שי צברי: "קשה לי מאוד להגדיר את המוזיקה שלי"

יום שני, 22 באפריל 2013
אחרי תקופה ארוכה בה רבים מאיתנו מתגעגעים למוזיקה הים-תיכונית הישנה והטובה שמגיעה באמת מהנשמה, צץ לפתע שיר שחורך את תחנות הרדיו ובמקביל נכנס לעומק הלב. "מעלי דממה", שיר הנושא מתוך האלבום החדש של אהובה עוזרי, הביא סופסוף את שי צברי לתודעה של כולנו אחרי שנים כזמר הליווי של ברי סחרוף ושותף בפרויקטים שונים. 

מאת: מיקי נירון

לקראת סיבוב הופעות חדש וקריירה מבטיחה, מספר שי צברי  ל"כרטיסים ברשת" על האופן בו התגלגלו העניינים מאז ועד היום.

מתי עלית לראשונה על במה גדולה ומה קרה מאז?

לפני לא מעט שנים למדתי במשך שנה ב"רימון". באחת ההופעות שלי שם נכח בקהל ניצן זעירא מ"נענע דיסק" ונוצר בינינו קשר. דרכו הגעתי להקליט עם ברי סחרוף פסקול לסדרת טלוויזיה איטלקית ואחר כך את השיר "נפרדנו כך" שהופיע בסרט של ארי פולמן "Made in Israel". הופעתי איתו מספר פעמים כשיצא השיר וב-2007 כשהוא ורע מוכיח עבדו על "אדומי השפתות" - הפרוייקט משירי אבן גבירול שלהם  - הם הזמינו אותי להצטרף כזמר מלווה. מאז השתתפתי גם בהקלטות האלבום של "אדומי השפתות", ובהקלטות ובהופעות של "אתה נמצא כאן" האלבום האחרון של ברי. במקביל הקלטתי עם עידן רייכל לשני אלבומיו האחרונים, באלבום האחרון של אהובה עוזרי, כתבתי ואספתי חומרים והתחלתי להופיע עם הלהקה האדירה שמופיעה איתי.

השיר "מעלי דממה", נבחר במקרה כזה שאתה תבצע או שהזדהית גם יותר עם הטקסט?

מאוד אהבתי את השיר מהרגע הראשון ששמעתי אותו. השורות "תן לי לבוא וללכת, רק לנגן אהבה" נגעו בי מיד בזכות העומק התפילתי שלהן.

אתה מרגיש שייך למוזיקה הים-תיכונית בארץ, מוזיקת עולם, רוק או הכל מכולם?


אני לא אוהב את ההגדרות האלה וקשה לי מאוד להגדיר את המוזיקה שלי. מבחינתי יש בעולם שירים טובים ושירים רעים וההגדרות האלה נועדו בדרך כלל לצרכים מסחריים - כדי שמוכרי תקליטים יידעו על איזה מדף להניח דיסקים. אני גאה מאוד לחיות בישראל ולעשות מוזיקה בזמן הזה כי מול העיניים שלנו מתהווה הדבר שקוראים לו מוזיקה ישראלית והיא יכולה להכיל את כל ההשפעות שיש על התרבות שלנו.

לקראת פסטיבל יערות המנשה- יצא לך כבר להופיע במסגרת פסטיבל מהסוג הזה ומה מתוכנן למופע שלך שם?

בשנים האחרונות יצא לי להופיע בלא מעט הופעות יחד עם ברי סחרוף, אבל אף פעם לא עם ההרכב שלי. זה כיף גדול לעבור לקדמת הבמה ואני מאמין שהקהל שיגיע להופעה שלנו בפסטיבל יהנה לפחות כמו שאנחנו נהנים על הבמה.

למה עדיין לא שיחררת חומרים משלך (חוץ מהדואט "איפה בעולם" עם דקלה) ומה קורה בימים אלו?

בימים אלה אני עובד על המופע החדש שלי שמתחיל לרוץ ברחבי הארץ. בחלק מההופעות מתארחת אהובה עוזרי איתה אנחנו מבצעים חלק משיריה. באופן קבוע מנגנים איתי אסף תלמודי (קלידים) שגם מפיק מוזיקלית, איתמר ציגלר (בס וחשמלית), גרשון וייסרפירר (עוד חשמלי וטרומבון כפתורים) וניר מנצור (פחים ותופים אלקטרוניים). מדובר בקבוצה של נגנים שחוץ מזה שהם מקצועני על הם גם אנשים מרתקים וחמים וזה כבוד בשבילי להיות איתם על אותה במה. אני מקווה שנקליט את החומרים בקרוב.

הופעותיו הקרובות של שי צברי יתקיימו במסגרת פסטיבל יערות המנשה, יום שישי ,3.5, בשעה 11:45 בצהריים. ובבית אביחי ב-11.5 במסגרת אירועי מסורת לייב שמפיק "קפה גיבלרטר".

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: שי צברי: "קשה לי מאוד להגדיר את המוזיקה שלי" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: שי צברי: "קשה לי מאוד להגדיר את המוזיקה שלי" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top