פסטיבל פנטסיה קולית בימקא ירושלים

יום רביעי, 9 באוקטובר 2013
לאחר הצלחת האירוע בשנה שעברה, חוזר פסטיבל "פנטסיה קולית" גם השנה, לסוף שבוע של עשרה קונצרטים ממיטב הרפרטואר הווקאלי עם המקהלות והאנסמבלים הישראליים המובילים, בימק"א ירושלים.

בסוף השבוע של ה- 31/10-2/11, יתקיים בימק"א ירושלים, פסטיבל "פנטסיה קולית", סוף שבוע של מוסיקה ווקאלית. באירוע שמתקיים זו השנה השנייה, יתארחו מיטב המקהלות והאנסמבלים הישראליים בשלושה ימים של מופעים ווקאליים, ממגוון של תקופות ובמגוון סגנונות מוסיקאליים. האירועים השונים במסגרת "פנטסיה קולית" עושים שימוש באלמנטים האדריכליים של בנין ימק"א, על חלליו הייחודים, המאפשרים אירועי פנים וחוץ  וכן שימוש בצלילי הפעמונים כלווי לשירת המקהלה, כל אלה ייצרו חוויה ווקאלית מגוונת.

בפסטיבל, בייעוצו המוסיקאלי של עודד שומרוני, ישתתפו אנסמבל סולני תל אביב, מקהלת זמרי קולגיום, מקהלת אורטוריו ירושלים, סולני האופרה הירושלמית, מקהלת כפר סבא, המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש ברתיני, האנסמבל הקולי החדש, המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה, תזמורת הבארוק ירושלים, רביעיית תלמוס ורבים אחרים. בנוסף לאירועים באולם, יתקיימו במסגרת הפסטיבל אירועי חוץ הפתוחים לקהל הרחב.

הפסטיבל יפתח בקונצרט מקהלות ילדים מירושלים ביניהם מקהלת ילדים מהחינוך המיוחד, ומקהלת עפרוני, ברחבת הכניסה יתקיים ביום הפתיחה קונצרט פעמונים (פעמוני מגדל ימק"א), בביצוע גבי שפלר, אליו יצטרפו ילדי מקהלת עפרוני וביום שבת,יתקיימו קונצרטים של הרכבים ווקאליים נבחרים במבואה של ימק"א.
"הפסטיבל מתגאה במגוון המוסיקאלי הרחב אותו הוא מציע", אומר שמעון ביגלמן, המנהל והמפיק של האירוע,  משירת המיסה מס' 4 של שוברט בצד יצירתו של עודד אסף, וואלסים של אהבה בצד פסוקי תהילים של מנדלסון,  אופרה בביצוע קונצרטנטי (דידו ואניאיס של פרסל) בצד מקבץ של אריות דואטים שלישיות ורביעיות מפניני האופרה איטלקית ושירים ישראלים מהקלסיקה, אותם שירים שכולם אוהבים לשיר, והפעם בלבוש אמנותי  לצד שירת הרקוויאם של מוצרט בהשתתפות הקהל. תוכנית העונה לטעמו של כל אחד והעיקר גם במחירים שווים לכל נפש".

קונצרט הפתיחה החגיגי, "הרביעית של שוברט ועוד", יארח את אנסמבל סולני תל אביב וזמרי קולגיום בניצוחו של ברק טל, בתכנית מיצירותיהם של שוברט, מנדלסון, עודד זהבי ובן חיים.

בין הקונצרטים הנוספים במהלך שלושת ימי הפסטיבל: מקהלת אורטוריו ירושלים, בניצוחו של עודד שומרוני בקונצרט מיצירות מנדלסון, "קונצרט מטינה" – פניני אופרה איטלקית בביצועם של סולני האופרה הירושלמית, "מוסיקה על הריין" מוסיקה מאת מיטב המלחינים הגרמניים בהשתתפות המקהלה הישראלית הקאמרית ע"ש ברתיני, בניצוחו של רונן ורשבסקי ובהשתתפות דואו תל אביב, "אדמה אדמתי", קלסיקה ישראלית בלבוש אמנותי, בהשתתפות האנסמבל הקולי החדש ובניצוחו של  יובל בן עוזר "מבירד ועד ברבר", בהשתתפות המקהלה הקאמרית של האקדמיה למוסיקה ובניצוחו של סטנלי ספרבר, שיכלול גם שני פרקים נבחרים מהרקוויאם של מוצרט בהשתתפות הקהל וגבורה שמימית - בהשתתפות מקהלת כפר סבא בניצוחו של אהרון חרל"פ, בתכנית עם יצירות מאת הנדל, חרל"פ, ג'ון ראטר ונעמי שמר.

קונצרט הסיום, "האופרה האנגלית הראשונה", הנרי פרסל - דידו ואנאיס בביצוע קונצרטנטי, תזמורת הבארוק ירושלים וסולנים בניצוחו של דוד שמר.

כרטיסים לפסטיבל פנטזיה קולית בירושלים

פסטיבל פנטסיה קולית יתקיים בימקא ירושלים בין התאריכים 31 באוקטובר ועד ה-2 בנובמבר. ניתן להזמין כרטיסים לפסטיבל באתר משרד הכרטיסים הבא.

בתמונה: עודד שמרוני - יועץ הפסטיבל. צילום דוד וינוקר.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פסטיבל פנטסיה קולית בימקא ירושלים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פסטיבל פנטסיה קולית בימקא ירושלים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top