"מעגלי החיים" - תערוכת ציורים חדשה במוזיאון יפו העתיקה

יום רביעי, 27 בינואר 2016

הציירת שרה גיגר גינור תציג את תערוכתה החמישית במספר "מעגלי החיים" במוזיאון יפו העתיקה החל מחודש פברואר 2016. כל הפרטים, בכתבה הבאה.



הציורים בתערוכה החדשה של הציירת שרה גינור שתיפתח במוזיאון יפו העתיקה החל מחודש פברואר 2016, שייכים לז'אנר הציור המופשט, אבל כאלו ששוברים תזות וסוגות, ושאינם מתאימים עצמם לציטטות מוכרות, הגדרות או "רוח התקופה". במשיכת מכחול, ובצבעים עזים, היא מציירת את רגשותיה הכמוסים והנצורים, שמתפרצים באחת על גבי הקנבס הלבן והבתולי כביטוי לעולם פנימי סוער.

זיכרונות הילדות של שרה שאינם מרפים, שבו בדריסת רגל לחייה. גידולה על ברכי הדת בביתם של סבה וסבתה החרדים בבני ברק, היוו חלק משמעותי בזיכרונות ילדותה העשירים והמורכבים, והשפיעו עמוקות על היצירות בתערוכה זו ועל הלך הרוח בו הן נוצרו. כמו כן הקשיים והשמחות שחוותה בשנתיים האחרונות בחייה, הובילו אותה לתת דרור למתחולל בנפשה, רוחות סערה, שמצאו ביטוי בציוריה ובהחלטה מודעת להשתמש בפלטת צבעים דלה, אך דרמטית.

בציורים של שרה בולט השימוש בצבעים עזים כשסקלת האדומים והשחורים הינם מוטיב החוזר ברוב הציורים. הצבעים השחורים מתקשרים אצלה לרגע שלאחר השקיעה בו האפלה חודרת למקומות הכי חשוכים בנפש, לאפליה והגזענות הפוקדת אותנו. והצבע האדום, מתקשר עבורה לדם, אך גם לשקיעה ולאהבה. השילוב ביניהם יוצר מראה דרמטי, שמשקף את המתחולל בנפשה ואלה באים לידי ביטוי בשמות ציוריה; "סערה מדברית", "סערת נפש", "מצב אל חזור", "מעגלי חיים" ו"מבוך".

התערוכה תיפתח ב-12 בפברואר 2016 ותינעל ב-5 במרץ 2016. אוצרת התערוכה: ציונה שמשי הירש


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "מעגלי החיים" - תערוכת ציורים חדשה במוזיאון יפו העתיקה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "מעגלי החיים" - תערוכת ציורים חדשה במוזיאון יפו העתיקה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top