תערוכת צילומי נוף במוסררה

יום שבת, 5 בינואר 2013
תערוכת צילומי נוף ארצישראלים של הצלם יורם בוזגלו בגלריה החדשה של בית הספר מוסררה.

בוזגלו יוצא אל הטבע, אל הנופים ובונה "טבע חדש" באמצעות הצילום.בתערוכה "נוף ארץ " חותר לכאורה בוזגלו  תחת ערכים צילומים מסורתיים, ואף בערכיו שלו.

הוא בוחר לעשות שימוש במצלמה דיגיטלית, דווקא כאשר מושא הצילום מחייב צילום בפורמט מקצועי ובפילם. החדות האסטטית של בוזגלו מתחלפת בהעדר פוקוס ובכך נוצר ריחוק אסתטי מהמציאות המצולמת. הדחקת הנוף אל מעבר לקו הפוקוס מעוררים כמיהה ונוסטלגיה אל נופי העבר, צריף ישן, שיחי צבר דהויים, כסימני מציאות הנמוגים אל מרחב השכחה.

בצילומיו מזכיר, בוזגלו  במבט ראשון, את מונה ומאנה האימפרסיוניסטים, כמוהם הוא מבקש לבטא את הטבע והנוף. בוזגלו לעומתם בונה מבנה צילום חדש, הנע מהתרשמות להפשטה, ממציאות יום יומית, למהות קיומית, רוחנית. אלמנטים אלו נטועים עמוק באמונתו ואורח חייו, כאיש תורה ולמידה, שממשיך לשאול, לברר ולחפש את ייעודו כיוצר בעולם העכשווי, ההישגי.  אלו הן  למעשה האותיות הדיגיטליות המרכיבות את הנוף של בוזגלו, הן חלק מההוויה הטקסטואלית מרובת המשמעות המתגלה בלימוד, במתהווה בתערוכה, כמו גם בביוגרפיה של בוזגלו כמי שגדל כילד בשכונת מוסררה.

יורם בוזגלו יליד 1960, צלם ומורה לצילום. בעבודותיו מצליח בוזגלו לגלם דימויים מצומצמים, בעלי עומק צורני וצבעוני המתלכדים לכדי אסתטיקה  של איכויות צילומיות, הניכרות במסכת עבודתו רבת השנים וטומנות בחובן הבנה עמוקה של המדיום הצילומי, הבנה הנשענת על יכולות טכניות גבוהות, מאפיינות  ומשרתות היטב את עבודתו של בוזגלו כצלם מקצועי ואת פועלו כיוצר.

 התערוכה תתקיים בין 18.12.12-30.01.13

אוצר: אבי סבג
פרטי הגלריה: הגלריה החדשה במוסררה
רח' הע"ח מוסררה, ירושלים
א'-ה' 09:00-17:00
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת צילומי נוף במוסררה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת צילומי נוף במוסררה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top