היטמן: סוכן 47 - ביקורת

יום שישי, 21 באוגוסט 2015

מאת: רותם יפעת

ניתן לומר על הסרט "היטמן: סוכן 47", שהוא עונה על כל הציפיות, אלא שהן לא כל כך גבוהות מלכתחילה. כבר לפי שמו, לא ציפיתי להרבה מהסרט, שהינו 'הלחם' בין אחד מסרטי האקשן הנשכחים של העשור הקודם ואחד מסרטי אמנויות הלחימה הכושלים אי פעם. לא שיש קשר בין השניים, אבל זו חתיכת נקודת פתיחה נמוכה. כל שרציתי היה שהסרט יספק מעט אקשן ומתח – ואכן יצאתי מסופק.

"היטמן: סוכן 47" נחשב לריבוט לסרט המקורי, אבל הוא באותה מידה גם סיקוול. אין ממש קשר בין השניים – לפה או לשם. סוכן 47 (רופרט פרנד), הוא תוצר של הנדסה גנטית המשבחת בני אדם להיות בעלי כישורים גופניים עילאיים, אך גם תכונות אופי 'משודרגות': לא חשים כאב, סבל, אמפטיה או אהבה. כל אלו הופכים אותם למכונת הרג מושלמת. המטרה הנוכחית שלו היא קטיה ואן דיס (האנה וור), בחורה צעירה המחפשת אחר אדם אודותיו יש לה רק פרגמנטים של זיכרון.

אדם בשם ג'ון סמית' (זאקרי קווינטו) מזהיר אותה מסוכן 47, ועוזר לה לברוח. 47 מוצא אותם, וחוטף אותה, רק כדי לגלות לה שהוא בא לעזור לה, ושהאיש אותו היא מחפשת הוא למעשה אביה, המוח מאחורי התוכנית שיצרה אותו וגם הוא רוצה למצוא אותו. יחד השניים מאתרים את מיקומו ונוסעים לחפש אותו כשסמית' והארגון עבורו הוא עובד – "הסינדקט" (אין קשר ל"משימה בלתי אפשרית 5") – בעקבותיהם.

הסרט המבוסס על משחק המחשב בעל אותו שם ונדמה אינו מנסה לחדש בשום אספקט, רק לספק את מעריצי המשחק וחובבי האקשן: לא עלילתית, לא טכנולוגית, לא מבחינת אפקטים. אבל הוא גם נטול היומרות שלפעמים מתלוות לסרטי אקשן. זה מה שהופך את הצפייה למהנה. נדמה שהאיש האחראי על כך הוא בעיקר התסריטאי והמפיק סקיפ וודס (שכן הבמאי אלכסנדר באך הוא בעל גליון נקי לחלוטין), שכתב גם את הסרט הקודם בסדרה ובין היתר גם את "צוות לעניין" ו"אקס- מן המקור: וולברין". אחד מנקודות החוזק של הסרט, ובכך הוא בולט לעומת סרטים רבים, הוא הדיוק התסריטאי שלו: אין בו חורים והכל ברור מצד אחד, ומצד שני הוא לא מאריך ומוסיף סצנות רק כי רצו לדחוף עוד סצנת אקשן. כתוצאה מכך, הסרט נמשך מעט מעל 90 דקות, אך הן מנוצלות עד תום.

יתכן שההשראה מהמשחק היא זאת שנתנה את הטון לאלימות הגרפית הרבה בו. הוא שלב אחד מלהפוך לסרט 'גור' פרופר: פרט לחלקי גופות, יש שם הכול: הרג יצירתי, דם ניתז מכל עבר ועוד. לא משהו שרגילים לראות באקשן הוליוודי סטנדרטי (אולי זו ההשפעה של הקו-פרודוקציה הגרמנית).

אחת הנקודות החלשות בסרט היא משחקו של זאקרי קווינטו. אולי אם הוא היה מתחלף בתפקיד עם פרנד (למרות שהוא מגלם היטב את הרוצח חסר האנושיות) הוא היה יותר משכנע, מה שהצליח לו ב"סטאר טרק" גם יכול היה לעבוד לו פה. אבל ברגע בו הוא צריך להכניס חלקלקות וערמומיות זה לחלוטין לא משכנע. הביקורות העולמיות לא מחבבות את הסרט (וזה בלשון המעטה), אבל לא זה מה שייקבע את גורלו (והרי ברור שמתכננים להכין עוד), אלא בעיקר ההצלחה בקופות. מקסימום, נפגש כאן שוב ב-2023 לריבוט הבא.

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA    

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: היטמן: סוכן 47 - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: היטמן: סוכן 47 - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top