שרלוק הולמס - תיאטרון אורנה פורת

יום חמישי, 3 במרץ 2016
  
ההצגה "שרלוק הולמס", המועלית בבכורה עולמית בתיאטרון אורנה פורת היא מרתקת, מעניינת, מצחיקה ומבוצעת במקצועיות רבה. ההצגה אמנם מיועדת לנערים וילדים, אבל הקהל הבוגר ימצא בה עניין ונחת רבה וזו היא בהחלט הצגה אפופה בכישרונות רבים וברמה תיאטרלית משובחת.

לרכישת כרטיסים להצגה שרלוק הולמס באמצעות קנייה מאובטחת ומהירה לחצו כאן

שירילי דשא ורועי שגב כתבו מחזה העוסק בקורות חייו של הבלש האגדי שרלוק הולמס, בתקופת נעוריו, בפנימייה בריטית טיפוסית. חברו לתא הוא כמובן ג'ון ווטסון, לימים הרופא ועוזרו הנאמן של הבלש. המחברים רקמו עלילה בלשית ראשונה שאותה מצליח הבלש המהולל לפצח כבר בימי בחרותו . שרלוק נקרא לגלות מי גנב גביע שזור יהלומים מתקופת אחד המלכים והטמין גביע מזויף במזוודתו, כדי להפלילו ולגרשו מהפנימייה. החקירה מתפתלת וגדושה בהפתעות לרוב, בסצנות רוויות צחוק אנגלי , דמויות הזויות וטיפוסיות לנוף הבריטי, עד לסיום הטוב ולתחילת תהילתו של הבלש מרחוב בייקר.

רועי שגב גם ביים את ההצגה והוא הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא הצגה מרנינה ומבדרת, בעלת רמה תיאטרלית שחורגת מההצגות שאנו רגילים לא פעם לגלות במופעים לילדים ובני נוער. כבר בשלב זה ראוי לחלוק מחמאות לזאב לוי על התפאורה הייחודית, הנעה וזזה וטומנת בחופה מגירות ופתחים ודלתות והכול בנופך אנגלי ובתוצאה משובחת מאוד. איתמר שרון הנהדר מגלם את שרלוק הולמס בכישרון רב והוא מצליח להיות מעין הארי פוטר קטן ומתמזג בהחלט עם העלילה ועם הגיבור.

איתן צלניק מגלם את ווטסון והוא נעים ובעל כישרון מצוין ויש לו יכולת תיאטרלית טובה מאוד. סיון מסט המעולה היא בעלת קסם אישי ויכולת משחק נפלאה והיא מצליחה לגלם את תפקיד הנערה אליזבת באורח מצוין. אין ספק שיש לה פוטנציאל רב מאוד בעולם התיאטרון והמשחק. יניב בומברג מגלם את אחיה, ג'פרי והוא מגיש משחק טוב מאוד ויש לו יכולת משובחת. ערן בן צבי הוא המנהל, אלפרד המשרת ואביה של הנערה ומגוון התפקידים מוגש על ידו באורח נפלא ובצורה ראויה למחמאות.

יובל כהן הוא קלוד הטבח הצרפתי ומשחקו הוא כליל השלמות ומגולם באורח נפלא. לירית בלבן היא מיס פרקינס ואין ספק שמדובר באחת השחקניות המשובחות על במותינו. משחקה ראוי למחיאות כפיים. אביה בש עצבה תלבושות יפות ובן זיידמן אחראי למוזיקה הנעימה.זיו וולושין עיצב תאורה ראויה . מרגלית גז אחראית להדרכת הטקסט והעברית הרהוטה של השחקנים. יש להניח שאם שרלוק הולמס היה צופה בהצגה – הוא היה יונק ממקטרתו ומפריח עננת עשן כברכה לתיאטרון אורנה פורת על ההצגה הנעימה והמוצלחת.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם – יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: שרלוק הולמס - תיאטרון אורנה פורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: שרלוק הולמס - תיאטרון אורנה פורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top