ילדי מלחמה - בית צבי

יום חמישי, 14 בינואר 2016

"ילדי מלחמה" העולה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה מרגש, פיוטי וייחודי, המשקף את עולמם של ילדים נטושים בעיצומם של קרבות. הילדים שורדים בזכות משחקי אימפרוביזציה שהם מנהלים והמדמים את חייהם בחיק בני ביתם, כשהם נוטלים על עצמם זהויות של הורים וילדים.

המחזה נכתב ובוים בכישרון רב על ידי יבגני קושניר, על פי המחזה של בילינה סרביוביץ' הסרבית, שכתבה את המחזה מבלי להזכיר על איזו מלחמה מדובר והיכן מתרחשים הדברים. ניתן להניח כי האירועים מתארים את המלחמה בארצה של המחזאית, אם כי בנוסח העכשווי שזורים בטקסט מונחים כמו פלאפון שלא היו קיימים אז. העלילה מתרחשת במעין מבנה נטוש, מקלט או חורבה תת קרקעית, שם מוצאים מפלט מאימת האזעקות ושריקת ההפצצות מספר ילדים . הם מוצאים פורקן למציאות הכואבת שבה הם מצויים בעולם הכאוטי, חסר הערכים, על ידי הפקת חיים חדשים. הם מגלמים זוג הורים, ילד ואפילו כלב מחמד.

הילד הוא בעצם בת והכלב, הוא בדמות ילדה אילמת. ההורים הם בן ובת נוספים. המשחק התמים באבא ואימא משקף את הנורמות המעוותות של עולם המבוגרים שאותו חוו ובו צפו הנערים הללו, העומדים בפתחו של גיל ההתבגרות. זוהי בעצם הצגה על התבגרות בצל מלחמה ועל היכולת של הילדים לשרוד ימים קשים, בזכות משחקי הדמיון שלפעמים הם מעוותים ואכזריים. נדב אזולאי מגלם את דמות האב ויין ומשחקו משכנע, מצטיין ביכולות משחק משובחים וראויים.

שיר בן חמו נהדרת כאנדריה, בן או בת, לפי עלילת המשחק, ומשחקה מרגש ומעולה. אסתי אסרף מצטיינת בגילום מילנה האימא ויש לה יכולות משחק מרגשות ומשכנעות מאוד. מיכל פרדקין כנדז'דה, נערה אילמת המגלמת את הכלבה, אך לקראת הסוף מגלה שיש לה יכולת דיבור והיא שחקנית כישרונית מאוד ובעלת יכולת משחק טובה מאוד.

יש להניח כי אחרי כל הצגה, השחקנים זקוקים למקלחות רבות ולהחלפת בגדים יסודית, כיון שהם מתפלשים בסחי ובלכלוך על הבמה, המבנה הרעוע, מתלכלכים בשפתון ואפילו בשוקולד נמס. הריצות על הבמה והנפילות, המכוונות או בשוגג, הן עוד הלמות לב לצופים ונקודות זכות לשחקנים. אין ספק שמדובר בלהקה של כישרונות מעולים ובעלי פוטנציאל רב.

מה יהיה בגורלם ואיזה עולם מצפה להם, איננו יודעים. הם יהיו ודאי מחושלים יותר, אולם כמהים לאהבת הורים שכנראה הלכו ואינם, כזעקת השבר שלהם בסיום ההצגה המרגשת והמצוינת הזו. סרגיי ברזין עיצב תלבושות ותפאורה פרקטית ומצוינת. אינה מלקין ומישה צ'רניאבסקי עיצבו את התאורה המרשימה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ילדי מלחמה - בית צבי Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ילדי מלחמה - בית צבי Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top