אלון לנדא: המדיה לא מעוניינת לחשוף שום דבר חדש

יום שלישי, 26 בפברואר 2013
אחרי שבעה שירים שכתב והלחין אלון לנדא, כולל הסינגלים שיצאו ועוררו באזז ברשת, ב-27 בפברואר, הוא משיק את אלבום הבכורה שלו "בלאגן". את שלושת הסינגלים-"חברה" שיר הנושא של הסדרה קובץ' ודובדבני בערוץ 2 , "לא כל כך קל" ו-"מסתובב ונופל" עם אורן ברזילי, ליוו קליפים מושקעים שבנו את שמו של אלון לנדא כמבצע חסר פשרות שסה"כ רוצה לעשות כיף לקהל הרחב. לקראת מופע ההשקה, לנדא מספר לכתבינו מיקי נירון על האתגר כאמן שמחפש את הדרך לפרוץ קדימה.

למה הדרך עם "המושבה" נפסקה והחלטת לעבור לקריירת סולו?

התחלנו את המושבה כשחלק היו בצבא וחלק היו בתיכון. גדלנו ביחד בנס ציונה ואיכשהו נוצרה הלהקה ונוצר הרבה דיבור סביב הלהקה.

אנשים הגיבו מאד חזק למה שעשינו. עשינו דרך מדהימה של 4 שנים ביחד, בית ספר של החיים, מוזיקה ועסקים, ואז החלטנו שבא לנו לנסות דברים חדשים. אנחנו עדיין חברים טובים, ניצן עדיין מנגן איתי בס וגם עם דין הסולן ביחד עם כוכבי המתופף. אחים שלי לכל החיים.

למה החלטת לשים דגש על עניין הקליפים והיוטיוב כשיצאת לדרך עם הפרויקט?

כמו כל דבר ממש טוב בחיים, הקליפים האלה גם התחילו במקרה. הקלטתי עם אורי אילוז המפיק המוזיקלי שלי את "חברה". בהמשך, חברים טובים שלי עמית סידס ומור שני אהבו את השיר ורצו לעשות משהו מגניב. אז אירגנו את כל ההפקה, מלא חברים באו לעזור, מלא אנשי מקצוע מדהימים באו להתנדב, ויצאה לנו מפלצת :)

ומאז זה אותו פורמט, עמית ומור יוצרים איתי ובשבילי קליפים כבר שנתיים וחברים ואנשי מקצוע באים לעזור. לא יכול לתאר כמה שזה מדהים ולא מכיר אף אחד בעולם שזכה לכזאת נתינה ואהבה חסרת גבולות ופרופורציות. את הקליפ האחרון אפילו נסענו לסלובקיה כדי לצלם במינוס 10 מעלות, צוות גרילה קטן של צלם ובמאים, עד כדי כך הם משוגעים כדי ללכת איתי לקצה הזה של האמנות.

ההצלחה ברשת מספקת אותך, או שיש עדיין עניין שההצלחה הזו תתורגם גם להמון השמעות ברדיו?

המטרה של אמנות היא לגעת באנשים, לרגש אותם, לשנות דברים. ובקטע הזה כל אמן רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים, ואם אפשר גם להתפרנס מזה. אז בטח שהמדיה משחקת תפקיד בסיפור הזה. העניין הוא שהיום המדיה לא מעוניינת לחשוף שום דבר חדש, רק לדבר על מה שכבר קיים וכבר "מצליח".  יש המון המון מוזיקאים מעולים שלא יקבלו בחיים את הפלטפורמה להגיע לקהל רחב, סתם, בלי שום סיבה, כי מישהו החליט שלא מגיע להם. אבל אני אופטימיסט בנשמה אז הכול טוב :)

המוזיקה שלך מתבססת על פאן ואפילו טירוף שמתפרץ ממך בביצועים  - מי היו מקורות ההשראה שלך?

קודם כל, תודה רבה. יש לי כל כך הרבה השראות מוזיקליות שקשה לי להתחיל לספור..גדלתי על רוקנרול בון ג'ובי, ארוסמית, נירוונה, גרין דיי, קווין, זפלין, הנדריקס, מייקל ג'קסון, אלביס, אבל באוטו של אמא שלי תמיד התנגן אלטון ג'ון וקאט סטיבנס, אז גם זה שם.

אני כותב על דברים שכואבים לי ולאנשים סביבי אני מרגיש, אבל הדרך שלי להוציא את זה היא בפאן, בבלאגן בגרוב. זה חלק מאיך שאני תופס את החיים, וחלק ממה שאני מנסה להעביר לאנשים: : "תירגעו, אתם טובים יותר ממה שאתם חושבים."

"בלאגן" (שם האלבום) , הוא מה שמניע אותך ביצירת המוזיקה או שבפרויקטים הבאים אפשר לצפות ממך גם לדברים קצת יותר מסודרים ושקטים?


"בלאגן" נכתב מתוך בלאגן אמיתי שעברתי באותו זמן. אני לא יודע איך ישמעו הדברים הבאים, אני בטוח שיהיה בהם גם בלאגן, אבל אני כבר לא אותו בנאדם, אנחנו משתנים בלי לשים לב, ואני חושב שהאלבום הבא יהיה משהו שונה, או שבעצם לא..

לקראת המופע מחר, איך דווקא ארז נץ ישתלב בהשקה ואיך נוצר הקשר ביניכם?

החיבור עם ארז נץ התחיל לפני כמה שנים, למדתי אצלו גיטרה תקופה מסויימת, והוא נתן לי כל כך הרבה כלים וגישה. למוזיקה ולחיים. בן אדם מדהים, רוקר אמיתי בנשמה ומוזיקאי ענק. כשהצעתי לו לבוא לנגן איתנו בהופעה, לא האמנתי שהוא יסכים, אבל זה קרה! אני כל כך מתרגש שהוא בא לנגן איתנו, זה הולך להיות משהו מיוחד מאד.

עוד דברים מיוחדים שיקרו במופע?   

לגבי הפתעות בהופעה תצטרכו לבוא ולגלות :) אנחנו משיקים את האלבום אחרי שנתיים של הופעות, קליפים, וקרחנות אינסופיות אז זה ערב סופר מרגש ואנחנו ניתן את הנשמה שלנו לכבודכם.

מופע ההשקה לאלבום, יתקיים ביום רביעי 27 בפברואר ב-21:30 במועדון "האיזור"

צילום: גיא פריבס

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אלון לנדא: המדיה לא מעוניינת לחשוף שום דבר חדש Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אלון לנדא: המדיה לא מעוניינת לחשוף שום דבר חדש Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top