דיברנו מספיק - ביקורת סרט

יום שבת, 16 בנובמבר 2013


מאת: אופיר איל

"דיברנו מספיק" היא קומדיה רומנטית נעימה ואינטימית, שהצפייה בה מעלה חיוך כן ונטול מאמץ. בניגוד לקומדיות רומנטיות אחרות, המתמקדות לרוב בצעירים ובני נוער, הסרט עוסק בדמויות הנמצאות בגיל העמידה ומצליח לעשות זאת עם המון פלפל וקסם. הסרט מציע ליהוק מצויין של שחקנים מוכרים ונהדרים, כאשר הבולט בהם הוא ג'יימס גנדולפיני. עבור גנדולפיני, "דיברנו מספיק" הוא אחד משני סרטים אחרונים שהספיק לצלם טרם מותו ולאור התפקיד המצויין שלו בו, הטרגדיה של מותו הופכת ברורה עוד יותר. "דיברנו מספיק" הוא סרט מלא נחת – מהכישרון, מהכנות ומהחזרת התקווה לאהבה טובה – והוא מומלץ לצפייה מנחמת ומפנקת.

"דיברנו מספיק" הוא סרט דל תקציב ועצמאי שבמפתיע הפך לבחירה הרשמית של פסטיבל טורנטו ולאחד הסרטים העצמאיים הרווחיים ביותר בשנה האחרונה. במאית ותסריטאית הסרט, ניקול הולפסנר, מרבה לעסוק בעלילות קומיות בהם מככבים דמויות בוגרות, בין אם בקולנוע ("חברים עם כסף"), ובין אם בטלוויזיה ("מחלקת גנים ונוף"). אחד היתרונות של הולפסנר היא שיצירותיה אינם מיופיפות או קיטשיות אלא מנסות להציג את המציאותי והריאלי ככזה שיכול להכיל תקווה וחן. לעומת סרטים אחרים שלה, בהם הקו היצירתי הזה לא הצליח בצורה משמעותית והיה מעט חסר קסם או הומור, "דיברנו מספיק" מספק את הסחורה במלואה. ההבדל טמון כנראה בשני השחקנים הראשיים שעושים עבודה מופלאה: ג'וליה לואי-דרייפוס וג'יימס גנדולפיני.

העלילה מתמקדת באווה (לואי דרייפוס), מסז'יסטית גרושה ואם לבת בוגרת, שבמהלך מסיבה פוגשת באלברט (גנדולפיני). השניים נכנסים בגמלוניות מקסימה לפרק ב', בו מהולים הססנות וחוסר ביטחון עם קבלה עצמית וכנות. כאשר אווה יוצרת קשר עם לקוחה חדשה, מריאן (המגולמת על ידי קתרין קינר), היא מגלה כי זו הייתה נשואה בעבר לאלברט. על אף שאלברט מוצא חן בעיני אווה, היא אינה עומדת בפיתוי שמיעת פרטי הנישואים הכושלים שלו כפי שאלה מסופרים על ידי מריאן. הבעיה מתחילה כאשר עד מהרה הסיפורים מתחילים להשפיע על אווה והיא מתחילה לראות את אלברט דרך עיניה של גרושתו.


לואי דרייפוס היא קומיקאית בחסד ועושה תפקיד פשוט מצויין כאישה בגיל העמידה, מצחיקה ופשוטה, כמהה לקשר ובודדה. לצידה, גנדולפיני, בתפקיד מאוד שונה מאלה המוכרים שלו ובטח מזה של טוני סופראנו, מפתיע לטובה בדמות כנה וגמלונית, ישרה וחכמה בצורה כל כך מדויקת שאפשר להבין מדוע אווה נמשכת אליה. השניים מעבירים בצורה נפלאה את הנוחות שהם חשים זה לצד זו והתסריט של הולפסנר מאפשר לצופה להינות מהנוחות הזו שאין בה שגרתיות או כהות אלא חיבה והתרגשות.

בניגוד לסרטים אחרים בהם מככבים בני גיל דומה, הקצב השונה והעובדה שהדמויות הראשיות שבעות קרבות רומנטיים נוצצים אינה הופכת את הסרט לעייף אלא להיפך. נחמה מתוקה ושובבית מאפיינת את המפגש בין אווה לבין אלברט וכאשר מוסיפים לכך את הכימיה המיידית בין לואי דרייפוס לבין גנדולפיני, מתקבל סיפור שובה לב ורומנטי.

פורסם באתר אידיבי תחת רישיון cc-by-sa

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דיברנו מספיק - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דיברנו מספיק - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top