איפה הילד ומוניקה סקס, גנבת, מתי כספי, נערות בבל ועוד (22.2-28.2)

יום רביעי, 20 בפברואר 2013
מתי כספי, אריאנה שפי, להקת "גנבת", חן רותם, נערות בבל, פסטיבל רוח דרומית#2 ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (22.2-28.2).

מאת: עמית מורלי

בשנת 628 יצא הנביא מוחמד יחד עם תומכיו לכיוון מכה, בכדי להילחם באנשי שבט קורייש. אנשי השבט היו עובדי אלילים באותה תקופה, ועל-פי דת האסלאם היה על מוחמד לנהל נגדם מלחמת קודש (ג'יהאד). מכיוון שמוחמד הבחין בנחיתות כוחם של אנשיו ביחס לכוחם של תושבי מכה, הוא בחר לנהל משא ומתן מולם במקום הנקרא חודיבייה (حديبية). בהסכם שנחתם בין הצדדים הוחלט על הפסקת אש למשך עשר שנים, והוא הופר בתוך שנתיים על-ידי שבט קורייש. בתגובה להפרה תקף מוחמד את מכה, וכבש אותה בסיוע עשרת אלפים מתומכיו.

לימים נודע הסכם חודיבייה כתקדים ה"הודנה"- הפסקת לחימה יזומה בין המאמינים לכופרים, אשר נועדה לאפשר למאמינים לסגת בכבוד כאשר הם מוצאים עצמם בנחיתות. מבחינת האסלאם אין מדובר בצעד בזוי או משפיל, אלא במוצא מכובד ממצב בעייתי, שיהפוך לטקטיקה מבריקה עם התחזקותם של לוחמי הגי'האד אל מול הכופרים המנומנמים. ההודנה של ארגוני ההתנגדות הפלסטינים מול ישראל, לדוגמא, נתפסת כשביתת-נשק יזומה וחד-צדדית שמטרתה השתקמות והתארגנות לקראת מתקפה מחודשת. ההודנה של פלורנטין, מאידך, הוא פאב שיארח השבוע את הפסטיבל "רוח דרומית 2", בו ישתתפו הרכבי אינדי רבים, מגוונים ואנונימיים. הפרטים המלאים בהמשך. 

אוריאנה שפי, יוצרת צעירה ואנרגטית ששיריה הולחנו בידי עובד אפרת (לא פחות), תופיע בשישי (22.2) בבית היוצר של אקו"ם בנמל תל-אביב יחד עם להקתה. את שפי (שירה וגיטרה) ילוו אורי בן צבי (גיטרה), רונן ניסנבאום (בס) ומתן בן-צבי (תופים).



להקת הFאנק המקפיצה "גנבת" (בתמונת הכתבה), אחד ההרכבים מרובי-המשתתפים שנראו כאן מאז "מיומנה", תופיע במוצ"ש (23.2) בתיאטרון תמונע בתל-אביב. גנבת הם רותם שפי (שירה), ניצן צפרוני (גיטרה ושירה), נעם טמיר (בס ושירה), עומר כהן (קלידים), דני ארד (תופים), גיא כהן (סקסופון טנור), עשהאל בר-אילן (סקסופון אלט), תמר בר-נור (טרומבון) ויובל אדלר (חצוצרה). זהו, לא נשארו כלי נגינה שלא עברנו עליהם בתשחץ.



נערות בבל, אחד ההרכבים המיוחסים במחוזותינו, יופיע אף הוא במוצ"ש (23.2) בפאב "הפטרייה" בקיבוץ דן. בהרכב, אשר סיים לאחרונה להקליט אלבום בכורה בשם "האלבום השני", חברים איתי בורג (הבן של, גיטרות), גל רודיטי (בס), יהונתן גיטלמן (תופים) והראל בן-נון (גם הוא הבן של, ויז'ואל ארט). מתוך אלבום הבכורה הנה קליפ מאולתר לשיר "סקיני".



אירוע מכונן שיתרחש גם כן במוצ"ש הקרוב (23.2), הוא המופע המשותף של איפה הילד ושל מוניקה סקס בבארבי בתל-אביב. ריכוז בלתי-נתפס של מוזיקאים מוכשרים ושל כל-כך הרבה המנוני רוק על במה אחת, הוא משהו שאסור להחמיץ. סוללת הלהיטים הצפויה תיפתח במופע חימום של פצצת כישרון נוספת- אלישע בנאי וארבעים השודדים.   



פאב ההודנא בדרום תל-אביב יארח השבוע אינספור אמנים בפסטיבל "רוח דרומית #2", שיתקיים בימים שני עד חמישי (25.2-28.2). בין המשתתפים בלאק בטי, מגי חיקרי, פיסוק רחב, סיסטם עלי, ברפוט דוקטורז, מאדאם פורטונה ועוד ועוד. ביום שלישי, כך מבטיחים המארגנים, יתקיים מופע פתיחה סודי ומפתיע של הרכב ידוע. הכניסה לכל ההופעות, חשוב להדגיש, היא חופשית. מבין שלל המופיעים, הנה השיר "איפה תלך" של "בותימזוג", במקור של הלהקה המופלאה "הפיקלס" (שאחד מחבריה הוא אחד החברים בבותימזוג. סצינה צפופה).



חן רותם, זמרת עם קול וטקסטים שחודרים עמוק, תופיע ברביעי (27.2) באוזן בר בתל-אביב במופע אקוסטי ותבצע שירים מתוך אלבום הבכורה "מה יגידו" וכן שירים חדשים. את רותם ילוו נמרוד גלבוע (גיטרות), זיו מן (בס) ואורי צ'יקו גילברט (תופים).



מתי כספי, מאושיות המוזיקה הישראלית ואחד האנשים שעיצבו את הפסקול הישראלי כפי שגדלנו עליו, יופיע ביום חמישי (28.2) בזאפה בהרצליה עם מופע הפסנתר "אינטימתי". במופע יבצע כספי ממיטב להיטיו, ובהם "לא דיברנו עוד על אהבה", "ברית עולם", "עוד יום", "הנה הנה", והרשימה היא באמת אינסופית. המשך שבוע מצוין, והאזנה נעימה.
  


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: איפה הילד ומוניקה סקס, גנבת, מתי כספי, נערות בבל ועוד (22.2-28.2) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: איפה הילד ומוניקה סקס, גנבת, מתי כספי, נערות בבל ועוד (22.2-28.2) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top