ביקורת על מלון בינתיים: "מענג ומהנה"

יום רביעי, 24 ביולי 2013
מעין בית מלון המנוהל בידי דר' אס, היודעת אודות לקוחותיה פרטים שאסור לה לגלות להם. לצידה מסייעים המלאכים, הצופים בין קליטת האורחים לבין שחרורם, לחיים או למוות, איך לא – בסרטים מצוירים על מפלצות ודמויות בדיוניות. ביקורת.

מאת חיים נוי

"מלון בינתיים" המועלה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה ייחודי, מענג ומהנה , העוסק בחלל שבין החיים לבין המוות. המחזאי והסופר הצרפתי דר' אריק עמנואל שמיט,53, כתב את המחזה בשנת 1999 והוא מועלה לראשונה בישראל.

ספריו של שמיט תורגמו ל-35 שפות וגם לעברית והמחזה ששמו במקור הוא מלון בין שני העולמות, זכה להצלחה בפריז. לפני 9 שנים אמור היה האנסמבל בהרצלייה לעלות את המחזה בבימוי של מיטקו בוזקוב, אך היוזמה לא צלחה. מיטקו בוזקוב ביים את ההפקה העכשווית בבית צבי במקצועיות רבה ובזכות השחקנים המוכשרים , ההצגה היא קולחת, מותחת, מעניינת ומענגת.

העלילה עוסקת בעולם חיצוני שבין הארצי לבין עולם האמת, עולם שבו מרוכזים האנשים שנמצאים בין חיים לבין מוות בבתי חולים, שם נאבקים הרופאים להציל את חייהם. זהו מעין בית מלון המנוהל בידי דר' אס, היודעת אודות לקוחותיה פרטים שאסור לה לגלות להם. לצידה מסייעים המלאכים, הצופים בין קליטת האורחים לבין שחרורם, לחיים או למוות, איך לא – בסרטים מצוירים על מפלצות ודמויות בדיוניות.

האורחים במלון מגיעים הישר ממיטת חוליים, שם הם נמצאים בקומה או מפרפרים בחדר ניתוח, כמות שהם. הם מסוגלים לשמוע את המתחולל ליד מיטת חוליים, אך אינם יכולים כמובן להגיב ואם יזכו לרדת למטה, חזרה לחיים, יישכחו מכל אשר ראו ושמעו. האורחים הם מכל קשת החברה והמקצועות.

חלקם חוזרים למקום שוב ושוב והרוב – מגיע למעלית עם החלטה סופית, למעלה, לעולם האמת או למטה, חזרה לחיים. ובמלון אנו פוגשים את הטיפוסים השונים ויש גם אהבות מרגשות וניסיון להאניש את ההנהלה השמימית. התקווה היא שמפיחה בהם חיים מחדש ומאפשרת להם לחיות את הרגעים שבין שני העולמות.

אורי שילה מגלם את ז'וליאן שנפצע אנושות בתאונת דרכים ומשחקו הוא קסום ומעולה. אורי הוא שחקן מקצועי מצוין. עידן סמדג'ה משחק את המהראג'ה ההודי ויש לו כישרון משחקי מופלא. עידן הוא רב-שחקן משובח.

דנה ידלין מגלמת את מנהלת המלון, דר' אס. היא כמו המחבר , יודעת את צפונות אורחיה אך אינה יכולה לגלות להם את שיתרחש או לשנות את הגורל. משחקה הוא משובח ומצוין. דור מנואל הוא מנכ"ל חברה המגיע עם בגדיו המהודרים ותיק העסקים שלו. דור משחק טוב מאוד ויש לו כישרון משחק מעולה.

דניאל ברקאי מגלמת את לורה, בחורה נכה שזקוקה להשתלת לב שמעולם לא חוותה אהבה. במלון הזה היא צופה במימוש חלומה. משחקה הוא מרגש , מעולה ומוצלח מאוד. אביה חדידה היא מארי, עוזרת בית הממשיכה במלאכתה גם במלון. משחקה הוא מקצועי, אמין, מרגש ונהדר.אביה היא שחקנית מצוינת.

אלירן מועלם ונטלי ליסר מגלמים את שרתי המלון, בפנים חתומות ובמבט אצור. עם זאת, הם מקבלים בשמחה טיפ מהלקוחות, שאין להם מושג מה לעשות בו. מחלקים להם כדורי-סוכריות ואפילו צוחקים פעם אחת בשל בדיחה שדופה. משחקם הוא מוצלח ויפה מאוד.

דניאל אפרת אחראי לנוסח העברי המשובח. סאשה ליסיאנסקי עיצבה את התפאורה היפה והפרקטית. דנה ברלינר אחראית לתלבושות היפות וההולמות. אנדריי יודשקין עיצב את התאורה המוצלחת. מיטקו בוזקוב גם אחראי לעריכה המוזיקלית המפעימה והמותחת.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום-  יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ביקורת על מלון בינתיים: "מענג ומהנה" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ביקורת על מלון בינתיים: "מענג ומהנה" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top