עבריה: ביקורת מופע

יום שלישי, 28 ביוני 2016
    
"עבריה – שירי רחל" הוא מופע מוזיקלי מרשים וענוג, העולה עתה בבית צבי ברמת גן. 18 שחקנים-זמרים מוכשרים מגישים ערב קסום שכולו משיריה המולחנים של רחל המשוררת, הלא היא רחל בלובשטיין סלע, מהמשוררות הבולטות בשירה העברית, שמתה משחפת בגיל 40.

רחל נולדה ברוסיה ושם החלה את כתיבת שיריה בשפה הרוסית. היא החליטה לעלות ארצה, למרות שתחילה אמורה הייתה ללמוד אמנות ופילוסופיה באיטליה. במושבה רחובות הכירה את אהובה הראשון, נקדימון. היא עקרה לחוות כנרת ושם הכירה את ברל כצנלסון וא.ד. גורדון וגם את אהובה השני, זלמן רובשוב, לימים זלמן שזר הנשיא השלישי. רומן נוסף היה לה עם מיכאל ברנשטיין שהכירה במהלך השתלמות חקלאית בטולוז.  לימים, חזרה ארצה ואל קבוצת דגניה בכנרת. היא חלתה בשחפת ובעקבות זאת, גורשה מן הקיבוץ שחשש פן תדביק את החברים.

לבסוף, מצאה דירה קטנה ברחוב בוגרשוב של היום, בתל אביב. את ימיה האחרונים העבירה בבית מרפא ולבסוף מצאה מותה בבית החולים הדסה בלפור בעיר. טרם מותה עוד מצאה לנכון להיפרד מאהובה הראשון נקדימון, שהיה כבר בעל משפחה.

לכל מאהביה וחבריה, הקדישה משיריה. רבים משירי רחל הולחנו בידי מלחינים שונים והפכו לנכסי צאן ברזל בזמר הישראלי וזכו גם לביצועים מרטיטים וענוגים. צביקי לוין כתב וביים את הערב המוזיקלי ולהטט עם להקת השחקנים-זמרים המשובחת, שהעלתה מופע מרשים, נוגע ללב שהצליח להפיק קורת רוח ובת צחוק של הנאה מהצופים באולם. אלווירה כוחנוף, המורה המיתולוגית לפיתוח קול והדרכה קולית, הצליחה להפיק מהזמרים צלילי קסם וביצועים מקצועיים מעולים.

טל צ'רנובסקי המיוחדת, הפליאה בהשמעה של השיר "גן נעול", שהוקדש על ידי רחל, לדעת מפרשיה, לזלמן שזר ושביטא את כאבה בשל חוסר נכונותו לסייע לה. "זמר נוגה" שבוצע בידי כל הלהקה הוקדש לאהובה הראשון מיכאל ברנשטיין. רותם מלר הנהדרת השמיעה , בין היתר, את "ואולי", השיר שביטא את געגועי המשוררת לימי העונג בתקופה שהייתה בדגניה. טירל יגוני הצטיינה בהשמעת השירים "יש ונדמה" ו"לא פעם בקיץ". הדרה דדון הנהדרת הרטיטה את הקהל בשירים "בגני נטעתיך" ואחרים.

יש לציין גם את אסתי אסרף המוכשרת והמצוינת, דלית דוד הנעימה והכשרונית, ענת שרון המעולה, גל שדה בעלת גון הקול הנפלא. כל הלהקה הפליאה בהרמוניה ובביצועים: הדר ברנשטיין, שירלי לב ורטהיימר, חן יוסף, שי לוי, רועי מלכה, ויקטור סבג, ראובן עמנואל סמל, רשף ספר, דותן עמרני, מיכל פרדקין. עידו מנור הדריך את המקהלה וניהל מוזיקלית את המופע עם ארנון זיו שגם עיבד ונגן על הפסנתר. דפנה פרץ עצבה תלבושות יפיפיות ודולב ציגל עצב תאורה מרשימה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם – יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: עבריה: ביקורת מופע Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: עבריה: ביקורת מופע Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top