החגיגה של פולט - ביקורת סרט

יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

 מאת: אופיר אייל

"החגיגה של פולט" היא לא פחות מחגיגה צרפתית, המציעה עלילה מצחיקה להפליא ומהנה באופן שטותי ופשוט. זוהי קומדיית פשע שבמרכזה סבתא עצבנית וגזענית המואסת, בחיי העוני ומחליטה להצטרף למקצוע הפופולרי בשכונתה- סחר בסמים. בחן מוגבל וסבלנות מינימלית, מצליחה פולט לעשות ולהגיד את כל הדברים הלא נכונים רק שיחד הם יוצרים סרט נפלא המעורר צחוק ואהבה גדולים לסבתא המשונה שבמרכזו.

בזכות התסריט, השומר על קצב ודיוק לכל אורכו, וברנדט לפונט המגלמת בהצלחה יתרה את פולט, אין ספק ש"החגיגה של פולט" מציעה את אחת החוויות המהנות והמחויכות ביותר שהחורף הקר יכול להציע.

לאחר שבעלה נפטר והמסעדה שהייתה בבעלותם ירדה לטימיון, מוצאת את עצמה פולט חיה בדלות בלב שכונת פשע עלובה. מלאת בשנאת זרים, כולל כלפי נכדה היחיד שצבע עורו אינו מוצא חן בעיניה כלל, פולט מרגישה שהחיים נוהגים בה בחוסר הוגנות ומחליטה להשיב מלחמה. חמושה בפה מלוכלך, שלוש חברות ושכן שרמנטי, פולט מטפסת בסולם הפשע ומוצאת שימוש מפתיע לכישורי האפייה שלה.

יותר מהכל, לטובת "החגיגה של פולט" עומד התסריט. קורותיה של פולט מגוונים וכוללים יחסים עם בני משפחה, כומר מיואש, חברות קשישות וף מאפיונר רוסי חובב קריאוקי, אך בכל זאת, לכל אורך הרפתקאותיה מצליחה העלילה להישאר ממוקדת, מקסימה, לא שטותית או נמוכה מדי ובעיקר באמת מצחיקה.

מאחר וקומדיות רבות מדי מציעות תסריט הרחוק מלהיות מדויק או ממוקד או שיש בו פניה לוולגרית נמוכה בניסיון להבטיח את הנאת הקהל, כיף גדול להיתקל בעלילה שאין בה את אף אחת מהבעיות הללו, היא אינה ארוכה מדי ובעיקר יש בה קסם וצחוק בשפע. מאוד מומלץ.

פורסם באתר אידיבי תחת רישיון cc-by-sa

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: החגיגה של פולט - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: החגיגה של פולט - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top