ג'יין בורדו, שב"ק ס', נתן כהן, אמיר דדון ורונית שחר (29.3-4.4)

יום רביעי, 27 במרץ 2013



שב"ק ס' והתפוחים, ג'יין בורדו, אמיר דדון, רונית שחר ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (29.3-4.4).

מאת: עמית מורלי

ברפובליקה הלבנונית, שכנתנו מצפון, אף פעם לא היה רגע משעמם: שיעים נגד סונים, נוצרים נגד דרוזים, וכולם בדרך כלל נגדנו. בין מלחמה למלחמה כונתה לבנון "שוויץ של המזרח התיכון", בעיקר בגלל רכסי ההרים המבתרים אותה לנוף דרמטי. אחד האזורים ההרריים הידועים בלבנון, לפחות בלקסיקון הצבאי הישראלי, הוא אזור הרי השוף (جبال الشوف) שמדרום-מזרח לביירות. במהלך מלחמת לבנון שימש הצבא הישראלי כטריז בין שתי אוכלוסיות מסוכסכות באזור הרי השוף, הנוצרית והדרוזית. עם נסיגתו מן האזור בשנת 1983 פרצה "מלחמת ההרים" בין הנוצרים והדרוזים, שהסתיימה בנצחונם של אלה האחרונים.

בשיח הישראלי השתרשה המילה הערבית شوف (בתרגום חופשי- הבט, ראה) בעיקר בהקשרים מצ'ואיסטים, אבל נדמה שגם לסלנג יש סלנג. "שופים על הבוף", השורה הפותחת את השיר "בעסקי הש" מתוך אלבום הבכורה של שב"ק ס', היא דוגמא לחיבה הטקסטואלית של ההרכב לשימושים אלגוריים בענייני השוף. שב"ק ס' (או בשמם המפורש "שופים, בופים, קטעים וסחתיינים") כיוונו כנראה פחות לגיאוגרפיה הלבנונית, ויותר לגיאוגרפיה ההודית. שוף על הבוף.

במשך שלושה ערבים רצופים (חמישי-שבת, 28.3-30.3) יועלה בבארבי תל-אביב המופע המשותף והמסקרן בין שב"ק ס' ו-The Apples, הרכב הפאנק-רוק המרענן. החיבור בין שב"ק ס', שהוציאו לאחרונה את אלבום האולפן החמישי שלהם ("פרה פרה") ובין "התפוחים", שהוציאו גם הם אלבום אולפן חמישי ("fly on it"), צפוי להניב עיבודים מעניינים, עליהם יופקדו פילוני משב"ק ס' ויוני הלוי מהתפוחים. למען ההגינות נציג כאן שני שירים, "רק תגידי לי" המופלא של שב"ק ס' לצד "killing in the name of", גרסת הכיסוי המדוברת והמצליחה של התפוחים ללהיט של "rage against the machine".

-




נתן כהן, אחד המלחינים והמעבדים המורכבים ביותר שפועלים בארץ, מוכר בעיקר כמנהיג וכיוצר העיקרי בלהקת "הנשמות הטהורות", שהוקמה בשנת 1972 והוציאה את אלבומה היחיד בשנת 1974 (ובו הלהיטים "אחכה לך", "קפה אצל ברטה" ו"ברחוב הנשמות הטהורות"), בטרם התפרקה. מאוחר יותר המשיך כהן בקרירת סולו במסגרתה הוציא ארבעה אלבומים (ובהם "זמן ומקום" המצוין משנת 1983), ושיתף פעולה כמלחין וכמפיק מוסיקלי עם אמנים שונים, ובהם אריק סיני ודני רובס. כהן יופיע במוצ"ש (30.3) בתיאטרון חולון במופע לציון 40 שנה ללהקת "הנשמות הטהורות". מתוך אסופת השירים שיצר כהן עד היום, מצורף כאן השיר היפהפה "רוח מתוקה".



עוד באותו הערב (30.3) יופיע בפאב "הסירה" האפלולי בירושלים הצמד האלקטרוני הוותיק "טפט" (בניה רכס ואביעד אלברט). הצמד, הפועל כמעט עשור וחצי, הוציא עד כה חמישה אלבומי הופעה וצבר אינספור שעות על הסטים מול קהל מתנועע. הקטע הבא מתחמם לאט, אבל שווה לחכות עד הסוף.



"ג'יין בורדו" (דורון טלמון- שירה, גיא לנדאו ויובל וילנר- גיטרות, מתי גלעד- קונטרבס, דן מאיו- תופים), הרכב עם צליל ייחודי, יופיע ביום ראשון (31.3) בקפה ביאליק בתל-אביב. הנה הסינגל המקסים "עינב", מתוך אלבום הבכורה שבדרך.



אמיר דדון, שהוציא ממש בימים אלה את אלבומו השני "יש אין סוף", יופיע ביום שני (1.4) בזאפה בתל-אביב. עם אלבום בכורה מצליח, שיתופי פעולה מתמשכים עם "הפרויקט של עידן רייכל" ועם שני מיליון צפיות ביו-טיוב לסינגל "אור גדול", הוכיח דדון שהסבלנות משתלמת. מתוך הפרויקט המשמעותי הראשון שלו, הרכב הריאליטי "פרה קדושה" (1998), מצורף כאן השיר המצוין "רגע". אלונה קמחי אחראית למילים, יזהר אשדות ללחן, ודדון אחראי לשירה ולגיטרת הסולו הנפלאה.



רונית שחר, שפרצה כמטאור באמצע שנות התשעים עם האלבום "שלום לתמימות" ואחר כך הורידה הילוך, תופיע ביום חמישי (4.4) בתיאטרון תמונע בתל-אביב במופע אלקטרו-אקוסטי מיוחד בהפקתו של לני בן-בשט. במופע, שהועלה לראשונה בפסטיבל הפסנתר, תבצע שחר משיריה ומשירים שכתבה לאחרים או ביצעה עם אחרים (ובהם "אהוב יקר", "נורית", "בלילות הקיץ החמים", "זרעי קיץ", ו"בואי ונתיר").



נסיים את הסקירה השבועית באווירה משוחררת, עם "מיני פסטיבל אינדי-רוק בטבע - שושנת העמקים", שיתקיים באזור חבצלת השרון (מיקום מדויק יתפרסם בסמוך למועד האירוע). בפסטיבל- לצד אטרקציות קולינריות כמו צ'אי שופ, בר אלכוהול אינטימי, פיתה בטאבון ו"קרפ תימני" (!)- יופיעו ההרכבים "Appetizer Cheesecake"', "זה לא חשוב" ו"נאנצ'" ויתקלט DJ Emotive. בואו בשלום ותעשו חיים. שבוע מצוין.



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ג'יין בורדו, שב"ק ס', נתן כהן, אמיר דדון ורונית שחר (29.3-4.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ג'יין בורדו, שב"ק ס', נתן כהן, אמיר דדון ורונית שחר (29.3-4.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top