תערוכת יחיד - "מעטה ללא משקל"

יום שלישי, 30 באוקטובר 2012
"מעטה ללא משקל" - תערוכת יחיד של האמנית תמר טולדנו-פאר  פתיחה חגיגית: 8.11.12 בשעה 20:00.

כ-15 עבודות שמן על בד, יעמדו במרכז תערוכתה יוצאת הדופן והרגישה להפליא, של תמר טולדנו-פאר. למודת מעברים מסוגים שונים, התעכבה הפעם תמר על מעברי בתים ומקומות. "מתלבטת" כדרך חיים היא מצהירה על עצמה, ואכן ההתלבטות עולה וגועשת בבטן עמוק ומתמיד, ואל הבד יוצאים פיקסלים צפופים-הכל ברור, ופיקסלים רחבים - הכל מעורפל ומטושטש. אי סדר שיוצא בסדר מופתי.

תמר עברה מהעיר לכפר, התחתנה. פעמיים אפילו, עברה לעיר ואחר-כך לכפר ושוב נפרדה וכעת היא תל אביבית, מתחילה מחדש. טבולה ראסה. ציוריה, כמעט כמוה עשויים בטכניקה ייחודית. תמר  יוצרת בחומרים מגוונים ובטכניקה מעורבת. היא מוסיפה לצבעי השמן ניירות מסוגים שונים היוצרים מרקם של קולאז עם צבעי פסטל שמן, רשתות ועוד חומרים ואביזרים המאפשרים לה להוציא אמירות מחשבתיות שאינה רוצה לבטא במילים  אל הבד.

 ציוריה, עטופים כברשת הסוואה. שתי וערב, משבצות, רעיונות מעורבבים. כל אלו סיפקו רשת ביטחון קלת משקל, תומכת ולא מעיקה וממנה לקוח שם התערוכה כולה "מעטה ללא משקל". מבעד לערפול הממשי בציוריה, ניתן לראות בתים, דמויות. הם רחוקים, אך עם זאת חשובים ואינטימיים. אולי כמותה. כמותה ממש. שם היא עומדת איתן, "מבוייתת" מבעד לערפל העמום.

טולדנו-פאר, נולדה בתל אביב לאחת מהמשפחות שהקימו את העיר - משפ' זלוטופולסקי. סבה, היה הבעלים של המלון הראשון בתל אביב "מלון סאן-רמו" ברח' הרברט סמואל. היא עברה להתגורר עם הוריה בחיפה ושם על הכרמל בילתה את נעוריה ומשם החל לנדוד, בארץ, בחו"ל, בעיר, בכפר ושוב לתל אביב. המעברים היו חלק בלתי נפרד ממנה עד שהפכו לחלק מאישיותה, התבגרותה.

היא למדה אמנות במכון אבני ובבית הספר לאמנויות Sir John Cass בלונדון, התמחתה בפיסול וקדרות בברקלי קליפורניה ולמדה בסדנאות באגודת הציירים והפסלים בתל אביב. תערוכתה זו,  נולדה לאחר שש שנים בהן  לא הציגה. ב-2006 הציגה לאחרונה, בתערוכת יחיד בתיאטרון ירושלים ותערוכה קבוצתית במקסיקו סיטי בגלריה אמליה כהן.

"מעטה ללא משקל", הינה תערוכה רגישה להפליא המכילה עבודות שניתן לראות בעדן דרך טכניקה של ערפול ועמעום הרקע והמושאים. תערוכה מרתקת, אישית, נשית ובוגרת המספקת צוהר לאמנות הישראלית העכשווית במלוא הדרה.

מעטה ללא משקל" - תמר טולדנו-פאר
ב-"גלריה משרד בתל אביב" ברח' זמנהוף 6 ת"א

אוצרת: רחל סוקמן

פתיחה חגיגית : יום חמישי 8לנובמבר  2012 בשעה 20.00

התערוכה תוצג עד 7 לדצמבר 2012
שעות הפתיחה: ב'-ו'  14:00-11:00, ב'-ה' 19:00-17:00
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת יחיד - "מעטה ללא משקל" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת יחיד - "מעטה ללא משקל" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top