אילו סרטים צפויים להיות מועמדים לאוסקר 2015?

יום רביעי, 10 בספטמבר 2014
אילו סרטים צפויים להיות מועמדים לאוסקר 2015

 מאת: יונתן דורון

פסטיבל ונציה נחתם, פסטיבל טורנטו בעיצומו, והרבע האחרון של השנה מתקרב – עת יוקרנו רוב הסרטים שיהיו מועמדים לאוסקר 2015. מהסרטים שכבר יכולנו לראות יהיו מעט מאוד מועמדויות. "התבגרות" צפוי להיות מועמד לתסריט מקורי, אך האם יצליח להיות מועמד לאוסקר לסרט הטוב ביותר (גם בקטגוריה המורחבת של עד 10 סרטים?). חסר להם ש"מלון גרנד בודפשט" לא יהיה מועמד למשהו, לפחות לעיצוב אמנותי ולצילום.

חלק מהסרטים ברשימה הזאת כבר קוצרים שבחים מההקרנות בפסטיבלים, את חלקם אף אחד עוד לא ראה, אז עדיין יש תקווה שיהיו טובים וראויים לפרסים. יש יותר ויותר טקסי פרסים בשנים האחרונות, אך האוסקר הוא עדיין היוקרתי מכולם. אלו 18 סרטים שסביר להניח שידברו עליהם בחודשים הקרובים:

Foxcatcher ("פוקס-קצ'ר" כנראה)

סרטו של בנט מילר ("קפוטה", "מאניבול") שהיה אמור לצאת בשנה שעברה, אך לפי הביקורות הראשונות הדחייה לא נבעה מאיכותו. סטיב קארלצ'אנינג טייטום ומארק רופאלו בסרט שמבוסס על סיפור אמיתי על רצח וספורט. האקדמיה אוהבת את הסרטים של מילר, ויש ביקורות טובות על הסרט בכלל ועל המשחק של כל הצוות בפרט.

מועמדויות צפויות: סרט, במאי, שחקן ראשי, שחקן משנה (ו/או שני שחקנים ראשיים), תסריט מעובד.

Unbroken

סרטה של אנג'לינה ג'ולי (היא כתבה וביימה אך לא משחקת בו) על לואיס זמפריני, שהיה שבוי של היפנים במלחמת העולם השנייה ואצן אולימפי לאחר מכן. בתפקיד הראשי ג'ק אוקונל. ארבעת החתומים על התסריט: האחים כהן (שזכו באוסקר גם על התסריטים של "פארגו" ו"ארץ קשוחה"), ויליאם ניקולסון (שהיה מועמד לאוסקר על התסריטים של "ארץ הצללים" ו"גלדיאטור") וריצ'רד לה-גרווניס (שבין השאר כתב את "פישר קינג" שעליו היה מועמד לאוסקר ואת התסריט של "הגשרים של מחוז מדיסון").

מועמדויות אפשריות: סרט, שחקן ראשי, תסריט מעובד (אני לא בטוח שזכו ארבעה אנשים בפרס התסריט), עריכה, צילום (אולי סוף סוף זכייה ראשונה של רוג'ר דיקנס במועמדות ה-12 שלו!).


Birdman ("בירדמן")

דרמה-קומית של אלחנדרו ג. אינאריטו ("בבל", "ביוטיפול"; הוא קיצר את גונזלס של השם האמצעי לאות עכשיו) שנראה כאילו צולם בטייק אחד ארוך! על שחקן (מייקל קיטון, שהתפרסם כבאטמן וכביטלג'וס בשנות ה-80) שהתפרסם בתפקיד קולנועי של גיבור-על ומנסה לעשות קאמבק בהצגה בברודווי (רוב הסרט מתרחש באולם תאטרון וסביבו). עם אמה סטון, אדוורד נורטון, איימי ריאן, נעמי ווטס, זאק גליפיאנקיס. כבר עכשיו מסתמן קרב בין קיטון לאדי רדמיין ("Theory of Everything") לפרס השחקן הראשי.

מועמדויות צפויות: סרט, במאי, שחקן ראשי, שחקן משנה (נורטון), שחקנית משנה (סטון), תסריט מקורי, עריכה, צילום.

The Imitation Game ("משחק ה"…?)

לא הסרט הביוגרפי האחרון ברשימה הזאת. הבמאי הוא מורטן טילדם השוודי שביים את "ציידי הראשים". בנידקט קאמברבאץ' ("שרלוק", "12 שנים של עבדות") כאלן טורינג, מתמטיקאי אנגלי שעזר לפצח את מכונות האנגימה במלחמת העולם השנייה ויש לו סיפור אישי עצוב. עם קירה נייטלי, מארק סטרונג, מת'יו גוד.

מועמדויות אפשריות: סרט, שחקן ראשי, שחקנית משנה? (קירה), תסריט מעובד, עיצוב אמנותי, תלבושות.

"זעם" (Fury)

סרטו של דיויד אייר ("סוף המשמרת", "חבלה") עוסק באנשי צוות טנק במלחמת העולם השנייה. בצוות של ברד פיט: שיאה לה-באף ("רובוטריקים", "נימופמנית"), לוגן לרמן ("כמה טוב להיות פרח קיר", "המבול"), סקוט איסטווד (בן של קלינט), מייקל פנה ("סוף המשמרת") ועוד.

מועמדויות אפשריות: סרט, במאי, שחקן משנה (לרמן), תסריט מקורי, עריכה, צילום, ערבול צליל.

"נעלמת" (Gone Girl)

מותחן על פי רב מכר שהיה יכול להפוך לסרט טלוויזיה, אך בשל השמות שמאחוריו שמו מוזכר ברשימה הזאת למרות שאנשים טרם ראו אותו. לא שמות כמו בעיקר השם של הבמאי: דיויד פינצ'ר ("רשת חברתית", "מועדון קרב"), ש"נערה עם קעקוע דרקון" שלו הפתיע עם זכייה באוסקר על עריכה. בן אפלק (שלא היה מועמד על בימוי הסרט הזוכה "ארגו") מגלם גבר שהופך לחשוד המיידי בהיעלמות של אשתו (רוזמונד פייק, "למות ביום אחר", "לחנך את ג'ני").

מועמדויות אפשריות: סרט, שחקנית משנה, עריכה.

The Theory of Everything

סרטו של ג'יימס מארש (שזכה באוסקר על סרט התעודה Man on Wire), עם אדי רדמיין ("עלובי החיים") כסטיבן הוקינג, על פי ספר שכתבה אשתו של הוקינג. עם אמילי ווסטון ודיויד ת'וליס.

מועמדויות צפויות: סרט, במאי (אולי), שחקן ראשי (כולם מהמרים על רדמיין כזוכה כרגע), שחקנית משנה (פליסטי ג'ונס), תסריט מעובד.

Inherent Vice

סרטו של פול תומאס אנדרסון ("המאסטר", "לילות בוגי", "מגנוליה") שכמו "זה ייגמר בדם" שלו שוב עיבד ספר, הפעם של תומאס פיצ'ן. מותחן בלשי (בן כמעט שעתיים וחצי) שמתרחש בלוס אנג'לס בשנות ה-70, ובביקורות המוקדמות אומרים שיש בו הומור שמזכיר את האחים כהן. עם ואקין פיניקס, ג'וש ברולין, ריס וית'רספון, ג'נה מאלון, אוון וילסון, בניסיו דל טורו ומאיה רודולף (אשתו של הבמאי).

מועמדויות אפשרויות: סרט, במאי, שחקן ראשי (פיניקס), שחקן משנה (ברולין), תסריט מעובד, עריכה, צילום, עיצוב אמנותי, תלבושות.

"בין כוכבים" (Interstellar)

סרט של כריסטופר נולאן ("התחלה", טרילוגיית "האביר האפל") בכיכובו של זוכה האוסקר הטרי מת'יו מקונוהי, שמגלם אסטרונאוט. עם ג'סיקה צ'סטיין ("עץ החיים", "העזרה"), אן האת'ווי ("עלובי החיים", "השטן לובשת פראדה"), קייסי אפלק ("ג'סי ג'יימס", "נעלמה"), וס בנטלי ("אמריקן ביוטי"), מייקל קיין, ג'ון לית'גוטופר גרייס ("מופע שנות ה-70").

מועמדויות אפשריות: סרט, במאי, תסריט מקורי, אפקטים חזותיים.

Big Eyes ("עיניים גדולות")

סרט של טים ברטון על הציירת מרגרט קין (איימי אדמס, "חלום אמריקאי", "מכושפת") ובעלה וולטר (כריסטוף וולץ, "אלוהי הקטל", "ג'נגו ללא מעצורים") שלקח קרדיט על יצירותיה.

מועמדויות אפשריות: סרט, במאי (זו תהיה המועמדות הראשונה בקטגוריית הבימוי לברטון), שחקן ראשי (לוולץ יש פחות סיכויים מלאדמס כי זכה כבר פעמיים על משנה, אך שתי זכיותיו מוכיחות שאוהבים אותו באקדמיה), שחקנית ראשית (זו תהיה מועמדות מס' 6 של אדמס!), תלבושות.

"שישה גיבורים" (Big Hero 6)

סרט האנימציה השנתי של דיסני (שזכו לראשונה בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר בשנה שעברה עם "לשבור את הקרח") על קבוצה של גיבורי על, נושא חוזר במאה הזאת. עם קולות של שחקנים מוכרים אך ללא כוכבים גדולים: טי-ג'יי מילר, ג'יימס קרומוול, מאיה רודולף, דיימון ויינס ג'וניור.

מועמדות ודאית: סרט האנימציה הטוב ביותר.

The Boxtrolls

סרט האנימציה השני והאחרון ברשימה הזאת. מהיוצרים של "פראנורמן" ו"קורליין", שיוצרים סרטים מרהיבים ביופיים ב-stop motion. עם קולותיהם של בן קינגסלי, ניק פרוסט, טרייסי מורגן, ג'ארד האריס.

מועמדות ודאית: סרט האנימציה הטוב ביותר.

Into the Woods ("בתוך היער")

בשנה עם מספר סרטים מוסיקליים סביר להניח שהאקדמיה חובבת הז'אנר תאמץ אחד מהם (אפילו "עלובי החיים" היה מועמד לסרט הטוב ביותר, אמנם בקטגוריה המורחבת של עד 10 סרטים מועמדים), ולזה יש את הגב של היוצר של המחזמר סטיבן סונדהיים ואת הבמאי רוב מרשל ("שיקגו", "תשע"). מגלמים דמויות מהאגדות ושרים: מריל סטריפ, ג'וני דפ, אנה קנדריק ("תלוי באוויר", "50:50"), כריס פיין ("מסע בין כוכבים"), אמילי בלאנט ("קצה המחר", "השטן לובשת פראדה"), כריסטין ברנסקי ("האישה הטובה"), טרייסי אולמן ועוד.

מועמדויות אפשריות: סרט, שחקנית משנה (קנדריק), עיצוב אמנותי, תלבושות, ערבול צליל, שיר מקורי (אם בסוף יהיה אחד כזה בסרט).

Love Is Strange

ג'ון לית'גו ואלפרד מולינה כשני גברים שמתחתנים אחרי 40 שנות זוגיות גרים בנפרד באופן זמני.

מועמדויות אפשריות: שחקנית משנה (מוריסה טומיי), תסריט מקורי.

Mr. Turner ("מר טרנר")

סרט בן 150 דקות של מייק לי ("סודות ושקרים", "טופסי טורווי") על הצייר ג'יי-אם-דאבליו טרנר (טימות'י ספאל, ששיחק בסרטים רבים של לי).

מועמדויות אפשריות: שחקן ראשי, תסריט מקורי, עיצוב אמנותי, תלבושות. ללי יש סיכוי (לא ענק) להיות מועמד לבימוי רק אם הסרט יהיה מועמד לסרט הטוב ביותר.

Wild

סרט על פי רב מכר וסיפור אמיתי של אישה שיצאה לטרק לבד בטבע האין-סופי בארצות הברית. ברשימה הזאת למרות שלא צפוי למועמדויות רבות בשל הבמאי ז'אן מארק ואליי, שביים את "מועדון הלקוחות של דאלאס" והשחקנית בתפקיד הראשי: ריס וית'רספון ואת התסריט כתב הסופר ניק הורנבי. לורה דרן מגלמת את אמה.

מועמדות אפשרית: שחקנית ראשית.

ובמסגרת ה"אף פעם אי אפשר לדעת":

Trash ("זבל"? או שם יצירתי יותר?)

ילדים בברזיל מוצאים ארנק במזבלה, השוטרים ובעל הארנק בעקבותיהם. עם מרטין שין ורוני מארה ("נערה עם קעקוע דרקון"). אף אחד לא ראה את הסרט ורבים לא מתייחסים אליו, אבל ביים אותו סטיבן דלדרי. דלדרי ביים 4 סרטים, על שלושת הראשונים היה מועמד לבימוי, ומלבד הראשון כולם היו מועמדים לסרט הטוב ביותר: "בילי אליוט", "השעות", "נער קריאה", "קרוב להפליא ורועש להחריד". כולם גם היו מועמדים על משחק, אז שמו לא מבטיח בהכרח סרט טוב אך אסור להתעלם מסרט שלו.

American Sniper ("צלף אמריקאי")

סרט שני של קלינט איסטווד השנה (לא יכולנו לראות השנה בקולנוע את הסרט המוסיקלי שלו Jersey Boys כי הוא נכשל בארצות הברית), עם ברדלי קופר ("אופטימיות היא שם המשחק") כ…צלף בשירות צבא ארצות הברית.

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA  

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אילו סרטים צפויים להיות מועמדים לאוסקר 2015? Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אילו סרטים צפויים להיות מועמדים לאוסקר 2015? Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top