אריאל הורוביץ, תופעת דופלר, Shitty CT, שרה סיני, היפה והחיה ועוד (4.1-10.1).

יום חמישי, 3 בינואר 2013
אריאל הורוביץ, תופעת דופלר, Shitty CT, שרה סיני, היפה והחיה ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (4.1-10.1).

מאת: עמית מורלי

אם חשבנו שאנחנו יודעים הכל על אקו"ם, כנראה שטעינו. אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל), נוסדה בשנת 1936 על-ידי יוצרים נכבדים כמו משה וילנסקי, לאה גולדברג, אברהם שלונסקי, אלכסנדר פן ומרדכי זעירא, הרבה לפני שמנהל אירועים בלאונג'-בר היה צריך לחשב כמה תמלוגים הוא הולך לשלם על ערב מחווה לחדווה עמרני. עוד מסתבר שהשמעת מוסיקה במסעדה או בבית קפה שקיבולתם, נניח, 70 מקומות ישיבה, תעלה לבעל העסק כ-2,250 ש"ח בשנה. אם המקום מחליט שאת המוסיקה ישמיע באופן קבוע תקליטן בלייב, העלות עלולה לקפוץ ל-8,000 ש"ח בקירוב.

אבל החידוש האמיתי בעניין אקו"ם הוא פתיחת "בית היוצר" בהאנגר 22 בנמל תל-אביב להופעות חיות רבות ומגוונות. שאלת המילכוד שנשאלת כאן היא האם אקו"ם הולכת לשלם לעצמה תמלוגים על הופעות שהיא מארחת, אבל נשאיר את זה לביצים ולתרנגולות.

ביום שישי (4.1) יתקיים בבית היוצר של אקו"ם מופע חגיגי של להקת "תופעת דופלר", לרגל יובל ה-20 לאלבום הבכורה שלה, "ליפול על גן עדן". ההרכב, המזוהה באופן די מוחלט עם הכותב הראשי והסולן, ברוך פרידלנד, שיחרר שלושה אלבומי אולפן ("ליפול על גן עדן", "מחליף צבעים" ו"לאן נעלם ברוך פרידלנד"), בטרם הצטרף לקהיליה הרחבה של להקות מתפרקות. במופע המיוחד, שילווה בהרכב חשמלי, יתארחו בין היתר ירמי קפלן, אבי בללי ואילן וירצברג.

בשבת (5.1) יופיע מיקי שביב באוגנדה בירושלים. שביב, אחד הבסיסטים המיתולוגיים ברוק הישראלי אשר ניגן עם אינספור אמנים, פרץ לקדמת הבמה באמצע שנות ה-80' עם ההרכב המצוין "טנגו" (יחד עם ז'אן פול זימבריס). ההרכב הוציא שני אלבומים ("סידור קבוע" ו"אמונה שלמה"), ואף נבחר בשנת 1985 ללהקת השנה של רשת ג', בטרם פורק. בסוף שנות התשעים, לאחר גלות בת עשור בקנדה, חזר שביב לארץ ופצח בקריירת סולו שהניבה עד כה שלושה אלבומים מלאים, ו-EP אחד בשיתוף עם בת-זוגו מיקה קרני.

חזרנו לבית היוצר של אקו"ם, בו תופיע ביום שני (7.1) לירון בן-שמעון יחד עם להקתה. בן שמעון הוציאה לפני כשנה אלבום בכורה בשם "ערגה", ממנו מצורף כאן הסינגל הראשון שיצא מתוכו, "פיסה בך".




ביום שלישי (8.1) יופיע באברם-בר בירושלים הצמד "היפה והחיה" (נועה שמר- שירה וקלידים, מתן גולדברג- שירה, גיטרות, בס, תופים והפקה מוסיקלית). הצמד, היוצר פולק-רוק עם נגיעות אלטרנטיביות, הוציא לאחרונה מיני-אלבום ובו שישה שירים. מתוכו מופיע כאן השיר "חברות מסוג חדש", שהלחינה שמר למילותיו של מתי שמואלוף.




אריאל הורוביץ, אמן מחונן שהטקסטים הנפלאים שהוא מחבר מתחרים רק בלחניו, יופיע באברם-בר ביום רביעי (9.1). במופע יבצע הורוביץ שירים מחמשת אלבומיו ("יאללה ביי", "רנה", "מנסה ספר", "זמן אמת" ו"חמש"), ואף יארח את שרה ב"ק, כתבת ערוץ 2 וזמרת בהתהוות. "אמריקה", המצורף כאן, הוא דוגמה מובהקת ליכולות הטקסטואליות של הורוביץ- ביקורת נוקבת על הכמיהה הישראלית הבלתי-מוסברת אחרי ההוויה האמריקנית הצבועה והמתחסדת.




באותו הערב (9.1) תופיע באוזן-בר שרה סיני (או בקיצור "שרה") לרגל צאת אלבומה השני, "אתה אוהב אותי", ותארח את דן תורן, פיטר רוט ומאור כהן. האלבום, בהפקתו המוסיקלית של פיטר רוט, יוצא כמעט שמונה שנים לאחר אלבומה הראשו "חבק, יהיה משהו" (בהפקתו של דן תורן). הקול החודר והטקסטים המתקתקים-ציניים, הפכו את שרה סיני לעוף מוזר ומיוחד בנוף האינדי המקומי.




עמיר לב, האיש והסיפורים הקטנים, יופיע ביום חמישי (10.1) ב"עשן הזמן" בבאר-שבע. מאחורי לב, שהחל לעסוק במוסיקה בסוף שנות ה-80', חמישה אלבומי אולפן, שני אלבומי הופעה, מעט מאוד להיטים מוכרים והרבה מאוד ביקורות מהללות. במופע יבצע לב שירים מכל התקופות- למעט שירים מאלבומו הראשון, ממנו בוחר לב להתעלם משום מה בקביעות.

באותה העיר (באר שבע) ובאותו היום (10.1), יופיע ב"בר-קוט" הרכב הפאנק-רוק ראפ המשובח "Shitty CT". ההרכב, המגיע מעכו, הוציא עד כה שני אלבומי אולפן ("תרבות הפארקים" בשנת 2007 ו"חומוס להמונים" בשנת 2011), EP אחד ואלבום לייב אחד. הטקסטים הבועטים עוסקים בעיקר בבעיות חברתיות, ומגובים בעיבודים נשכניים שעושים חשק לעוד. שבוע מצוין, אלא מה.





  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אריאל הורוביץ, תופעת דופלר, Shitty CT, שרה סיני, היפה והחיה ועוד (4.1-10.1). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אריאל הורוביץ, תופעת דופלר, Shitty CT, שרה סיני, היפה והחיה ועוד (4.1-10.1). Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top