרצה לספרות אנגלית באוניברסיטה ומצלמת מאז ילדותה, כאשר בגיל 8 קיבלה מצלמה במתנה ופיתחה את תצלומיה במעבדה בבית אביה. השתתפותה ב"מפגשים בינלאומיים לצילום" בארל בשנת 2008 היוותה נקודת מפנה עבורה. הפגישה בארל עם הצלמים וכן פרוייקט חציית פרספקטיבות על מצעי נשיות הן צעד חשוב במימוש לב עבודתה. שם תערוכתה "גברת בראון, יום שני, ושלישי. הסדרה מתכתבת עם הסופרת הבריטית וירג'יניה וולף

סוזנה גירון ילידת ספרד בוגרת המכללה לצילום ואמנות חזותית. היא ערכה מסעי צילום במספר רב של מדינות. עבודותיה הוצגו בתערוכות רבות וזכתה בפרסים. כיום היא צלמת עצמאית עבור סוכנויות צילום ומשתתפת בפרוייקטים עם מגאזינים וגלריות. בעבודתה הצילומית שורשים בצילום התיעודי, שבו המצלה היא דרך לחיפוש אישי עבור תשובות על הקשר בין האמן לעולם הסובב אותו. באותה רוח משמשת המצלמה למכשיר כדי לספק את סקרנותה ביחס לסביבתה. דרך הצילום שלה, היא משחקת עם תחושות, רגשות וסמליות.אישה הגירה ומחלות, הם חלק מהנושאים שהיא בוחנת, אבל כל הזמן מחפשת נקודות מבט חדשות, מנסה לומר לנו את מה שאנחנו לא יודעים, מה לא ברור, מה נותן לנו שאלות ללא תשובות. ממקור אנדלוסי היא מתגוררת היום בלונדון סביליה ומדריד. שם תערוכתה: "ירושות: דורות מעבר".

ג'יוליאנה מריאנלו מתגוררת ועובדת ברומא. מרצה לספרות אנגלית לשעבר באוניברסיטה בניאפולי. פיתחה טכניקה אמנותית אישית בתחום הקולאז', צילום וכתיבה. היא השתתפה בסדנאות עם צלמים איטלקיים וזרים חשובים והשתתפה בעשרות תערוכות אישיות קבוצתיות באיטליה ארה"ב וארל. הנושא המרכזי של עבודתה הוא הקשר בין המציאות לדימיון הטבעי והמלאכותי, שפותח במספר יצירות: מן הנוף האורבני לסמלים נשיים; מטבע דומם לקולאז' צילומי. שם תערוכתה: " סמלי העיר – נשים ופרסום".

womenXwomen תערוכת צילום חדשה

הגלריה לשלום, גבעת חביבה, פתיחה 8.3.2013

ג'יוליאנה מרינילו - איטליה
קלייר ז'וברט - צרפת
מלכה ענבל - ישראל
סוזנה גירון - ספרד
לוצ'יה גאנייבה - הולנד (במקור ברית המועצות)
ראניה עקל - ישראל

אוצרת: אתי עמרם
ייזום : מלכה ענבל

בתמונה למעלה: צילום של מלכה ענבל מתוך הסדרה "בין לבן לאפורים"

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: womenXwomen - תערוכת צילום חדשה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: womenXwomen - תערוכת צילום חדשה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top