ביקורת: מופע המחול של מריה קונג Open Source

יום רביעי, 2 באוקטובר 2013
מאת: ששת

מריה קונג זהו מופע מחול בלתי שגרתי, כשהוא הסתיים לאחר כשעה אמרתי למה כל כך קצר, רציתי שימשיך, נסחפתי. לקח לי מעט זמן להתבונן ולהבין שבעצם הרקדנים ביצעו את המחול שעה רצופה. זה לא מחול של קטעים אלא רצף של עלילה המתאר סיפור של ליל כלולות וחששות המתעוררים תוך כדי התבוננות עצמית טרם תתמסר הכלה לבחיר לבה.

מדובר באחד ממופעי המחול הפרובוקטיביים, הנועזים והארוטיים שנראו לאחרונה על הבמה. כל הפנטזיות והתשוקות באות כאן לידי ביטוי. אולם מה שעושה את המופע הזה למיוחד ושונה הוא הטכנולוגיה, התאורה, מערכת הקול ובמידת מה התלבושות (אם כי נראה לי מהשוואת צילומים שהתלבושות במופע בו צפיתי היו שונות מהמקור).

הוזמנתי לסקר ולצלם את המופע, זה די נדיר במחוזותינו ובסוזן דלל בפרט שניתן לצלם (מתנצל אם הפרעתי למישהו) יש אירועי תקשורת בהם (כמו בחזרה גנרלית) ניתן לצלם.

במופע יש שימוש טכנולוגי בטכניקה שטרם נראתה לדעתי על הבמה, מדובר ב" כפפות אלחוטיות" אני מכנה אותן "כפפות הברזל" בשל האפקט הקולי המלווה כל תנועה שמבצע המפעיל אורי בן שבת בצורה מדהימה, פעמים דומה שהאפקטים משתלטים על המחול, אבל זו אינטגרציה של מחול (כוריאוגרפיה) סאונד ותאורה. כן כאן בניגוד למופעים אחרים הועמד גשר תאורה אחורי המאפשר משחק אפקטים ואור וצל, או חושך.. על הבמה והמיוחד הוא שגם כאן האיש בעל הכפפות שולט בתאורה (כך נראה). תפיסה טכנולוגית הלקוחה מעולם הקודים של מחשבים  כפי ששם המופע OPEN SOURCE מעיד.

כמו בכל מופעי מחול שמתארים סיפור מסוים קשה לצופה לעקוב אחרי כל המתרחש על הבמה ולגבש זאת לסיפור, אולם מה שחשוב הוא התחושה שהצופה מקבל, והאם המופע העניק לו ערך מוסף או לא, כאן לטעמי במיוחד עקב השילוב של כל הגורמים: כוריאוגרפיה, רקדנים, סאונד, תאורה, תלבושות ואפקטים, אין לי ספק שכל אחד יוצא עם חוויה.

להקת מריה קונג זו להקה ישראלית בינלאומית (הייתי בטוח שהיא זרה) הרקדנית הזרה היחידה היא לוסיאני שבאה אלינו מברזיל. לוסיאני קסטרו פונטלנה רקדה בלהקות בברזיל ובהולנד. הרקדנית השניה קרולין בוסארד היא יוצאת להקת בת שבע. פרובוקטיבית לחלוטין.

הרקדן ארתור אסטמן שנתן קטע סולו מדהים הוא יוצא להקת המחול הקיבוצית וגם רקד אצל להקת המחול של ענבל פינטו ועוד, כישרון ראוי לציון . הרקדן אנדרסון בראז הוא גם יוצא בת שבע אולם גם הוא " תוצרת ברזיל" הבנות אומרות שהוא החתיך בקבוצה…

האיש עם הכפפות הוא אורי בן שבת, יש לו רקורד מכובד באפקטים ( הענק הירוק) ויצר אפקטים לפסטיבל האור בירושלים, למד בוונקובר קנדה. הסאונד מן עידן שמעוני, והאיש  שיצר את המוסיקה טל בן ארי. מעצב הסאונד עידן שמעוני. ביחד יצרו אפקט קולי אדיר!


ואם כבר קרדיטים אז מנהל התאורה שחר ורכזון, ותלבושות המעצבת מיקי אבני עובדת בישראל ובניו יורק ומהמובילות בתחום (קרדיטים כאלו נדירים אצלי כך שזה מדבר בעד עצמו) כפי שציינתי האינטגרציה של כל אלו יחד היא שמביאה את המופע לקדמת הבמה.

מומלץ

המופע הבא במועדון הבארבי 30.10.13

צילום: ששת

פורסם באתר "הקדירה של ששת"

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ביקורת: מופע המחול של מריה קונג Open Source Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ביקורת: מופע המחול של מריה קונג Open Source Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top