פסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים - אוגוסט 2015

יום שני, 15 ביוני 2015

פסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים - אוגוסט 2015
פסטיבל תיאטרון הבובות ה-24 יתקיים גם השנה בירושלים בחודש אוגוסט ויציג כ-30 הצגות שונות שיחולקו בין מתחמים שונים בירושלים כמו תיאטרון הקרון, תיאטרון החאן, בית שמואל ועוד כמה עולים כרטיסים? אילו הצגות? ואיפה קונים כרטיסים?


הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ה-24, בהפקת תיאטרון הקרון, יתקיים השנה באוגוסט בירושלים במתחמים שונים כמו תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בתחנה הראשונה. אולם ליאו מודל ואולם בית שמואל.

לרכישת כרטיסים להצגות של פסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים באמצעות קנייה מאובטחת ומהירה לחצו כאן

הפסטיבל, המהווה את הבמה המקצועית, האיכותית והגדולה ביותר בישראל בתחום תיאטרון הבובות לילדים ולמבוגרים, מציע פעילות חווייתית עשירה ואיכותית לכל המשפחה. הפסטיבל חושף הורים וילדיהם, למגוון רחב של מיטב מופעי תיאטרון הבובות מהארץ ומהעולם. השנה יארח הפסטיבל 7 להקות תאטרון בובות מגרמניה, צ'כיה, צרפת, סלובניה, יוון ובלגיה ועוד כ- 30 הפקות תאטרון מרחבי הארץ.

השנה בפסטיבל שני זרקורים מיוחדים: האחד, החיבור בין תאטרון הבובות לעולם הקולנוע. המופע הפותח של הפסטיבל –"אמן האשליות", מצ'כיה - יוצר על הבמה ולעיני הקהל, עולם של אשליות וקסמים בעקבות חייו של ז'ורז' מלייס, מאבות הקולנוע, ממציא אפקטים מיוחדים, ויוצר הסרט המדע הבדיוני הראשון. הצגה נוספת מצרפת, "קליק", מספרת סיפור על עולם הסרטים בשחור לבן שהפך לעולם בצבע באמצעות בובות מריונטות מזעריות ומשקפי תלת מימד. ההצגה הישראלית "הדרך לעין חרוד" (הזירה הבין תחומית) יוצרת התרחשות בימתית חדשה שנקראת  Puppet-cinema, שילוב בין טכניקות קולנועיות למופע תיאטרון על הבמה.

הזרקור השני, תאטרון לגיל הרך. "בכל העולם אמנים מתייחסים יותר ויותר לקהל הצופים הצעיר, מגילאי שנה עד שלוש. בפסטיבל יועלו הצגות נבחרות לקהלים אלה " אומרת דליה יפה-מעיין,  מנהלת תיאטרון הקרון ומנהלת אמנותית שותפה של הפסטיבל.

ההצגה "רכבת החיות" מגרמניה, מזמינה את הילדים לשבת במרכז הבמה, כשסיפור על רכבת עם בובות חיות מתרחש סביבם. ההצגה " מעשה בכבשה שנפלה מהשמיים", מצ'כיה, מכניסה את הילדים לעולם של בובות וצעצועי עץ, ובסופה הם יוכלו להתנסות ולשחק בצעצועים. ההצגה "טורלוטוטו", מסלובניה, משתעשעת עם הילדים עם דמות דמיונית שקופצת מספר. ההצגה "תהיה בריא מוריס מגי", בכורה של תאטרון הקרון, עושה עיבוד לספר הידוע עם בובות בחיתוכי עץ.

בין התיאטראות הישראליים המציגים: תיאטרון הקרון (מפיק הפסטיבל), עם הצגות ותיקות וחדשות ביניהם "על שלוש פנדות וזהבה אחת" (בכורה), ו"יואל אמר", קבוצות תאטרון בובות "פופיק" בהצגה "קברט סלים ומזוודות ",  תאטרון אלכארמה , בית הגפן בהצגה "אלאדין ומנורת הקסמים", "התאטרון של אמיליה" של אורית ליבוביץ' נוביץ' ואחרים.

השנה יתקיים לראשונה כנס "תיאטרון בובות לקטנטנים – איך עושים את זה?" עם אמנים, בובנאים, מחנכים וחוקרים במטרה  ללבן ולפתוח שאלות בנושא ולנהל דיאלוג מפרה עם "סוכני התרבות" של העוללים והעוללות: הורים, מטפלות, גננות, סבים וסבתות.

בנוסף למגוון הצגות הילדים, מציע הפסטיבל גם יצירה מגוונת לקהל הבוגר, מהארץ ומהעולם. ההצגה "Clown houses" מיוון/גרמניה מציגה עולם אבסורדי עם הומור שחור, המתאר בובות תימהוניות בבנין. ההצגה "Plastic heroes" של אריאל דורון, מציגה עולם מלחמתי בעזרת חיילי צעצוע.

בנוסף למגוון ההצגות הרחב, יציע מתחם הפסטיבל גם שפע חוויות מעשירות לכל המשפחה ולמבוגרים. בחצר החאן (לב הפסטיבל) יתקיימו פעילויות רבות לילדים, המאפשרות למלא את אחר הצהריים המשפחתי בתוכן איכותי, סדנאות יצירה, מופעי רחוב וערבי קברט בובות , פתוח לקהל ללא תשלום, המשלב מוסיקה קברטית עם קטעי בובות מפתיעים.

כרטיסים לפסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים - אוגוסט 2015


פסטיבל תיאטרון הבובות יתקיים במספר מתחמים שונים בירושלים בין התאריכים 9-13 באוגוסט. מחירי הכרטיסים נעים בין 35 ל-80 ש"ח. מידע נוסף על ההצגות, לוח ההופעות ומכירת הכרטיסים מתבצעת באמצעות האתר הבא.

צילום: רותם גרידיש

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים - אוגוסט 2015 Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פסטיבל תיאטרון הבובות בירושלים - אוגוסט 2015 Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top