"ציורים" – תערוכת יחיד של האמן ברוך אלרון

יום רביעי, 17 באפריל 2013
התערוכה בגלריה העירונית בעפולה, תציג יצירות ממהלך חייו האמנותיים של אלרון ותהיה המקיפה ביותר שהיתה עד כה לאמן בארץ.


בחודש מאי תפתח התערוכה הגדולה ביותר והמקיפה שהיתה אי פעם לאמן ברוך אלרון בארץ, בגלריה העירונית עפולה. ברוך אלרון יליד בוקרשט עלה לארץ בשנת ה1963. כבר ברומניה המשיך לצייר ולא הפסיק עד פטירתו בטרם עת ב2006.

ציוריו של אלרון משקפים שפה מגוונת וייחודית בהשפעת "הריאליזם הפנטסטי". אלרון יצר שילוב יוצא דופן של דימויים פיגורטיביים מציאותיים יחד עם מרכיבים סוריאליסטיים. מרכיבים אלו מוצגים בשלל קונפליקטים ופרדוקסים שהניעו אותו אל מחוזות הדמיון, תוך כדי שימוש באמצעים סימבוליים ומטפוריים המדגישים את נושא היצירה.

יכולתו הווירטואוזית של אלרון באה לידי ביטוי ביצירת סצנות מהותיות עכשוויות, הנוגעות לרוח הימים האלה, בעודו מתמקד בתכנים הלקוחים מהטבע ומהסביבה הקרובה, לרבות המוזיקה והנוף, הזמן המסמן את אותותיו על בן האנוש, וכן תכנים מהמקרא והסיפורים הבולטים בו. מזווית הראייה של האדם העכשווי לפי הנאמר בהגדה: כי בכל דור ודור יראה עצמו אדם כאילו הוא יצא ממצרים.

בסדרה העוסקת בילדים, משחקי ילדים וצעצועים, וסדרת חלונות אל הנוף, מוטיב החלון מופיע כמייצג את נפש האמן הכלואה, תוך שימת הדגש על אמונותו שאם הוא מצליח לעבור את הקשיים הקיימים בדרכו, מצפים לו השלווה והרוגע.

פתיחה: 8 במאי 2013
נעילה: 15 ביולי 2013

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "ציורים" – תערוכת יחיד של האמן ברוך אלרון Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "ציורים" – תערוכת יחיד של האמן ברוך אלרון Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top