"קליפה" - תערוכה חדשה של האמנית ענת גרינברג

יום רביעי, 19 באפריל 2017

תערוכה של האמנית ענת גרינברג "קליפה", תוצג בגלריה לאמנות של מכללת לוינסקי החל מאמצע חודש מאי 2017. בתערוכה מציגה גרינברג מקבץ עבודות העוסקות בנשיות על היבטיה השונים. 

 צילום: דורון כורש
תערוכת ציורים חדשה בשם "קליפה" של האמנית ענת גרינברג תיפתח בגלריה לאמנות של מכללת וילנסקי כאשר אוצר התערוכה הוא אריה ברקוביץ'. התערוכה תיפתח ב-15 במאי 2017 בשעה 16:00.

התערוכה תבדוק ותחקור את מעמדה של האישה, כמונח מגדרי מיני, פמיניסטי, תוך מעקב אחרי מעמדה החברתי, כמייצגת זהות נשית. כיצד היא נתפסת בתודעה החברתית- פילוסופית, ביחס לתיאוריות של פמיניזם קווירי, או כיצד היא בונה את זהותה המגדרית העצמאית.

בתערוכתה בוחרת גרינברג לחקור היבטים אלו באמצעות הציור, תוך שימוש באלגוריה וסמליות מרומזת. ענת גרינברג מציירת בצבעי אקריל דלילים על בד, דימויים על גבול הריאליזם, שיש בהם רמזים מיניים, אבל הם רחוקים ממיניות.

גרינברג עושה שימוש בדימוי הבננה, או בקליפת הפרי הריקה, כדי להעביר תחושה של בליה, ריקבון וחידלון. היא מדמה את האישה לקליפה ריקה שאין בה חפץ, לאחר השימוש. נעלי העקב הדק, אותן היא מציירת בחן רב, מסמלות לדידה, נשיות, פיתוי וסקס, דימוי שחוק אומנם בחברה המערבית להגדרת זהותה הפתיינית של האישה, כמו גם הצבע האדום הלוהט, בו היא עושה שימוש, אך באמצעותם, כמו גם באמצעות ציור הברך החשופה, השפתיים החשוקות והרגלים היחפות, היא מנסה להעביר לצופה את תחושותיה לעניין מעמדה ומקומה של האישה כפרסונה חברתית תרבותית.




רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "קליפה" - תערוכה חדשה של האמנית ענת גרינברג Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "קליפה" - תערוכה חדשה של האמנית ענת גרינברג Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top