אלה דורון בראיון: המטרה - להתחיל קריירה בינלאומית

יום חמישי, 21 בפברואר 2013
הזמרת אלה דורון השיקה לאחרונה את אלבומה Ella vs. mountain שזכה לביקורות מצויינות ושבחים רבים ועתה מתחילה להביט רחוק יותר: "אני מסיימת סיבוב הופעות ארוך ומוצלח עכשיו ברחבי הארץ ומפנה את מבטי ללונדון...המטרה היא להוציא את האלבום גם שם ולהתחיל קריירה בינלאומית".

מאת: מיקי נירון

בתחילת החודש שעבר, יצא אלבום הבכורה של Ella vs. mountain או בשמה המקורי- אלה דורון, אחרי שנים של שיתוף פעולה עם אמנים שונים ביניהם מוש בן ארי ופרויקטים מסקרנים בהרכבי טראנס שונים. התגובות המפרגנות בעקבות האלבום המוצלח ממשיכות להגיע לזמרת הצעירה שמספרת כאן על החוויות שמלוות אותה מאז יציאת האלבום.

בד"כ ראיונות מהסוג הזה קורים לקראת או עם השקת האלבום. במקרה הזה כבר כבר יותר מחודש - איך התחושה היום אחרי ההתרגשות הגדולה של יציאת אלבום הבכורה?


האלבום יצא לחנויות לפני חודש וקצת ובינתיים התגובות נפלאות. אני נהנית מהדרך, מההופעות הרבות והאירוחים הרבים שהיו ועוד מתוכננים. התחושה היא שאני עוד בתחילת הדרך וההתרגשות מההשקה היא עוד אבן דרך במסע הארוך הזה של מוסיקאית יוצרת שמשמיעה קול. זאת תחושה נפלאה שהאלבום בחוץ ואפשר להמשיך בעשייה.

"אלילה...עושה עבודה טובה בלמצוא חן באוזני המאזין כבר משמיעה ראשונה. הכוכב הבלתי מעורער באלבום הוא קולה הצלול של דורון..." ,"אקלקטית, מסוגננת, נטולת יומרות, קליטה להפתיע  ","יצירת פופ מרהיבה ואלגנטית" -אלו רק חלק מהתגובות לאלבום. האם ציפית שככה הוא יתקבל כ"כ מהר?

האמת שלא ידעתי איך האלבום יתקבל, כשאתה עובד על משהו כל כך הרבה זמן קשה להיות אובייקטיביים, ואני מופיעה כבר מעל שנה עם המופע של האלבום כשהתגובות בשטח מאוד מפרגנות, ועדיין זה אלבום ראשון, באנגלית, וכמוסיקאית שעובדת מהשטח בלי להשתתף בתכניות ריאליטי קשה יותר לפרוץ לתודעה, אין זמן אוויר או במה בטלוויזיה היום ליוצרים מקוריים. זו הייתה תחושה נפלאה לקצור פירות ולזכות להמלצות ולמילים החמות, מעל ומעבר למה שיכולתי לאחל לעצמי.

עד כמה הייתה שונה העבודה בין הפרויקטים האלקטרוניים שהיית שותפה להם לבין פרויקט הסולו הנוכחי?

העבודה על האלבום שלי הייתה תהליך כמעט הפוך ממה שעשיתי עד היום. במוסיקה אלקטרונית אני שרה על מקצב, על ביטים שבאים להרקיד ולהזיז ואני כזמרת עוד כלי שמצטרף למכלול של הסאונד. בעבודה על האלבום שלי המוסיקה באה לשרת שירים שאני כתבתי, לבטא פיסה ממי שאני, זה תהליך מדהים ולא פשוט, ורמת ההקפדה על הפרטים, על כל דבר קטן, היתה מאוד גבוהה מהצד שלי. הסגנון המוסיקלי של האלבום הוכתב על ידי המלים והלחנים, על ידי הביצוע והתחושה שעלו מהם. אני הרבה יותר פרפקציוניסטית ומושקעת בתהליך האישי של האלבום, ויש לי את החופש לעשות את זה. זה היופי שבאלבום סולו.

באלבום מנגנים כמה שמות מאוד מרשימים- איך התחיל החיבור איתם?


את המפיקים של האלבום, ניר גבע וגיל לואיס, הכרתי הכרות אישית כמה שנים לפני כן, ומאוד אהבתי את האלבום שהם הפיקו למיקה בן ימי, גיל מנגן גיטרות באלבום והוא נגן מדהים. לגבע יש להקה מעולה שנקראת סקוויד, הבסיסט והמתופף שלהם מנגנים באלבום, טל לוי (טלוי) על הבס, ובועז וולף (אלקטרה) מנגן תופים וגם מיקסס את האלבום בסבלנות ועדינות אין קץ. כלי נשיפה ניגנו השלישיה המדהימה של הדג נחש, החיבור העיקרי שלי הוא לשלומי אלון, חבר יקר של שנים רבות, ואיתו מגיעים יאיר סלוצקי וספי ציזלינג באופן אוטומטי למרבה המזל. סלוצקי גם כתב את עיבוד כלי הנשיפה המצוין ל Emergency Exit. מאיה בלזיצמן, הצ'לנית הנפלאה, היא חברה טוב של גיל והמגע שלה בשירים בהם ניגנה הוא קסום. מה שנקרא, הכול נשאר במשפחה...

ספרי קצת על צילומי הקליפ החדש והמרהיב ל-Missing you...


נועם ורדי, במאי הקליפ, ואני עמדנו לצלם קליפ אחר באותו סוף השבוע. לאחר הופעת הבכורה המוצלחת ליציאת האלבום בתיאטרון תמונע קיבלתי המון תגובות מאנשים שהמליצו להוציא את Missing You. שלחתי הודעה לנועם "תקשיב לשיר הזה, תגיד לי מה הדבר הראשון שעולה לך כרעיון לקליפ" זה בדיוק היה בזמן הסופה הגדולה. יום וחצי לאחר מכן כבר היינו בדרך צפונה עם צלם, ע. צלם, חבר שהפיק ואת חפירה. השאר היסטוריה...

אלה דורון מתוך הקליפ Missing You
 מה קורה כרגע ובהמשך מבחינת הופעות?

אני מסיימת סיבוב הופעות ארוך ומוצלח עכשיו ברחבי הארץ ומפנה את מבטי ללונדון. במרץ אטוס כבר להתחיל בקטן, הופעות אקוסטיות ופגישות בתקווה להתרחב במהלך השנה לעוד ביקורים והופעות. המטרה היא להוציא את האלבום גם שם ולהתחיל קריירה בינלאומית. אני כבר בעבודה על חומרים לאלבום הבא ומנסה את השירים החדשים בהופעות, להרגיש אותם על הבמה, זו פריבילגיה שלא הייתה לי באלבום הקודם. הרי  אני תמיד כותבת, ועכשיו שאלבום הבכורה בחוץ, כל תהליך היצירה נפתח עוד יותר, אני נהנית מכל רגע.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אלה דורון בראיון: המטרה - להתחיל קריירה בינלאומית Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אלה דורון בראיון: המטרה - להתחיל קריירה בינלאומית Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top