אפור גשום, מטרופולין, יובל מנדלסון, תמר אייזנמן ועוד

יום רביעי, 6 בפברואר 2013
אפור גשום, מטרופולין, יובל מנדלסון, תמר אייזנמן ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (8.2-14.2).

מאת: עמית מורלי

האיחוד המרגש של להקת "אפור גשום", שעוד יורחב עליו בהמשך, בליווי הקדרות החורפית והאפרורית שהגיעה השבוע לביקור, מעלים את השאלה המוזרה בדבר הקשר שבין אפור וגשום. כדרכן של עובדות מובנות מאליהן, איננו נתפסים לשאלה כיצד ענן לבן מעורר בנו תחושה אביבית ופסטורלית, בעוד עננים אפורים גוררים אותנו למחשבות דכאוניות ולמוזיקה מצוינת.

הקשר, מתברר, פשוט ממה שנדמה לנו. הענן המצוי, המורכב מאוויר וממים, נצבע בגוונים שונים ומשונים בעקבות השתברות קרני האור החולפות דרכו. באופן דומה, אופק מאובק גורם לעתים תכופות לשקיעות מרהיבות, דוגמת השקיעות שתוארו בציוריו הנפלאים של ג'וזף מאלורד ויליאם טרנר (J.M.W.Turner) בעקבות התפרצותו והתפוצצותו ההרסנית של הר הגעש קרקטואה בשנת 1883.

הענן האפור, בניגוד לחבריו העננים האחרים, עמוס במשקעים המבורכים שהוא עתיד להמטיר עלינו. אם בענן רגיל המים שבענן מאפשרים לקרני האור לעבור דרכן ולפרוץ אל פני הקרקע בצבעים שונים, הרי שציפוף המשקעים בענן הגשם מקשה על האור הפוגע בו לעשות זאת. כיוון שכך, בטנו התחתונה של ענן הגשם נמצאת למעשה תחת צל הענן עצמו, וההצללה העצמית הזו מעניקה לענן את צבעו האפור. בטיסה מעל לענני גשם מתברר כי ראשם צחור ובוהק, בניגוד לחלקם התחתון האפור והמדכדך. 

ביום שישי (8.2) תופיע קורין אלאל בתרבותא ביקנעם עם המופע האינטימי, ותבצע שלל להיטים מכל התקופות ("תן לי קצת ממך", "אנטארקטיקה", ארץ קטנה עם שפם", "שפת אימי", "זן נדיר", "ימי הפרח והאהבה" ועוד רבים וטובים). מתוך אלבומה השני של אלאל, "פירות אסורים", מצורף כאן הקליפ לשיר הנושא המצוין. שלא נשכח לרגע, אחרי כל תוכניות הריאליטי, שקורין אלאל היא קודם כל רוקרית מהבטן.




תמר אייזנמן, גיטריסטית ויוצרת ירושלמית, תופיע במוצ"ש (9.2) בצוללת הצהובה בירושלים. מאחורי אייזנמן כבר ארבעה אלבומים ("תמר אייזנמן", "Time for Creation","Gymnasium" ,"5feet4"), המושרים כולם באנגלית. מתוך האלבום "Gymnasium", הנה אחד הלהיטים הגדולים של אייזנמן, "Hit Me".




בשלישי (12.2), וכפי שהוזכר בראש העמוד, יתקיים מופע איחוד של ההרכב המיתולוגי "אפור גשום" באוגנדה בירושלים. הסיפור של "אפור גשום" הוא בעצם משל על התעוררות רוק השוליים בישראל בסוף שנות ה-80', ועל סוללה של אמנים שבזמן אמת לא זכו להערכה מספקת, אך בפרספקטיבה של שנים נתפסים כיום כדור של מייסדים. חברי הלהקה (מיכל ספיר- שירה וגיטרה, אורן קפלן- גיטרה, גיל סמטנה- בס, אורן רביב- תופים) הוציאו בשנת 1989 את הקלטת "פברואר", שהודפסה ונמכרה במספר מצומצם של עותקים, אך עם הזמן הפכה למיתוס של ממש ולמצרך אספנות נדיר. לפני כשנה הועלתה הקלטת לפורמט של דיסק, ויחד איתה חזר התיאבון של ספיר, יחד עם עודד שכטר, ליצור ולהופיע בהרכב משולש חדש. מה נאמר, גם האוגנדה וגם אפור גשום. לא לפספס.  




עוד בשלישי (12.2), למי שלא אוהב לעלות את הקסטל, יופיע יובל זדרמן בקפה ביאליק בתל-אביב. זדרמן, אף הוא ירושלמי במקור, הוציא לפני כשנתיים את אלבומו השני "עונת ההתחדשות". לאחרונה חווה זדרמן חשיפה טלוויזיונית בלתי-שגרתית, אחרי שנים של עבודה קשה מחוץ לאור הזרקורים. מתוך אלבומו הראשון המשובח, המחוספס והבוסרי הנקרא בפשטות "יובל זדרמן", מופיע כאן השיר "עכשיו היא". 




ברביעי (13.2) יתקיים בזאפה תל-אביב המופע החדש של "מטרופולין", בניצוחו ובהפקתו המהודקת של עופר מאירי, לכבוד צאת האלבום "השלישי". במופע ישתתפו אמנים שנטלו חלק בשני האלבומים הקודמים ("מטרופולין", "הסליל") ובאלבום החדש, ובהם דנה עדיני, ברק גביזון, אפרת גוש וצליל דנין. עוד יתארח מיכה שטרית. 




יובל מנדלסון, לשעבר הסולן הציניקן של שייגעצ, יופיע ביום חמישי (14.2) עם להקתו "הלובסטרים" (יוני ליפשיץ- תופים, רועי הדס- בס, אוהד קוסקי- גיטרה) לרגל צאת אלבום הבכורה "הצורה הגיאומטרית". במופע יתארח יהלי סובול, ויבוצעו בו שירים מהאלבום החדש, לצד שירים של שייגעצ ושל מוניקה סקס.




נסיים את הסקירה השבועית עם "האנשים", הרכב מלנכולי ומצוין, שיופיע אף הוא בחמישי (14.2) בתיאטרון "תמונע" בתל-אביב. "האנשים" (נירי דמסקי- שירה, דרור שוסטק- שירה וגיטרות, ערן נתנס- בס, גל ברעם- תופים, דייב יוסף- גיטרה ומפוחית, גיא אלפונטה- חצוצרה) פרצו לתודעה בשנת 2002 עם אלבום הבכורה "מוסיקה מהמרתף", שקצר שבחים מקיר לקיר. האלבום השני, "עוץ", שיצא בשנת 2008, עורר פחות מהומה אך המשיך את הקו האקוסטי והאיכותי של קודמו. מתוך "מוסיקה מהמרתף" הנה השיר המקסים "ברזילרה". שבוע טוב וחורפי לכולנו.



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אפור גשום, מטרופולין, יובל מנדלסון, תמר אייזנמן ועוד Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אפור גשום, מטרופולין, יובל מנדלסון, תמר אייזנמן ועוד Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top