ג'וני שועלי, חוה אלברשטיין, "התחתונים", רבקה זוהר ולירון לב ועוד (10.5-16.5)

יום רביעי, 8 במאי 2013


דיקלה, חוה אלברשטיין, ג'וני שועלי, הבילויים ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב
(10.5-16.5).
 

מאת: עמית מורלי

זה נשמע די מוזר עד שלא חושבים על זה לעומק, אבל לא תמיד התהלכו בני האדם עם תחתונים מתחת לבגדים. מכיוון שכיסוי החלציים הצנוע, שבימי קדם הסתכם באיזו מניפת אריג כרוכה, פשוט התארך לו עם ההתפתחות האנושית והפך לסוג של מכנסיים, הרי שלא נראתה שום סיבה ברורה מדוע להוסיף תחתיו שכבה נוספת. היגיינה ממילא לא שיחקה תפקיד מכריע עד תחילת המאה ה-20, בטח שלא נוחות.

התחתונים, בגרסת גטקעס-ברכיים, הפכו כפריט לבוש מוגדר עוד בתקופה הוויקטוריאנית. עם פריצת המהפכה התעשייתית עשתה אנגליה את מה שידעה הכי טוב- למכור לעולם את המוצרים שעד אז הוא לא ממש היה צריך- והתחתונים הפכו לבגד נפוץ. עם זאת, כניסתם של התחתונים לארון הביתי הממוצע כפריט לבוש פופולארי עד כדי הכרחי, זקוקה הייתה לדחיפה רצינית. היה זה האפיפיור, והכנסייה האירית בעקבותיו, שבתחילת המאה ה-20 האיצו במאמינים להצניע את איברי המין ככל שניתן. משם, כמו שאומרים, הכל היסטוריה.

"התחתונים" (מישה סוחינין- שירה וגיטרה, גיא לנדאו- גיטרה חשמלית, אסף לביא- קלידים, ליאור עוזרי- בס, אלעד נדב- תופים), הרכב רוק מצוין שהוציא לפני כשלוש שנים אי.פי. ראשון, יופיע ביום שני באוזן-בר בתל-אביב. הנה דוגמית נפלאה וחורכת דיסטורשנים, "יאנה".




קודם לכן, בשישי ובשבת (10-11.3), יופיעו "הבילויים" בבארבי תל-אביב. הצמד-הרכב, שהפתיע לאחרונה באיחוד מתוקשר, חורש הופעות לרגל צאת אלבומו השלישי, "הורה הסלמה". מתוך האלבום השני, "שכול וכישלון" (2007) הנה השיר הסוגר, "משהו כמו תה".




עוד בשישי (10.3), תופיע הזמרת הוותיקה חוה אלברשטיין במוזיאון תל-אביב בליווי הרכב, בהפקתו המוסיקלית של עובד אפרת. רלוונטית כתמיד (אלבומה האחרון, "ואיך אצלך", הגיע למעמד של אלבום זהב), תבצע אלברשטיין במופע את הקלאסיקות הגדולות שלה ("לו יהי", "כמו צמח בר", "את תלכי בשדה", "אדבר איתך" ועוד), בקולה האותנטי שהפך מזוהה כל כך עם שירי ארץ ישראל היפה. מתוך מאגר שירי המחאה של אלברשטיין, מצורף כאן אחד המחודדים שבהם, "לפתח הר הגעש" שהלחין דני ליטני למילותיו של דן אלמגור. 



נציגה נוספת של הזמר העברי הקלאסי היא רבקה זוהר, שחוזרת עם מופע מפתיע לחלוטין לצדו של לירון לב. במופע, שיתקיים במוצ"ש (11.3) בתיאטרון תמונע בתל-אביב בליווי הרכב, יבצעו השניים שירים חדשים שכתבו יחדיו, לצד הקלאסיקות של זוהר ("חלקת אלוהים", "דרך מוצא", "בדרך אל הכפר" ועוד). מתוך הקלאסיקות של זוהר, הנה אולי המוכרת מכולן, "מה אברך". השיר, שביצעה זוהר כסולנית להקת חיל-הים בתוכניתה של הלהקה "היום השלישי" (1968), נכתב על-ידי רחל שפירא כשיר זיכרון לבן-כיתתה שנפל בירושלים במלחמת ששת הימים. יאיר רוזנבלום, שלמעשה נתקל בשיר במקרה והתרשם עמוקות, הוא שהלחין.




ג'וני שועלי, בסיסט וסולן להקת "רעש" לשעבר ויוצר עצמאי בהווה, יגיח ביום רביעי (15.3) להופעה נדירה ב"האזור" בתל-אביב יפו. את שועלי, הממשיך באופן ספוראדי סיבוב ההופעות בעקבות אלבומו השלישי, "צעיר, חופשי ואנוכי", ילוו אמיר פרי, יובל ליבליך ויוסי עזר, וגם אורח מיוחד- ב.ס. (כך בלשון הקומוניקט), מי אם לא האיש והגיטרה האדומה. מתוך "צעיר, חופשי ואנוכי", הנה השיר המקסים "זוג יונים".




נסיים את הסקירה השבועית בצלילים ערביים, עם הזמרת דיקלה שתופיע ביום חמישי (16.5) בתיאטרון תמונע בתל אביב. אחרי אלבום ראשון ("אהבה, מוסיקה") שזכה לסופרלטיבים רבים, ואלבום שני שיציאתו עברה בשקט יחסי ("עולם"), הוציאה דיקלה בשנת 2010 את אלבומה השלישי, "ארלוזורוב 38". דיקלה, המשלבת מוסיקה ערבית-מצרית עם הפקת פופ עדכנית, מושכת אחריה קהל מתמסר ונאמן. הנה שיר הנושא מתוך אלבומה השני, "עולם". ניפגש בשבוע הבא, עם הופעות מסקרנות נוספות.




רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ג'וני שועלי, חוה אלברשטיין, "התחתונים", רבקה זוהר ולירון לב ועוד (10.5-16.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ג'וני שועלי, חוה אלברשטיין, "התחתונים", רבקה זוהר ולירון לב ועוד (10.5-16.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top