פרויקט מצדה 2013, כנסיית השכל, שיבת ציון, בית הבובות, ועוד (24.5-30.5)

יום רביעי, 22 במאי 2013


שיבת ציון, בית הבובות, לימור דרור, Elephant Love ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (24.5-30.5).
מאת: עמית מורלי

אל הים היווני, פרותיאוס, נודע ביכולתו לשנות צורתו כל אימת שיחפוץ בכך. מכיוון שידע לענות על כל שאלה רצו רבים ללכוד אותו, אך בוודאי שקשה לצוד יצור מטמורפוזי. בהשראתו של אל הים היווני נקבע שמה של "תסמונת פרותיאוס", מחלה מולדת נדירה ביותר הנובעת מפגם ברצף הגנטי, ואשר גורמת לחלקי תא ספוראדיים בגוף לגדול באופן בלתי-מבוקר. בין החלקים הנפגעים בגוף ניתן למנות את העור, הידיים, הרגליים והראש. 

אחד החולים הידועים ביותר של תסמונת פרותיאוס היה ג'וזף מריק הבריטי, שהתפרסם בכינוי "איש הפיל". מריק נולד בשנת 1862, ובגיל חמש החלו להופיע גידולים חריגים על פניו ועל חלקים אחרים בגופו. הגולגולת המעוותת והעור העבה והעודף הפכו אותו לאדם דחוי, אך עם הזמן השתפר מצבו החברתי והוא הפך לידוען אטרקטיבי בחברה הוויקטוריאנית הגבוהה.

Elephant Love, הרכב ירושלמי שמבצע רוק/סול מקורי באנגלית, יופיע ביום שני (27.5) באברם-בר בירושלים. בהרכב חברים עפרה רוזן (שירה), עדילי ערמון (בס), גיל אסיאס (קלידים), עידו גולדברג (גיטרה) ואוריאל סברדין (תופים). נשמע אותם כאן בשיר "In the ground".




עוד קודם לכן, ביום שישי (24.5), תופיע בבית היוצר של אקו"ם בנמל תל-אביב לימור דרור במופע ששמו "סטרפטיז". דרור, הממתגת עצמה כפרובוקטיבית, שחררה עד כה שני סינגלים לרדיו- "כמה טוב עכשיו" ו"זמני". החומר עצמו הוא פופ הרמוני מלווה בכלי מיתר ובנגיעות אלקטרוניות, מעט קשה לעיכול, ודורש יותר משמיעה אחת.




"בית הבובות", בעבר צמד תרמילאי ששיריו התגלגלו באכסניות ובטרקים, ובהווה הרכב מצליח עם מכירות של כ-100,000 עותקים משלושת אלבומיו ("מדפים", "שוב החיוך" ו"בכל הדרכים"), יופיע ב"ג'מס ביר פקטורי" ביום ראשון (26.5). בהרכב חברים כיום הצמד המייסד- אמיר אטיאס ואיתי שיף (שניהם בשירה ובגיטרה), דני מקוב (תופים), יניב דדון (גיטרה) ואיתי בן מרגי (קלידים). מתוך "מדפים", הנה השיר הראשון שפרץ ל"בית הבובות" את הדרך- "סיגאפו".




"פרויקט מצדה 2013" הוא למעשה פסטיבל חד-פעמי של שלוש הופעות שיתקיימו בתאריכים 30.5-1.6 במצדה. בערב הראשון (30.5) יופיע שלום חנוך בהופעה מיוחדת שתוקדש לאלבומו המוערך "חתונה לבנה". במופע יתארחו תום פטרובר ואורית שחף ("היהודים"), אביב גפן, הדג נחש ושלומי שבן. למחרת תארח להקת "מיומנה" את יהודית רביץ ואת אהובה עוזרי, ואת הפרויקט ינעל שלמה ארצי במופע "אושר אקספרס", בו יתארחו אברהם טל, דודו טסה ואסתר רדא. מתוך "חתונה לבנה" של שלום חנוך, מצורף כאן קליפ ארכאי ומאולתר של הטלוויזיה הישראלית (לימים ערוץ 1) לשיר הנפלא הפותח את האלבום, "הדרכים הידועות". שימו לב לכתובית הפתיחה- גם אז התמקדו ברוממה בעיקר בעניינים פרלמנטריים. 




"כנסיית השכל", הרכב ששרידותו בביצה הטובענית של הרוק הישראלי מעוררת השראה של ממש, יופיע ביום חמישי (30.5) בפאב "הפרה" במושב שבי ציון. אחרי שישה אלבומי אולפן מוערכים ואלבום אוסף כפול אחד, להיטים רבים שהתמקמו על הציר שבין רוק מורכב למוסיקה ים-תיכונית, ואינספור הופעות מעל כל במה אפשרית, מיצבו עצמם חברי "כנסיית השכל" כעמוד-תווך ברוק הישראלי לכל דבר ועניין. מתוך אלבומם הראשון, שיצא בשנת 1992, הנה שיר הנושא היפהפה "דברים בלחש".




נסיים את הסקירה השבועית באווירה מעט יותר משוחררת. "שיבת ציון", הרכב עתיר-חברים שעושה רגאיי יהודי, יופיע אף הוא ביום חמישי (30.5), בלבונטין 7 בתל-אביב. הקליפ המשמח המצורף כאן, "אהבת יה" (Jah Love), צולם בסמטאות נחלאות ובין הדוכנים של שוק מחנה יהודה. שיהיה לכולנו שבוע מצוין, ולהתראות בפעם הבאה.




רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פרויקט מצדה 2013, כנסיית השכל, שיבת ציון, בית הבובות, ועוד (24.5-30.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פרויקט מצדה 2013, כנסיית השכל, שיבת ציון, בית הבובות, ועוד (24.5-30.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top