תקועים בחופשה - ביקורת

יום שבת, 5 ביולי 2014
תקועים בחופשה - ביקורת

מאת: רותם יפעת

למרות שכמעט הכול צפוי מראש בקומדיה הרומנטית "תקועים בחופשה", יש בו משהו אחד מרענן: העיסוק בזוג לא צעיר (מדי), גרושה ואלמן שלא מצליחים לגדל את הילדים שלהם ומודים בזה בפה מלא. אין כאן ניסיון ליפות את המציאות של להיות הורה חד הורי ובטח כשהילדים שלך הם במקרה מהמין השני. אבל למרות זאת (ובאופן לא מפתיע) הוא גם לא באמת עוסק בבעיות אלא מציג אותן באופן די שטחי והמסרים שעולים ממנו בנאליים ומיישרים קו עם הז'אנר.

ג'ים (אדם סנדלר) הוא אלמן ואב לשלוש ילדות: הילארי, מתבגרת שצריכה מגע נשי בחייה, אספן (ESPN) שלא התגברה על מות אימא ומנהלת עמה שיחות דמיוניות, ו-לו הקטנה בחבורה. לראשונה מאז מות אישתו ג'ים יוצא לדייט - חברה מסדרת לו את לורן (דרו בארימור), גרושה מאב לא מתפקד לשני נערים מתבגרים עם בעיות גבריות: ברנדן בעל הפנטזיות על השמרטפית שלו, וטיילר שכישוריו על מגרש הבייסבול פוגעים בביטחון העצמי שלו.

ולמרות שהדייט הוא כישלון טוטאלי, צירוף מקרים מוביל את השניים ומשפחותיהם לחופשה משותפת באפריקה במועדון נופש שבנוי סביב התמה של איחוד משפחות. שלל סיטואציות מצחיקות יותר, מצחיקות פחות, מביכות יותר מביכות פחות, מחברות בין כל הצדדים: ג'ים ולורן שתחילה סלדו זה מזה מתאהבים זה בזו, וכל אחד עוזר לילדים של השני ובכך מייצרים משפחה חלופית.

מעבר לכך שהסרט לא מעמיק בעניינים בהם הוא עוסק, ומציע פתרונות מהירים ופשוטים, הוא גם כושל בדבר הבסיסי ביותר שסרט קומדיה אמור לעשות: להצחיק. קשה לי להיזכר בבדיחה מוצלחת אחת מהסרט. לעומת זאת קל לזכור רגעים מביכים שאמורים להצחיק. מדובר בעיקר בבדיחות הקשורות לצוות המארח של המלון. אני משער שבקלאב מד זה לא היה קורה.

זהו הסרט השלישי בהם דרו בארימור ואדם סנדלר משתפים פעולה כצמד רומנטי. וגם הפעם הכימיה בניהם עובדת, והיא אף אחד הדברים הטובים בסרט. זהו מקרה בו השלם גדול מסך חלקיו שכן שתי הדמויות הראשיות לא מעניינות דיו. הדמות של דרו בארימור יבשושית וחסרת מעוף. נראה שהיא מתאמצת להעלים את החן הרב שלה. מנגד אדם סנדלר עושה את הדמות הקבועה של אדם סנדלר רק שהפעם הוא אלמן אב לשלוש בנות. זו אותה התנהלות מפגרת אך חביבה, בעלת כוונות טובות ותוצאות מביכות. בניגוד לסרטים אחרים שלו, הפעם יש תחושת פספוס, שכן מעט פחות הגזמה והדמות הייתה יותר אמינה וחביבה. זה מצטרף לתחושת הכמעט של הסרט כולו – הוא כמעט מצחיק, כמעט רציני, כמעט נשאר בזיכרון.

פורסם באתר אידיבי cc-by-sa

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תקועים בחופשה - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תקועים בחופשה - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top