דון ז'ואן חוזר מהמלחמה - בית צבי

יום ראשון, 31 במאי 2015

"דון ז'ואן חוזר מהמלחמה" הוא מחזה נוקב, מעין פנטזיה שזורה במפגן וידיאו ארט מרהיב וייחודי. ההפקה העולה בבית צבי בוימה בכישרון רב בידי אבישי בן גל והשחקנים מצליחים להיכנס ליותר משלושים דמויות שונות ומגישים משחק מקצועי ורב רושם.

מאת: חיים נוי

 
המחזאי אדן פון הורבאט כתב את המחזה "דון ז'ואן חוזר מהמלחמה" בשנת 1936. הוא נחשב לאחד המחזאים החשובים בתולדות הדרמה הגרמנית, הוחרם ונרדף בידי הנאצים, נמלט מגרמניה וביקש להגיע לארה"ב. הוא הגיע לצרפת ב-1938 ושם מצא את מותו בסערה עזה בפריז. רק בשנת 1960 נחשפו מחדש כתביו והוא זכה להכרה במדיה התיאטרלית.

העלילה עוסקת בשלהי סתיו 1918 עם סיומה של מלחמת העולם הראשונה. דון ז'ואן חוזר לגרמניה, מולדתו ההרוסה. לפני המלחמה הוא היה רודף נשים ידוע ונטש את ארוסתו הנאמנה, זמן קצר לפני פתיחת הקרבות. כעת, הוא מבקש מחילה על מעשיו ומעוניין להשיב אליו את ארוסתו. בדרך הוא עדיין ממשיך להכיר נשים ולהפיל אותן ברשתו ובשלב מסוים הוא מואשם באונס נערה שבבית אימה הוא מוצא חדר שכור. הוא נמלט ומגיע לבית ארוסתו ושם מתגלה לו סודה.

המיוחד במחזה המועלה בבית צבי הוא עיצוב וידיאו ארט השזור לאורך העלילה והמתנגש עם האירועים המתחוללים על הבמה בדייקנות ובתצורה מיוחדת. אריק גולדשטיין ואלעד זהבי עיצבו את ההפקה הזו. גיל כהן מגלם באורח נפלא את תפקיד דון ז'ואן והוא נכנס לדמות באורח מחמיא ומעולה.

הודיה אביטן מגלמת בין היתר את הנערה הרקדנית שבבית אימה שוכר דון ז'ואן חדר. הודיה אחראית לתנועה בהצגה והיא בעצמה מבצעת תפקידי ריקוד באורח קסום, מקצועי ויפה מאוד. משחקה הדרמטי הוא נהדר. ירדן אורלובסקי המצויינת מבצעת מספר תפקידים ובמיוחד היא מרשימה כילדה, המקוששת והשמנה באופרה. מאי אזולאי מרשימה במיוחד כבעלת הדירה ומשחקה הוא משובח ומלא חן ויכולות דרמטיות. ירדן גוז טובה מאוד במגוון תפקידים. היא וכרמל סלע המקסימה , מצויינות בתור התאומות.

שני דרורי מגלמת היטב את הסבתא ואת האישה באופרה. חני יחזקאל מרשימה בתפקידי אחות ראשית, יצאנית ופונדקאית. לירון כרמיאל מצויינת כנערת הכפר והמלצרית. נעמה לוינגר מגישה משחק נפלא בדמות היצאנית והילדה. אלכסה לרנר נהדרת כשחקנית, אישה במסכה ונערת הכפר. הנוסח העברי של תום לוי קולח ועכשווי. שמעון קסטיאל עיצב תפאורה מצוינת וקומפקטית. אפי אוגד עיצב תאורה נאותה. טל קילשון עיצבה תלבושות ראויות. איתי שמעוני עיצב את המוזיקה היפה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום –  יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דון ז'ואן חוזר מהמלחמה - בית צבי Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דון ז'ואן חוזר מהמלחמה - בית צבי Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top