מצחיקה שכזאת - ביקורת

יום חמישי, 21 במאי 2015

 מאת: יונתן דורון

"מצחיקה שכזאת" הוא סרט רע ולא מצחיק. התסריט נכתב בשנות ה-90 וגם אם היה מופק כשנכתב הוא היה נראה מיושן ומעצבן. לא עוזר שהוא גם לא אמין, השחקנית הראשית לא מקסימה כפי שהיא צריכה להיות והכול מוגזם ומופרך. את הסרט כתב (עם אשתו דאז) וביים פיטר בוגדונוביץ', שידע לעשות סרטים טובים, רובם בשנות ה-70 עם "ירח של נייר" ו"מה נשמע דוק?". בסרט מופיעה בתפקיד קטן מאוד סיביל שפרד, שבוגדונוביץ' "גילה" בסרטו "הצגת הקולנוע האחרונה".

איזי היא נערת ליווי בברוקלין (אימוג'ין פוטס הבריטית) שחולמת להיות שחקנית, ואז מזמין אותה במאי נשוי (אוון וילסון) לחדר המלון שלו, כשבחדר לידו שוהה השחקן הראשי של ההצגה שהבמאי עומד להעלות (ריס איפנס). לקלחת נכנסים גם המחזאי (ויל פורטה) ואשתו הפסיכולוגית (ג'ניפר אניסטון) ומספר דמויות שוליות נוספות, כולל ההורים של איזי (שמופיעים משום מקום ובלי שום סיבה בזמן אחת החזרות להצגה). בסוף מופיעה לרגע ג'ואנה לומלי בתפקיד (קטן) שכנראה קוצץ לחלוטין.

אי אפשר לכתוב על "מצחיקה שכזאת" מבלי להזכיר את שמו של וודי אלן. אוון וילסון, בתפקיד הגברי הראשי, מגלם את הבמאי הבוגדני כדמות מתוך סרט של אלן (הוא שיחק טוב ב"חצות בפריז", אחד מסרטיו היחידים הטובים של אלן במאה ה-21). מעבר לצילום בניו יורק, הסרט עוסק בהעלאת הצגה בברודווי, במחזאי ובבמאי, בשחקנית מתחילה שהיא נערת ליווי, בפסיכולוגית, בניאוף והוא כולו מסופר דרך ראיון של איזי לעיתונאית (איליאנה דאגלס) – כולם מוטיבים בסרטיו של אלן, בעיקר "קליעים מעל ברודווי" ו"אפרודיטה הגדולה". הסרט נפתח עם אחד השירים האהובים עליי (בוודאי מתוך סרט), Cheek to Cheek מ"כובע צילינדר" עם ג'ינג'ר רוג'רס ופרד אסטר, שגם פותח את "שושנת קהיר הסגולה" המושלם של אלן.

אימוג'ין פוטס הבריטית לא הצליחה להקסים אותי. הדמות של ג'ניפר אניסטון כפסיכולוגית לא אמין, לא הגיוני ומרגיז. הסרט מתרחש בעיר בת 8 מיליון תושבים אך "צירופי המקרים" והעולם הקטן שבו מסתובב הסרט (מלון, מסעדה, קרובי משפחה) מתאים, אולי, להצגת תאטרון, אך לא עובר מסך. התסריט כולו תאטרלי וההצגה שמעלים הו-כה-דומה מדי למציאות שהיא משקפת. למרות חוסר התחכום בטקסט של ההצגה דווקא בחלק הזה מתחבא הרגע הכי טוב בסרט (לא הישג כביר במקרה הזה), שבו איזי נבחנת לתפקיד בהצגה לצד אשתו של הבמאי (קת'רין האן).

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA   

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מצחיקה שכזאת - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מצחיקה שכזאת - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top