חג המחזמר: גרטה והמירוץ לחלל - ביקורת

יום שני, 22 בדצמבר 2014

 
"גרטה והמרוץ לחלל" הוא מחזמר אופראי מלהיב ומרהיב, שופע לחנים מלודיים, קצב וקולות זמרים משובחים. זהו המחזמר הראשון של חג המחזמר שנערך בהיכל התרבות בבת-ים. חג המחזמר מהווה פסטיבל של מחזות זמר מקוריים בבכורה עולמית בניהולו האמנותי של אורי פסטר, שהעלה הפקה בעלת רמה מקצועית גבוהה ביותר ומפגן של מופעים איכותיים ומדהימים באיכותם.

המחזמר מתבסס על סיפור קצר אודות נערה בעלת חלומות גדולים והזדמנויות קטנות, שחייה הקשים תחת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות של פעם מקבלים תפנית ערב שיגורו לחלל של הקוסמונאוט הרוסי הראשון יורי גאגארין. גרטה חושקת ביורי, כותבת לו מכתב וגם מקבלת תשובה, אך לבסוף נתקלת בבחור בעל שם זהה, נישאת לו, אך חווה מפח נפש.

כוכבת המחזמר היא דניאלה לוגסי, המגלמת את גרטה, זמרת אופרה נפלאה ומחוננת, שמצליחה להפגין רמה מדהימה של ביצוע ומשחק. יעל לויטה כנציגת השלטון, היא תגלית של ממש והיא מבצעת את התפקיד באורח מופלא. גיא מנהיים, נציג השלטון, זמר בעל קול חם ועמוק, נהדר בביצוע התפקיד. צחי סיטון, הנהדר, כנציג השלטון, מפגין מקצועיות וקול בס-בריטון אדיר ומקסים.

אוהד שרגאי כיורי מבצע את התפקיד בחן ובנועם רב. שרית וינו אלעד כאימא של יורי מגלמת תפקיד קומי רב רושם ומפגינה יכולות שירה ומשחק מצוינים. דנה מושקאטבליט כאימא של גרטה היא זמרת מעולה. שלוש הבנות המלוות את המופע בתפקיד השכנות, דניאלה סקורקה, לימור אילן וענת צ'רני הן מקסימות ומוצלחות מאוד.

את הלחן המדהים והמלודי של המחזמר כתב יונתן כנען שגם כתב את השירים והשתתף בכתיבת המחה יחד עם הסיפור שכתבה ולריה זבילוצקי. שירית לי וייס ביימה את המחזמר באורח מוצלח ומושקע מאוד. המחזמר מלווה בידי תזמורת סימפונט רעננה הנהדרת בניצוח טוב מאוד של קרין בן יוסף.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: רפי דלויה

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: חג המחזמר: גרטה והמירוץ לחלל - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: חג המחזמר: גרטה והמירוץ לחלל - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top