כח משיכה - ביקורת סרט

יום חמישי, 7 בנובמבר 2013


מאת: יונתן דורון

"כוח משיכה" הוא סרט אדיר, מהמם, מרשים, מרהיב, עוצר נשימה, ומי שעוקב אחרי הביקורות שלי יודע שאני לא נוהג להשתמש במילים האלה בקלות. גם עם חודשיים של סרטים עד סוף השנה, ומספר סרטים מבטיחים בדרך, זהו ללא ספק אחד מסרטי השנה.

"כוח משיכה" מתרחש בחלל הקרוב, סביב כדור הארץ: מאט (ג'ורג' קלוני בתפקיד משנה) הוא אסטרונאוט ותיק שמסייע לד"ר ראיין סטון (סנדרה בולוק) במשימה מעבר לאטמוספרה. כמו "127 שעות" שבו ג'יימס פרנקו גילם בחור שתקוע בנקיק כשידו תפוסה מתחת לסלע, "הכל אבוד" (שטרם ראיתי) שבו רוברט רדפורד מגלם ימאי שתקוע לבד בלב ים סוער, "כוח משיכה" הוא סיפור הישרדות – בחלל – שתלוי בשחקן בתפקיד הראשי, במקרה הזה סנדרה בולוק. בשלב מסוים כשהיא צריכה להתמודד עם הגאים בשעת לחץ נזכרתי לרגע בתפקידה ב"ספיד" (1994) וכמה כובשת ומקסימה היתה בסרט הפריצה שלה.

בולוק טובה פה, אך שחקניות אחרות היו יכולות להתאים יותר. ניתן היה גם לקצר את הקטע שבו מוזכרת נעל אדומה, קטע בעל משמעות אך הוא לא מספיק טוב; משתמשים מעט יותר מדי בצילום מנקודת המבט של ראיין (בפעם הראשונה זה עובד מצוין, בהמשך פחות), וקצת תמוה שבכלי תחבורה מתוצרת שאינה אמריקה יש ספרי הדרכה באנגלית. כל אלה לא גרעו מהחוויה הקולנועית האדירה שלי, אלא הסבר מדוע לא זכה הסרט הזה לציון המושלם.

אורך הסרט: 90 דקות בלבד (כולל כתוביות הסיום) והוא בתלת מימד, דבר שמוסיף לרושם שהסרט יוצר אך הוא לא המקור לתחושה המהממת של הסרט, אלא הבימוי והצילום והאפקטים המדהימים ששואבים אותך פנימה. יש בסרט מספר קטעים בלתי נשכחים (הייתי רוצה למנות אותם אבל לא אעשה זאת) וגם המוסיקה נהדרת ומוסיפה המון במקומות הנכונים.


פורסם באתר אידיבי תחת רישיון cc-by-sa

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: כח משיכה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: כח משיכה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top