לקראת סיבוב הופעות חדש: ראיון עם להקת אלקטרה

יום שני, 11 בפברואר 2013
להקת אלקטרה כבר הצליחה לחדור עמוק ללב המיינסטרים הישראלי. רגע לפני תחילת סיבוב הופעות ארצי, ניצן חורש סולן להקת אלקטרה, מדבר עם אתר כרטיסים ברשת: "אני מאמין שהטעם האסתטי שלנו ניכר גם בצליל שלנו, ובסגנון החיים שלנו". ראיון.

מאת: מיקי נירון

לפני כחודשיים שיחרר הטריו הבועט, "אלקטרה" אלבום חדש בשם "Second hand love".  הסינגלים ששיחררו מתוכו זכו לתגובות יפות ובין הטורים בחו"ל, חברי ההרכב החליטו לצאת גם לסיבוב הופעות נרחב בארץ כדי לחשוף את השירים החדשים בפני הקהל ולצבור כמובן עוד פופולאריות. רגע לפני שהם יוצאים להופעה בדרום, ניצן חורש מספר איך נשמעת "אהבה יד2".

מה חידשתם באלבום הזה לעומת הקודמים?

אני חושב שהמילים שמתארות את האלבום הזה בהשוואה לקודם הן ״יותר״, ו- ״עוד״. אולי גם ״עוד יותר״. הוא לוקח את מה שעשינו עד עכשיו ומותח את זה לכל מיני כיוונים, סגנונית, הגשתית, הפקתית. יש בו פאנק ניו יורקי, ותיזמורי סיקסטיז ג'ימס בונדים, ועוד כל מיני השפעות שצברנו בדרכים בשנתיים האחרונות .

הדגש על הויז'ואל והקליפים הוא עיקרון מרכזי מבחינתכם בין שאר הדברים שמאפיינים את ההרכב או שזה רק נראה ככה?

הכל זה מכלול אחד. אני מאמין שהטעם האסתטי שלנו ניכר גם בצליל שלנו, ובסגנון החיים שלנו. קשה להפריד, אחרת זה לא טבעי. וכן, אנחנו מקפידים על ענייני סגנון וטעם. זה אנחנו.

הסינגל האחרון זוכה להצלחה גם בתחנות הרדיו שזה לא ברור מאליו. הערכתם שזה יהיה דווקא השיר הזה?

האמת היא שלא., "start all over" אפילו לא יצא בתור סינגל לפני שהוא התחיל להיות מושמע ברדיו. סינגלים קודמים שלנו הושמעו יפה ברדיו, אבל נראה לי שזה מקרה די חריג ששיר שלא הוצאנו בתור סינגל הפך ללהיט רדיו. זה רק מראה לך כמה אתה יכול לתכנן, ומה הקשר בסופו של יום בין זה, לבין מה שקורה בפועל.

איך הגעתם לשיתוף הפעולה עם אמילי קרפל במקרה הזה?


הכרתי את אמילי לפני כמה שנים ותיכננו לעשות משהו יחד הרבה זמן, עד שהגיע הזמן והמקום- כשחיפשנו קולות נשיים באחד השירים - Time and Place. אם אני זוכר נכון- ישבנו במיקסים אצל רן שם טוב עם המפיק שלנו ברוך בן יצחק והם שאלו אם יש לי רעיון לזמרת שתתאים להפקה. מיד עלה לי השם של אמילי. בטח נעבוד שוב ביחד בעתיד.

מה שהכי מאפיין את הסאונד הוא ההשפעות של להקות משנות ה-60-70 עם קריצה לדברים עדכניים. אתם רואים את עצמכם מקליטים גם משהו אחר לחלוטין או שעל זה מבוסס הד.נ.א שלכם וככה זה יישמר גם בהמשך הקריירה?

הדנא שלנו ברור, אני מניח. קשה לי להעיד על עצמנו. בכל אופן, אני כן יכול להעיד על כך שהדנא הזה  כל הזמן נמתח ומחפש לעניין את עצמו מחדש. למשל עשינו רמיקס דאב לסיירנז, ורמיקס טקנו לצ׳ארג׳, וההשפעה הזו מחלחלת. אנחנו לא תוחמים את עצמנו סגנונית אף פעם כמעט. האלבום הזה מאוד מגוון סגנונית אני חושב, ובטוח שהעבודות הבאות שלנו יהיו שונות, לפחות במקצת. אחרת נשתעמם.

עשיתם טורים מאוד מכובדים בארה"ב ואירופה- יש איזה סיפור בלתי נשכח שקרה לכם באחד הסיבובים?
בהופעות בטורים אתה בעיקר לא זוכר – הם כל כך אינסטנסיביים שאתה מאבד באיזה שהוא שלב מעקב אחרי איפה אתה נמצא לאורך המסלול. ההופעה שהכי זכורה לי כנראה היתה בפארגו, העיירה הקפואה בצפון ארה"ב, ערב עם להקת צוענים- רוקבילי שנתנו לנו לשחק עם אוסף האקדחים שלהם.

אז מה כולל הסיבוב הארצי בתקופה הקרובה?

מחר, הערב (שני, 11.2) נופיע ב"עשן הזמן" באר שבע, בחמישי הקרוב באינסו בר בקריות עם עוזי רמירז בערב משותף, 21.2 בערב הלייבל שלנו "אנובה"  באוזןבר, וב-1.3 בפאב "הפינה" בקיבוץ חמדיה, ערב משותף עם להקת TREE. בואו לרקוד!

תמונה: jewboy ותום רזניקוב

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: לקראת סיבוב הופעות חדש: ראיון עם להקת אלקטרה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: לקראת סיבוב הופעות חדש: ראיון עם להקת אלקטרה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top