"שדים": תערוכה חדשה בבית האמנים בתל אביב

יום שני, 11 בנובמבר 2013
תערוכה חדשה בשם "שדים" תיפתח בבית האמנים בתל אביב בתחילת חודש דצמבר ותציג ציורי אקריליק של האמנית אליה זימנד.


"סדרת העבודות החדשה של אליה זימנד שתוצג בתערוכה חדשה שתתקיים בבית האמנים בת"א בחודש דצמבר מקיימת דיאלוג רב עוצמה עם תרבויות מן העבר הרחוק והקרוב. האמנית שואבת את השראתה מן ההבעה  הישירה  והלא מודעת שרווחת באמנות והתרבות האפריקאית, הפועלת מתוך אינסטינקטים גולמיים.

אליה זימנד מחפשת ביצירתה את האמת הפנימית שלה. אמת המורכבת מחוויות חובקות עולם, חיים סוערים במרחב הפיזי והמטאפיזי, זיכרונות ילדות באפריקה ושינויי סטאטוס קיצוניים".

"ציורי האקריליק שלה מקרינים שפה חזותית מורכבת בעלת מתח אקספרסיבי. היא מעבדת את כל שטח הבד בקומפוזיציות סבוכות , נמרצות ותנועתיות שמבטאות היטב את עולמה הסוער.  המצע הצבעוני והצורני נבנה זה על גבי זה בכך , הוא אוצר בתוכו דחיסות ועומק". כותב אריה ברקוביץ, במאמרו לתערוכה.

חייה של אליה זימד, כמו עברו במאיץ חלקיקים אלקטרוני. במהלך 44 שנותיה היא הספיקה הרבה. היא נולדה וגדלה בישראל, חייתה באפריקה, ארה"ב ואירופה, ניסתה והתנסתה בכל. מחיים חילוניים, פרועים וחופשיים, עברה לחיות כאישה דתייה, בקהילת חב"ד בברוקלין, ניו יורק, הקפידה על כל מצווה, קלה כחמורה. לאחר שמיצתה את חיי הדת, חזרה ארצה והחלה לחיות שוב כחילונית, חופשיה ומשוחררת.

שנים היא משמשת (אישה יחידה בתחום) כיועצת וסוחרת בכתבי יד יהודים עתיקים, פריטי יודאיקה וארכיאולוגיה. עד שבחרה להקדיש עצמה ליצירה ואמנות. לתערוכה יופק קטלוג .

 התערוכה 'שדים' תוצג בבית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל אביב, בין התאריכים:
5.12.13-28.12.13

טל': 03-5246685

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "שדים": תערוכה חדשה בבית האמנים בתל אביב Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "שדים": תערוכה חדשה בבית האמנים בתל אביב Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top