גלי עטרי, אביב מארק, אריק סיני ואבי גרייניק (15.3-21.3)

יום רביעי, 13 במרץ 2013
גלי עטרי, איילת גוטליב, אריק סיני, זאב טנא, אבי גרייניק ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (15.3-21.3).

מאת: עמית מורלי


עוד בתקופות קדומות טענו פילוסופים, ובהם אריסטו ופליניוס הזקן, לקשר שמתקיים בין מופע הירח המלא ובין נפשו המעורערת של האדם. הבוהק הירחי הפריע, לטענת הפילוסופים, לשלוות השינה של האנשים הרגילים ללילה החשוך, והוציא אותם משיווי המשקל המנטאלי תוך שהם מפתחים סממנים של מאניה-דיפרסיה.

גם האדם-זאב, כך נטען, יכול לשנות צורתו רק לאורו של ירח מלא. האגדה המשונה והמוכרת הזו פורסמה לראשונה ככל הנראה בכתביו של הסופר האנגלי ג'רווס מטילבורי, וקנתה לה אחיזה של ממש בספרות הפנטסיה המאוחרת. הוכחה ניצחת לקשר התמוה הנתפס בציבור בין הירח לשיגעון נמצאת בשפה האנגלית, בה המילה Lunatic (משוגע) הינה למעשה הטיה ששורשיה במילה הלטינית Luna (ירח).

הרכב הפופ-רוק "Loona" (רוית סהר- שירה, יעל מלאכי- גיטרה והפקה, מוטי מזרחי- תופים, עמית יורגנסון- בס, גיא סטריער- גיטרה אקוסטית), יופיע באוזן-בר בתל-אביב ביום שני (18.3) עם שירים מתוך אלבום הבכורה “miss out on nothing”. מי שעיבד והלחין את השירים יחד עם חברת ההרכב יעל מלאכי הוא אורי קליאן, לשעבר חבר בהרכבים "רוך" ו"חופש", ויוצר בפני עצמו.

עוד לפני כן יופיע ביום שישי (15.3) אריק סיני, האיש והמרלבורו, בקפה ביאליק בתל-אביב. אחרי העליות, הירידות, ההצלחות והכשלונות, יבצע סיני שירים מתוך הרפרטואר המרשים שלו. ברזומה של סיני עבודה עם מפיקים מופתיים כמו מתי כספי, אילן וירצברג וארקדי דוכין, שהותירו חותם של מצוינות לאורך הקריירה שלו. מפיקים אחרים שעבדו איתו, כמו אסף אמדורסקי, לקחו את שיריו של סיני למקומות עדכניים יותר. הנה דוגמה המראה כיצד שיר טוב נשאר טוב גם כשמחליפים לו את העטיפה- "הנה זה בא" ("סיבה טובה" במקור), שמבוצע יחד עם "יוסטון פרוג'קט".

פרויקט מעניין שמוביל הרכב הרגאיי "כוח ראסטה" (שהוציא לאחרונה אלבום בכורה), הוא המופע "בוב קידס", המנסה להנחיל לדור העוללים את המוזיקה ואת הרעיונות השיוויוניים והפציפיסטיים של האיש והאגדה בוב מארלי. את המופע, שיתקיים במוצאי שבת (16.3) בזאפה בתל-אביב, ינחה גדי אלטמן, סולן "כוח ראסטה" בהווה וסולן "בוטן מתוק בקרקס" בעבר.

איילת רוז-גוטליב, זמרת ג'אז ומלחינה ששרה בעברית, תשיק ביום ראשון (17.3) באוזן-בר בתל-אביב את סינגל הבכורה המעניין שלה, "שירת אישה". את רוז-גוטליב ילוו ענת פורט (פסנתר), אודי חורב (גיטרות), אורה בועזסון-חורב (קונטרבס) ודני בנדיקט (תופים וכלי הקשה).

אבי גרייניק, איש שמח שיודע לעשות מוזיקה רצינית, יופיע ביום שני (18.3) בתיאטרון תמונע בתל-אביב עם המופע "מחתרת של איש". גרייניק, שהוציא ביחד עם ההרכב "לולה" את האלבום "ימים של שקט" ובעצמו את האלבום "יש מי שאוהב", ישלב במופע קטעי סטנד-אפ וקטעים מוזיקליים בליווי הרכב.

הנה שני אנשים מופרעים באמת, מן האסכולה הישנה: זאב טנא- כותב, מלחין, מבצע, שחקן, צועק ומבקר, יופיע עם הרכב טריו חשמלי (אמיר זוסקוביץ- גיטרות, ישראל נחום- תופים, שמיל פרנקל- בס) ביום רביעי (20.3) בתיאטרון תמונע בתל-אביב. במופע, בו יבצע שירים מתוך עשרת (!) אלבומיו, יתארח אביב גדג'.

אביב מארק, סולן להקת "סאבווי סאקרס" לשעבר ותופעה בע"מ, יופיע אף הוא ביום רביעי (20.3) בלבונטין 7 בתל-אביב עם להקתו "בוסתן פעמוני היובל החשמלי". במופע יבצע מארק בין היתר משירי סאבווי סאקרס (אשר הוציאה את האלבומים "קומות קרקע ומטה" ו"שקט נפשי" בטרם התפרקה מהר מדי) ומשירי האלבום המצוין "מלמולים חסרי שליטה" (מתוכו מופיע כאן שיר הנושא) שהוציא מארק בשנת 2004 יחד עם להקתו דאז, "הפילהרמונית". 

נסיים את הטור השבועי עם גלי עטרי, אחת הזמרות הבולטות במיינסטרים הישראלי, שתופיע ביום חמישי (21.3) עם להקתה בזאפה בהרצליה. במופע תבצע עטרי משיריה הרבים והמוכרים, ובהם "הכל עומד במקום", "רק אתמול", "השיר שיביא לך אהבה", "מקיץ אל החלום", "הללויה" ו"חזקה מהרוח". זה הזמן להיזכר באחד השירים היפים של עטרי, "אמצע שום מקום" שהלחין ועיבד אילן וירצברג, מתוך האלבום המצוין "בראשית". המשך שבוע מצוין.

 



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: גלי עטרי, אביב מארק, אריק סיני ואבי גרייניק (15.3-21.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: גלי עטרי, אביב מארק, אריק סיני ואבי גרייניק (15.3-21.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top