הפרוזדור - ביקורת הצגה

יום ראשון, 10 בנובמבר 2013
הפרוזדור – בית צבי: מחזה בועט על תכניות הריאליטי היוצאות מכלל שליטה. נוקב ומרתק. ביקורת הצגה.

מאת חיים נוי

"הפרוזדור" הוא מחזה מרתק, המבוצע בכישרון רב על ידי להקת השחקנים הצעירה של בית צבי והעוסק בתכניות הריאליטי בטלוויזיה, היוצאות מכלל שליטה והעיסוק המתמיד ברייטינג, הקובע את גורלה של התכנית. המחזה נכתב בידי המחזאי והבמאי הסלובני מתיה זופנצ'יץ' והוא תורגם, בוים ועובד בהצלחה רבה בידי הבמאי יונתן אסתרקין, מהבמאים הצעירים הבולטים על במת התיאטרון.

העלילה עוסקת בקבוצת צעירים השוהה במעין בית האח הגדול , עם כללים נוקשים ומצלמות חושפות הכול. רק הפרוזדור אמור להיות נטול מצלמות ושם שוהים המשתתפים להפוגות קצרות ובעצם מרכזים שם את חייהם ואת האמת. העלילה זורמת לכיוונים שונים עד שבעצם "הגולם קם על יוצרו" ואנו עדים למערבולת של אירועים שסובבים סביב הרצון להצליח ולזכות ומצד שני, שאיפת ההפקה לקבל מקסימום של חשיפה ורייטינג גבוה. בהצגה משולבים קטעי וידאו המדמים את הגיגיהם של המשתתפים, ראיונות אחרי ולפני עימם. הסצנות הן בועטות ונשכניות. הקצב הוא קולח ומרתק – עד לסיום הצפוי שהוא בעצם בלתי צפוי. יותם קוזניץ מגלם את מקס, מעין אב הבית של התכנית, המופיע בתלבושות שונות ומשונות. יותם הוא בעל כישרון רב והופעתו על הבמה היא חגיגה תיאטרלית.

דניאל ורטהיים מגלם את דורי, משתתף שיש לו סוד כמוס. דניאל משחק בטבעיות גמורה. משחקו הוא מוצלח ומפעים. מוטי חובה כאדריאן הוא נפלא. מוטי מגלם את הדמות באורח מקצועי ונהדר. מורן ברדע כנינה, המשתתפת החד הורית שהגיעה כדי לנצח ובגדול. מורן מצליחה לבנות את הדמות משלבים ראשוניים מהוססים ועד לקטעי שיא דרמטיים בחלק השני ובכך היא הצליחה להגיש משחק מרגש ומצוין.

שחר מטלון היא אנה שלא מהססת לרמוס את כל מי שעומד בדרכה והיא מנצלת את כל כולה וגופה כדי להצליח במשימה. שחר היא שחקנית עם פוטנציאל מקסים. היא מקצועית ונהדרת. משחקה הוא קסום. גיה באר גורביץ' משחקת את "קטנה", הנערה שמלקקת סוכריות על מקל ללא הרף, אך מתגלה כבעלת צדדים נוספים שמהווים נדבך חשוב בעלילה. גיה היא שחקנית מופלאה ומצטיינת. משחקה הוא כובש ומוצלח מאוד.

יואב מילשטיין כארי משחק יפה מאוד. ליאור מורדוך כניקי הוא חביב ובעל יכולת טובה. נטשה מנטל עיצבה את התלבושות המוצלחות. היא בעצמה גם משחקת לסירוגין את נינה. ההצגה אמורה להשתתף בפסטיבל התיאטרון בסלובניה באביב.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 צילום- אלדד רפאלי


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: הפרוזדור - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: הפרוזדור - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top