פאניקה - ביקורת הצגה

יום רביעי, 14 בינואר 2015

אין ספק ש"פאניקה" היא לא הצגה דרמטית או מחזה עם הילה מיוחדת. זו קומדיה שנועדה להצחיק ורצוי לגרום לקהל לצחוק בקול רם ופרוע ואת זה, היא מצליחה לממש. ואין דבר ראוי יותר מכך בימים קרים, מתוחים ורוויים בצרות משלנו.


מאת חיים נוי
 


  
"פאניקה" מאת המחזאי הבריטי רובין האודן העולה בתיאטרון הבימה היא קומדיית מצבים מטורפת שנועדה רק להצחיק והיא עושה זאת באורח מושלם. הקהל גועה מצחוק , נזכר בבדיחות גם באמצע הלילה ובבוקר - שוכח הכול.

האודן אחראי לכמה וכמה הצגות מוצלחות ומופרעות והוא קורץ בהצגה הזו למחזאי ז'ורז' פיידו שהתמחה בהצגות כאלה. המדובר בקומדיה פרועה המעמידה על הבמה מספר זוגות הנקלעים למצבים מביכים וכל ניסיון ליישר את ההדורים, רק מגביר את קצב הצחוק הפרוע.

העלילה עוסקת בקלאריס שמזמינה לביתה את המאהב הצרפתי שלה כיון שבעלה עומד לצאת למסע עסקים. לאמיתו של דבר הוא עומד לנסוע למאהבת שלו. העניינים מסתבכים כאשר כל הזוגות מוצאים עצמם בבית ומתווספים אליהם מעצב פנים שכופים עליו להתחזות למאהב ובעלה של המאהבת  שמגיע לברר את כל הקושיות.

כולם טועים בכולם, מסתבכים בשלל שקרים ומוצאים עצמם  בבליל של מצבים הזויים ומטורפים. התוצאה היא שהקהל צוחק ואפילו מגיע לסף דמעות עד לסיום שטיבו טרם התחוור לנו, לאמתו של דבר. אלון אופיר ביים קומדיה פרועה והצלחתו נמדדת בכך שאין בה רגע דל והשחקנים זוכים לא פעם לתשואות רמות וגעיות צחוק מהצופים. בכלל, לביים קומדיה זו עבודה קשה , הדורשת מיומנויות מיוחדות מהשחקנים.

איילת רובינסון היא קלאריס והיא רצינית להכעיס ובעצם גורמת לצחוקים רמים בשל ההסתבכויות וההמצאות שלה, להתיר את הקשרים. איילת היא שחקנית מצוינת. טלי אורן כדייזי המאהבת, נפלאה ומעולה, גם במשחק ובמימיקה ובמשחק הגוף והעוויות הפנים והיא גורפת צהלות משונות מהקהל.

קובי מאור זוכה כמה פעמים לתשואות מהקהל על שהצליח לעורר פרצי צחוק בלתי נשלט. קובי הוא שחקן טוב מאוד ומשחקו נהדר. נתי רביץ' מגלם בהצלחה רבה את רוג'ר בעלה של קלאריס וההסתבכויות שלו הן מצחיקות ומגולמות נפלא. יואב דונט הוא המאהב הצרפתי והוא ראוי לתשואות מיוחדות על גילום מצוין של התפקיד המצחיק הזה.

מי שגונב לא אחת את ההצגה הוא עמי סמולרצ'יק, מעצב הפנים שנאלץ להיות שרברב, מאהב, בעלה של דייזי ואפילו גברת ומשחקו הוא מעולה. ירון פריד אחראי לתרגום הקולח. אלכסנדרה נרדי עיצבה תפאורה בריטית מעולה ויפה. ילנה קלריך אחראית לתלבושות המצוינות. מיכאל גוטליב אחראי למוזיקה היפה ומאיר אלון עיצב תאורה ראויה.

אין ספק שאין מדובר בהצגה דרמטית או מחזה עם הילה מיוחדת. זו קומדיה שנועדה להצחיק ורצוי לגרום לקהל לצחוק בקול רם ופרוע ואת זה, היא מצליחה לממש. ואין דבר ראוי יותר מכך בימים קרים, מתוחים ורוויים בצרות משלנו.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- ז'ראר אלון

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פאניקה - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פאניקה - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top