בומרנג - תיאטרון חיפה

יום רביעי, 25 בנובמבר 2015

"בומרנג" היא קומדיה אבסורדית והזויה, אך למעשה היא מעדן תיאטרלי, היוצקת אור על מאחורי הקלעים של המשפחה הישראלית ועל התגשמות חלומות. ביקורת הצגה.


בומרנג - תיאטרון חיפה
 
המחזה "בומרנג" של תיאטרון חיפה, לוהק עד לפני זמן מה עם השחקן נורמן עיסא שפרש מהתיאטרון, לאחר אירוע תקשורתי, ובמקומו לוהק דביר בנדק. המחזה נכתב בידי רוני סיני וביים אותו בכישרון רב ניר ארז. העלילה עוסקת במשפחה ישראלית קשת יום וחובות. צחי ציגלר נשוי לא באושר ואב לשניים. הוא נפגש עם חבר ילדות שמשכנע אותו בפתרון קסם לכל מצוקותיו. חרף הספקנות של ציגלר הוא מחליט לקחת עצמו בידיים ולנסות את הבלתי ייאמן.

מכאן ואילך מקבלת העלילה תפניות שונות ומשונות, אבסורדיות ומופרכות. גיבורי המחזה מתנגשים אלה באלה ולבסוף התשבץ נפתר, אולם באורח די מוזר ומפתיע. הסיום גם הוא היה צפוי, אבל בהחלט הוא מרגש. המחזה פורש בפני הצופים כמה תובנות ומשגר לחלל התיאטרלי נושאים פילוסופיים ובני קיימא ארציים ואם מערבבים את כל העיסה הזו , נוצרת הצגה בלתי סבירה בעליל, אבל בהחלט מצחיקה ובזכות המשחק המשובח של השחקנים  - מתהווה מעדן תיאטרלי צנוע, אך נחמד ומלבב.

אוהד קנולר מגלם את ציגלר, האיש שניצב בעין הסערה ובטבורה של חוסר אידיליה משפחתית ומנסה לשקם עצמו. קנולר מגיש משחק משובח מאוד, משכנע וגם כשהוא מתרסק מאה פעמים, הוא מתאושש וממשיך בהצגה, תרתי משמע. אין ספק כי קנולר מפגין משחק ראוי ביותר.

לירית בלבן מגלמת את צאלה ציגלר, האישה שבבית, הבוהה במסך הטלוויזיה ומפצחת גרעינים. לירית היא שחקנית נהדרת, מרגשת ושובת לב ומשחקה הוא מצוין. יואב בר לב מגלם את גולדי, חבר הילדות, ומשחקו הוא טוב מאוד ויפה, הזוי וחרף היותו מופרך מלכתחילה – הוא מצליח לאחות את כל קטעי הדמות שלו למשחק איכותי וראוי.

אפרת ארנון כנערת החלומות מנעוריו של ציגלר, מפגינה משחק יפה ומעולה. אפרת מגישה משחק מרגש, נוטף כישרון וגם חינניות. אפרת המוכשרת מתמזגת בדמות והיא משב רוח נעים ורענן בהצגה. דביר בנדק הנפלא כרובק, איש המסתורין, מגיש משחק משובח ביותר. דביר מצליח להיות מרגש, נעים ולהפגין מקצועיות רבה, חרף הדמות המוזרה וההזויה שהוא מגלם. והבומרנג? התחביב המוזר שלו חזר אליו בשוגג והתוצאה נראית על פניו.

נטע הקר עצבה את התפאורה היעילה והתלבושות היפות, בעיקר של הנשים. רן בגנו אחראי למוזיקה המעולה. זיו וולושין עיצב את התאורה הנאותה, ובמיוחד קטעי התאורה העזים בסצנות הבומרנג. בומרנג זו קומדיה עם אמירה השזורה בעלילה דמיונית ואבסורדית ולכן, העומק הרציני שלה מעוטר בהזיות שבהחלט גורמות להרגיש הנאה מההצגה החביבה הזו.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: ז'ראר אלון




רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: בומרנג - תיאטרון חיפה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: בומרנג - תיאטרון חיפה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top