מירל'ה אפרת: חדש בהבימה

יום חמישי, 13 בפברואר 2014
תיאטרון הבימה מציג את המחזה הותיק של יעקב גורדין "מירל'ה אפרת" שיעלה בחודשים הקרובים ברחבי הארץ בכיכובם של גילה אלמגור ושמיל בן ארי.

תיאטרון הבימה מחדש את המחזה "מירל'ה אפרת" של המחזאי יעקב גורדין שנכתב בשנת 1898 ונחשב לאחד מהצגות היידיש המפורסמות ביותר בהיסטוריה.

המחזה מספר על מירהל'ה אפרת, סוחרת עשירה מגרודנה, מגיעה לסלוצק, עם שני בניה ופמלייתה, כדי להשיא את יוסל'ה, בנה הבכור לשיינדלה, נערה ענייה אך בעלת יחוס. במפגש הראשון של מירל'ה עם מחותניה, היא מבינה שעשתה מקח טעות והמחותנים מתגלים כקבצנים ושנוררים, המנסים להיבנות מהשידוך.

כשהמצב הופך בלתי נסבל עבורה, היא מבטלת את השידוך, ומצווה על שולמן, מנהל עסקיה, לחזור לגרודנה. תחנוניהם ובכיים של המחותנים, כמו גם התנגדותה השקטה של מחלה - מנהלת משק ביתה, אינם משנים החלטתה. אך עיקשותו ודבקותו של בנה, בבחירת לבו - מכניעים אותה, ולמרות שאינה שלמה עם הרעיון, היא מצווה לערוך את החופה מיד. לאחר שלוש שנים, מגיעים המחותנים עם שיינדלה, הכלה, לביתה של מירל'ה. הקונפליקט על השליטה בבית ובעסקים מתעצם, מירל'ה נכנעת ומעבירה את כל רכושה לשליטת בניה וכלתה, אך היא אינה עומדת בסדר החדש ומבקשת מפלט בביתו של שולמן, מנהל עסקיה לשעבר.

עשר שנים חולפות וביום בר המצווה של נכדה, מגיע יוסל'ה, בנה להזמינה ולבקש סליחתה. מירל'ה אינה מוכנה להתפייס עם משפחתה שפגעה והשפילה אותה, רק כשמגיע נכדה האהוב, היא נכנעת ומוכנה לשוב אל חיק משפחתה. "מירל'ה אפרת", הוא מהמחזות המפורסמים ביותר של תיאטרון היידיש. הצגת הבכורה התקיימה ב-29 באוגוסט, 1898. את תפקיד מירל'ה שחקו בהבימה חנה רובינא (1939), ליא קניג ומרים זוהר לסירוגין (1987).

שחקנים:
מירלה אפרת: גילה אלמגור
שלמון, מנהל עסקיה: שמיל בן ארי
מחלה, מנהלת משק ביתה: סנדרה שדה
יוס'לה, בנה הבכור: יואב דונט
דוניה, בנה הצעיר: ניר זליחובסקי
שיינדלה, אשתו של יוס'לה: הילה פלדמן
נחוםצ'ה, אביה: מיכאל כורש
חנה - דבורה, אמה: רות לנדאו

יוצרים
מאת: יעקב גורודין
עיבוד ובימוי: חנן שניר
עיצוב תפאורה: אלכסנדרה נרדי
עיצוב תלבושות: סבטלנה ברגר
עיצוב תאורה: מאיר אלון

כרטיסים להצגה מירל'ה אפרת 

תל אביב-יפו 24 פברואר, ב׳
20:00
תיאטרון הבימה - אולם רובינא
75 ₪
רכישת כרטיסים
2 מרץ, א׳
20:00
תיאטרון הבימה - אולם רובינא
65 - 75 ₪
רכישת כרטיסים
3 מרץ, ב׳
20:00
תיאטרון הבימה - אולם רובינא
65 - 75 ₪
רכישת כרטיסים
מודיעין 17 אפריל, ה׳
20:30
היכל התרבות מודיעין מכבים רעות
115 ₪
רכישת כרטיסים
חיפה 26 מאי, ב׳
20:30
תיאטרון חיפה
80 ₪
רכישת כרטיסים


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מירל'ה אפרת: חדש בהבימה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מירל'ה אפרת: חדש בהבימה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top